• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Telemarkgrrl

    Sister of the Night skrev 2008-02-12 18:47:31 följande:


    Tellis - hej gumman!! Ja, vad säger man... det har hänt ett och annat sen sist vi skrevs, positivt!
    Tjohooooo, vad roligt att höra!! Jag har varit lite orolig för dig!
  • Telemarkgrrl

    Jag är ingen operafantast men jag har varit på opera en gång i Dalhalla och det var faaaaaaaantastiskt. Scenen ligger i ett kalk(?)brott med en läcker liten sjö, grym akustik och sååååååå coola bergsväggar runt omkring. Att sitta där en sommarkväll i solnedgången med en filt omkring sig är en UPPLEVELSE.

  • MuffinsTönt

    Telis
    Låter som det är miljön och inte själva operan som var faaaaaaantastikt. Nä, men jag förstår dig.

    Ok, ska väl säga till muffinsgrabben (guud, va jag äääälskar det ordet! ) vi får gå på opera. Hopps han inte svimmar nu. Hehehe!

    Nää, Nu ska jag beta av "the never endig projekt".

    Lite skämt fick jag in där. Inte så nere trots allt.

  • Zozo

    Hejsan flickor! I'm back.. efter en alldeles för händelserik vecka. Maken föll när vi var och akte skidor förra helgen och skulle in för en enkel operation vid nyckelbenet vilket resulterade i komplikationer, dagar på intensiven, respirator och annat kul... Mamma kom nerflygande i ilfart för att lugna lilla mig som gick i taket.. Naja, nu är jag tillbaka pa jobb och maken hemma igen, som konvalescent, men mycket bättre..

    Vad har jag missat???

    Jag har bara hunnit lâsa sista operaköret och maste da tillägga som kvasi-expert (för min syster var pa vâg att bli operasangerska, sa det sa!) att My Fair lady och Fantomen pa operan (som jag sag i London för nagra ar sedan - MYCKET bra!) INTE är operor utan musikaler. Sedan är det en jäkla skillnad pa opera och opera - Mozarts Trollflöjten är tex mycket enklare att ta till sig för de flesta än nagot av Wagners tyska maratonoperor... Sedan finns det ju skillnader i uppsättningarna ocksa: personligen har jag inte mycket till övers de moderna avskalade iscensättningarna, men det är ju en smaksak! Jag har tyvärr aldrig fatt chansen att se en opera "live" men pa tv har jag sett nagra. Jag sag däremot en uppsättning av baletten Svansjön för nagra ar sedan och trodde väl att jag skulle tycka det var löjligt alt utrtrakigt - men den var helt fantastisk, mest pa grund av musiken.

  • Telemarkgrrl

    Zozo, skönt att maken mår bättre!! Man tror ju liksom inte att nåt sånt där ska kunna hända!

  • MuffinsTönt

    Zozo!
    Fy va hemsk!! Tur att det är "över". *kram på dig* Har din mamma åkt hem?

    Operaexpert, wow! Grabben ville att vi skulle se på MacBeth. Har du sett den? Själv vill jag kolla på My fair lady eftersom jag gillar musikaler.

    Tror jag ska ge Macbeth eller opera i övrigt en chans. Tack tjejer, kul att ha er som jag kan bolla lite ideér o tankar med.

  • anne på grönkulla

    Åh, stackars Zozo o Zozos man! Jag tänkte på dig på eftermiddan o undrade var du höll hus.

    Jag skulle rekommendera Mozart eller nåt lättsamt italienskt för den opera-ovane. Jag vet inte hur det är i Göteborg, men i Stockholm behöver inte operabiljetter vara så dyrt heller.

  • Zozo

    Mac Beth kan vara lite.. ehm, blodigt? Jag skulle, som Anne, snarare rekommendera något av Mozart eller Verdi till den ovane. Musicals är mera lättlyssnade, plus att de ju i regel är översatta. Opera är, savitt jag vet, oftast på tyska (Mozart etc) eller italienska (Verdi)..

  • Zozo

    Tack för medkänslan allihopa förresten - det var lâbbigt som tusan och just nu är jag tjurig pa maken för att han trots allt inte vill sluta röka. Det var inte orsken till den här grejen, men det hjälpte ju inte direkt att han var rökare...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7