• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nienna
    Jen82 skrev 2008-03-02 12:11:55 följande:
    FÅr du det?Det tror jag inte att vi får nämligen.
    Menar du mig? Klart vi får, vi ska gifta oss borgerligt utomhus. Då finns inte samma "regler" som i kyrkan där det måste vara minst 2 psalmer och kyrkorgel osv. Jag har utformat en egen vigselceremoni och vår vigselförättare har godkänt den, inga problem.
  • SusanneLee

    Vi ska gifta oss borgerligt! Har en kompis från England som ska sjunga ett par sånger under vigselceremonin.
    När det gäller presenter så kan man önska sig "delar" av bröllopet. T.ex. har vi önskat oss bröllopsnatten så min mamma kommer att betala två nätter i svit på hotell åt oss!

  • The Bumblebee

    SusanneLee skrev 2008-03-02 12:30:25 följande:


    Vi ska gifta oss borgerligt! Har en kompis från England som ska sjunga ett par sånger under vigselceremonin.När det gäller presenter så kan man önska sig "delar" av bröllopet. T.ex. har vi önskat oss bröllopsnatten så min mamma kommer att betala två nätter i svit på hotell åt oss!
    Nu ska vi ha kuvertavgift - men annars var ditt förslag om att önska sig delar av bröllopet supersmart ju!
  • Bellanote

    Min solist har backat ur!! dålig stil tycker jag! men hade nog väntat mig det.

  • Sokkerkakan

    Åååh idag har jag och svärmor varit och tittat på mönster till klänning. Hittade inte så många så vi åkte till en bröllopsaffär och tittade på lite modeller istället.. imorgon ska jag dit igen och prova! Börjar kännas verkligt nu..

    Vi hade egentligen tänkt gifta oss borgerligt utomhus, men pga. osäkra väderförhållanden och liknande så började vi titta runt på ev. kyrkor. Det visade sig att kyrkan vi hör till är riktigt fin och jag blev helt tagen när vi klev in i den!!! Den var pampig och väldigt ljus, ljusaste och luftigaste kyrkan jag varit i! Så jag funderar på att ringa imorgon och boka tid! Wiiieee..

  • Sokkerkakan

    oj, jag skrev nog i fel tråd.. sorry. :)
    Annars är det ju ett budgettips att man utnyttjar sina kontakter, om man känner ngn som är duktig på att sy så kan man ju be den personen sy klänningen.

  • eveluscious

    Vad ska ni tjejer ha för ringar? Vad kostar dem? Min kommer kosta strax över 4000:-!

    Vaddåligt! Hade hon någon ursäkt??!


    Bellanote skrev 2008-03-02 13:42:08 följande:
    Min solist har backat ur!! dålig stil tycker jag! men hade nog väntat mig det.
  • Bellanote

    Hon tyckte det var för länge sedan hon sjöng så hon var orolig för sin röst. hon sjöng i kör för flera år sedan men nu har honn inte sjungt på länge så var därför hon inte vill.

    Min ring ligger i galleriet och kostar 3299 med 7 diamanter på o,o7 CT-..

  • eveluscious

    Ja jo...det kan man ju förstå iofs men det är ju flera månader kvar! Borde vara tillräckligt mycket tid för att hinna öva in låt/låtar och träna upp rösten igen? Låter mest som att hon är nervös...

    Bild på ringen?


    Bellanote skrev 2008-03-02 18:23:09 följande:
    Hon tyckte det var för länge sedan hon sjöng så hon var orolig för sin röst. hon sjöng i kör för flera år sedan men nu har honn inte sjungt på länge så var därför hon inte vill. Min ring ligger i galleriet och kostar 3299 med 7 diamanter på o,o7 CT-..
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-