• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nufsan

    Nej det tycker jag inte, bjuder ni sen på ngt som t ex tunnbröddssnittar och / eller jordgubbar så blir det ju lite till.

    Däremot så är det väl aldrig fel att ha ngn paj till, då täcker man ju upp lite till.

    Vi ska "bara" bjuda på tunnbrödssnittar till välkomstdrinken sen blir det grillad spägris och potatissallad och grönsallad och sen ev kladdkaka till efterrätt och sen tårta alt. bara tårta.. och det tycker jag räcker.

    Sen tänkte jag bjuda på typ jordnötter, salta pinnar och lite sånt till dansen!


    eveluscious skrev 2008-02-24 18:41:05 följande:
    Ni tycker inte bufférna var lite tunna? Funderar på att ta den kallskurna med potatissalladen och lägga till lite saker som ex. en paj och en pastasallad! Vad tror ni?
  • Dr House

    Tyckte inte alls det lät tunt... De flesta har ju ändå ätit tidigare på dagen så de lär ju inte vara vrålhungriga... Men annars är väl en paj aldrig fel om det finns de som av någon anledning inte tycker om/vill ha kött...

  • Bellanote

    vi ska bara ha en liten efter rätt i snapsglas efter. choklad pudding med vanilj visp toppad med hallon. sen efter mot halv tio snåret blir det tårta.

  • Nufsan

    Idag fick jag första svaret på inbjudan... Vi kommer gärna, men jag hoppas att barnen är hos oss då... Jag som INTE bjudit barnen, skrev att vi inte hade tänkt att barnen skulle med utan bara de närmastes.... usch nu känner jag mig som en dålig person.

    Vi har bara helt enkelt inte råd att ta med kompisarnas barn, det blir lixom 20 till att mätta och vi har redan bjudit 75 st.

  • Dr House

    Men om vigseln är i kyrkan så kan väl barnen komma dit iaf...

  • grabbarna

    om ni skrivit att ni inte tänkt att barnen ska komma med undrar man ju lite hur dom kunnat missuppfatta det men dom kanske ränknar sig till dom närmaste..du får nog helt enkelt bara säga igen att barnen inte är bjudna även om det känns taskit att säga så

  • Nufsan

    Jag har pratat med henne nu och hon förstod mig, hon sa att det gjorde ingenting, så nu är det avklarat

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-