• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nufsan

    Det där med gardinerna var ett bra tips.

    Vi har tänkt att vi ska ha en bräda som ligger på borden och där ska vi ha Galej, värmeljushållare?! och sen sätter vi fast bordsplaceringskortet där på.

    Jag ska måla brädan vit och sen ska resten gå i guld och rosa har jag tänkt

    Blommorna jag har sått går alla i olika rosa nyanser!


    Bellanote skrev 2008-02-24 12:35:03 följande:
    just den handelsträdgården jag har hittat är billigare än vanliga blomster affärer men tror de brukar va billigare generellt faktiskt.. har kommit på ett annat lite budget tips som jag ska ha. ska ha silver fat och sen ställa blockljus och ett martini glas där det ska flyta en ros och sen på fatet ska det ligga en gerbera. men istället för att köpa silver fat så ska jag ha såna silver tårt brickor som man brukar ha.. billigt och snyggt hoppas jag. som löpare ska jag köpa rosa panel gardiner på ikea de kostar bara 19 kr /st..
  • Nufsan

    Ja, jag hoppas det blir det


    Bellanote skrev 2008-02-24 12:51:22 följande:
    nufsan det lät jätte fint..
  • eveluscious

    Vill ni vara smakråd? Vet inte vilken buffé vi ska välja...
    www.dittmatstalle.se/buffemeny.htm

    Texmexbuffén känns som ett säkert kort, men inte speciellt midsommar? Svårt!

    Har sen tänkt göra så att gästerna bjuds på parma/serrano, melon, oliver och diverse tilltugg när vi fotograferas och dem går en tipspromenad.
    När vi anläder till lokalen skålar vi i mousserande och till det vill jag servera chokladdoppade jordgubbar. Vad tror ni om det?
    Sen hugger vi in på buffén! Hade inte tänkt ha vickning utan nöjer oss med snacks, grönsaker och diverse dippar under kvällen.

    Vad tror ni?

  • Bellanote

    grillbuffen tyckte jag lät smaskigt är inte det sommar så säg.

  • Nufsan

    Tycker det låter super

    När gifter ni er?

    Vi gifter oss i augusti och jag tror tyvärr inte att det finns färska jordgubbar så vi får hitta på ngt annat...

    Snittar hade vi tänkt med tunnbröd och nå röror i till välkomstdrinken som vi sen skålar i!

    Vi har tänkt åka häst och vagn till festlokalen så det är bara hoppas det blir vackert väder


    eveluscious skrev 2008-02-24 17:45:22 följande:
    Vill ni vara smakråd? Vet inte vilken buffé vi ska välja...www.dittmatstalle.se/buffemeny.htmTexmexbuffén känns som ett säkert kort, men inte speciellt midsommar? Svårt! Har sen tänkt göra så att gästerna bjuds på parma/serrano, melon, oliver och diverse tilltugg när vi fotograferas och dem går en tipspromenad. När vi anläder till lokalen skålar vi i mousserande och till det vill jag servera chokladdoppade jordgubbar. Vad tror ni om det? Sen hugger vi in på buffén! Hade inte tänkt ha vickning utan nöjer oss med snacks, grönsaker och diverse dippar under kvällen. Vad tror ni?
  • Dr House

    Jag tyckte den kallskurna buffén... Det är ju sommar, och något annat än den eviga grillningen

  • eveluscious

    Vi gifter oss i juni fast inte förän nästa år....så vi har ett tag på oss att planera!

    Tunnbrödssnittar? Vilken bra idé! Ska jag kolla upp


    Nufsan skrev 2008-02-24 18:22:00 följande:
    Tycker det låter super När gifter ni er?Vi gifter oss i augusti och jag tror tyvärr inte att det finns färska jordgubbar så vi får hitta på ngt annat...Snittar hade vi tänkt med tunnbröd och nå röror i till välkomstdrinken som vi sen skålar i!Vi har tänkt åka häst och vagn till festlokalen så det är bara hoppas det blir vackert väder
  • eveluscious

    Vi gifter oss i juni fast inte förän nästa år....så vi har ett tag på oss att planera!

    Tunnbrödssnittar? Vilken bra idé! Ska jag kolla upp


    Nufsan skrev 2008-02-24 18:22:00 följande:
    Tycker det låter super När gifter ni er?Vi gifter oss i augusti och jag tror tyvärr inte att det finns färska jordgubbar så vi får hitta på ngt annat...Snittar hade vi tänkt med tunnbröd och nå röror i till välkomstdrinken som vi sen skålar i!Vi har tänkt åka häst och vagn till festlokalen så det är bara hoppas det blir vackert väder
  • eveluscious

    Ni tycker inte bufférna var lite tunna? Funderar på att ta den kallskurna med potatissalladen och lägga till lite saker som ex. en paj och en pastasallad! Vad tror ni?

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-