• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Blondie77

    Det var jag som sökte efter tips på nattlinne, och det du tipsade om såg ju jättefint ut! ska titta lite närmare på sidan :) tack!


    Troll1 skrev 2008-03-01 20:28:33 följande:
    Var det här ngn ville ha tips om billigt, fint nattlinne (inte porrigt ) Här är ett sött till bra pris. Finns mkt att välja blabdwww.bonaparte.se/damunderklaeder/nattlinnen/g...
  • eveluscious

    Näe...jag får bara inte detta att gå ihop...hur jag än anstränger mig landar vår budget på över 25 000:-! För mycket! Jag leker med tanken på att ta ut en kuvert avgift, är ni andra helt anti sånt? Själva maten vi ska ha kostar bara 115:-/kuvert. Största sällskapet som kommer är på fem pers så deras totala summa skulle isf landa på knappa 600:-. (brudgumens syster) Vi ska ivilket fall som helst klargöra att vi inga presenter vill ha...

    Vad tycker ni?

  • Nufsan

    Jag tycker man ska göra det som passar en bäst själv!
    Det är eran dag och ni får bestämma

    Vi kommer endast önska oss pengar OM man vill ge ngt! Vi har allt vi behöver här hemma och är det ngt vi önskar så är det att hela våran stora familj kan åka utomlands på bröllopsresa nästa sommar i 2 veckor! Det lär kosta bra många tusenlappar!

    Om ni skulle ta ut 115 kr är ju ingen stor kostnad tycker jag!


    eveluscious skrev 2008-03-02 09:44:36 följande:
    Näe...jag får bara inte detta att gå ihop...hur jag än anstränger mig landar vår budget på över 25 000:-! För mycket! Jag leker med tanken på att ta ut en kuvert avgift, är ni andra helt anti sånt? Själva maten vi ska ha kostar bara 115:-/kuvert. Största sällskapet som kommer är på fem pers så deras totala summa skulle isf landa på knappa 600:-. (brudgumens syster) Vi ska ivilket fall som helst klargöra att vi inga presenter vill ha...Vad tycker ni?
  • Nomea
    eveluscious skrev 2008-03-02 09:44:36 följande:
    Näe...jag får bara inte detta att gå ihop...hur jag än anstränger mig landar vår budget på över 25 000:-! För mycket! Jag leker med tanken på att ta ut en kuvert avgift, är ni andra helt anti sånt? Själva maten vi ska ha kostar bara 115:-/kuvert. Största sällskapet som kommer är på fem pers så deras totala summa skulle isf landa på knappa 600:-. (brudgumens syster) Vi ska ivilket fall som helst klargöra att vi inga presenter vill ha...Vad tycker ni?
    Vi kommer ta kuvertavgift, och våran ligger på 260:-/pers... Men för barn så är den på 100:-
    Om inte vi hade tagit kuvertavgift så hade vi inte haft råd, plus att vi hade fått en massa presenter som inte är säkert vi vill ha/har plats för.. Så vi tar kuvertavfigt istället för presenter och har skrivit det på inbjudan.
  • Troll1
    Blondie77 skrev 2008-03-02 09:23:31 följande:
    Det var jag som sökte efter tips på nattlinne, och det du tipsade om såg ju jättefint ut! ska titta lite närmare på sidan :) tack!
    Aha det var du! Funderar på att köpa det själv, de har så mkt fina kläder så det är rent farligt.
  • eveluscious

    Nej 115:-/pers tycker jag är ganska rimligt! Vet att alla som kommer har råd. Får fundera på det och rådfråga mamma...!

    Vad tusan sparar ni andra in på? Min m2b vill såååå gärna ha en vigselring och där drar budgetn iväg Men det e klart han ska ha en ring!

  • Synthetic
    eveluscious skrev 2008-03-02 09:44:36 följande:
    Näe...jag får bara inte detta att gå ihop...hur jag än anstränger mig landar vår budget på över 25 000:-! För mycket! Jag leker med tanken på att ta ut en kuvert avgift, är ni andra helt anti sånt? Själva maten vi ska ha kostar bara 115:-/kuvert. Största sällskapet som kommer är på fem pers så deras totala summa skulle isf landa på knappa 600:-. (brudgumens syster) Vi ska ivilket fall som helst klargöra att vi inga presenter vill ha...Vad tycker ni?
    Är själv uppe i 40 000! Blir tokig för vill få ner det till under 30 åtminstone vi har inte råd.. och vi lagar redan mat själva, billig lokal och allt!
  • eveluscious

    OJ! Vad är det som kostar så mycket hos er då?


    Synthetic skrev 2008-03-02 10:28:57 följande:
    Är själv uppe i 40 000! Blir tokig för vill få ner det till under 30 åtminstone vi har inte råd.. och vi lagar redan mat själva, billig lokal och allt!
  • Sokkerkakan

    Ser att ni pratar budget.. vi är ju verkligen bara i början av planeringsstadiet men känner redan att budgeten kommer ligga runt 50 000:-... MÅSTE försöka banta ner den!

  • The Bumblebee

    2008-08-09 skrev 2008-03-01 15:40:26 följande:


    Vilka platser i sverige finns bauhaus då? Lät ju jättebilligt ju!
    Om jag inte missminner mig så ska de öppna i Sundsvall/Birsta nu. Så då får du passa på att sprina in dit om du ska på IKEA
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-