• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • MuffinsTönt

    Lycka till med intervjun Telis!!! Ska be dig OCH er om råd när jag ska gå på mitt första och Riktiga jobbintervju. När det nu blir....

  • Ms K

    tjoho jag kom in på BT!

    Lycka till med intervjuer Telis! pom pom pom!

    Muffins sötnos det där låter inte alls bra. Pom pommar för dig med Hoppas du får en härlig helg för rekreation av humöret!

    Själv ska jag på bröllopsfest ikväll. Ska bli mysigt men jag måste ut på stan för att sista-minuten-fixa en present Funderar på en champangeflarra och kanske tillhörande glas, hmmm får se hur mycket jag kan lägga ut dock...

    kram på er alla och ha en underbar helg!

  • Telemarkgrrl

    Tack snälla alla goingar för lyckatill-önskningar!!!

    Den första intervjun gick bra, ska tillbaka nästa vecka för ytterligare en intervju och göra ett test, sen får vi se.

    Den andra intervju - karln dök inte upp!! När jag hade väntat i tio minuter ringde jag honom och då sa han att han blivit försenad pga ett möte och att vi skulle få ta det en annan dag. Vilken j-a stil! Näääe, nu får dom nog lägga på 10.000 på erbjudandet för att det ska bli nåt!

    Men stackars lilla Muffins, det där låter ju verkligen inget bra alls!! Om det "bara" är uppsatsen kanske du kan prata med någon på skolan? Någon som kan vara lite coach? Kram på dig!!!

  • viktualia

    Dagens PUCKOpokal går till mig! Jag vaknade med ett ryck imorse, tittade snabbt på mobilen (som jag ställt som väckarklocka), såg att den stod på 6.10 och stormade upp. 6.30 gick jag ut genom dörren - hade duschat, sminkat mig, packat väskan och ätit.

    Tyckte att det var lite väl tomt på bussen och somnade när den startade. Vaknade FÖRVÅNAT när min mobil tillika väckarklocka plötsligt RINGER... och jag inser min tabbe.. jag lyckades alltså med konsten att titta fel på klockan då när jag gick upp... då var klockan i själva verket 5.10 och jag kunde ha sovit 40 minuter till, sluppit stressa och i så fall kommit till jobbstaden kl 8.

    Nu anlände jag till jobbstaden kl 7 och fick gå och shoppa dagens andra frukost (annars hade det ju blivit låååångt till lunchen) på Donken... landade på jobbstolen 7.15 och skakar på huvudet gör jag nästan fortfarande.... *fnitter*

    Hur som, nu är det HELG och jag ska softa... förhandlingar pågår om helgaktiviteterna...

    Muffins - det där låter som något som jag drabbade av när jag var på väg att plugga färdigt. I mitt fall var det ångest över att snart komma ut i "verkligheten" och vara tvungen att söka jobb. Nåt tips har jag inte förutom att det mesta brukar reda ut sig, det tar bara olika lång tid.

    Telestubben - inte dyka upp till jobbintervju, shit vad oproffsigt!!! Ujuj!

    Matskedsgumman - skoj att gå på bröllopsfest... *avis*

  • MuffinsTönt

    Tack tjejer!! Nu känns det bättre. Har varit lite social,träffat o pratat med folk. Nu ska jag ta tag i *censur* och göra något bra utav det. Imorrn ska vi, *hmm* om matskedgummans fästman kallas för matskedsgubben, så kan väl min kallas för muffinsgrabben!

    HAHAHHA!!!

    Iaf... Imorrn ska vi på inflyttningsfest. Har ingen aning vilken nivå det är på. Är det vin o lite mat o snack. ELler är det vin o mat o dans. Eller kanske både och... Det är grabbens kompis så jag känner inte många. Snarare inga alls...

  • MuffinsTönt

    Tjena! Gårdagens fest var mysig. Vin o mat(paj o dessert) o mingel. Lite kul blev det när hälfen hängde i köket, 1/3 i sovrummet (tjejsnack eller ngt) och 1/3 på balkongen. Lagom stor för en 3a. Dem har lyckats gör det väldigt mysig.

    Hmm... börjar smått vilja ha egen lägenhet där man kan pyssla o så.

  • Telemarkgrrl

    Härligt att det känns bättre Muffins!! Och morgonpigg är du också trots fest igår.

  • MuffinsTönt

    Hehe! Jag kunde inte sova så bra igår. Det är mer regel än udantag nu för tiden. Gick upp och började skriva istället. Har mkt att ta igen efter depptiden som gjorde att jag inte kunde presetera ngt vettigt.

  • viktualia

    tjoho!!

    Vickan har fått vädra lugnorna och eventuella muskler... en hel dag i backen i Säfsen lär sätta sina spår i form av träningsvärk.. ha ha ha... Och amatören Vickan har kört sitt livs första röda backe - heja mig!

    *vinkar till alla*

  • Ms K

    hej hej hallååå

    gogogogo vickan! Låter superkul ju!

    muffinsen det låter som du också fick en liten energikick av helgen, skönt

    Hoppas alla övriga med haft en skön helg. För egen del så var bröllopsfesten i fredags jättemysig, paret var bedårande söta och festen var sådär perfekt opretantiös och hjärtlig som man (jag?) önskar ett en bröllopsfest ska vara (total avsaknad av högtravande tal och hyperupptrissade traditioner - me like ). Sedan tog vi en riktigt mysig söndagspromenad som sitter kvar i benen ännu (hm, otränad, jag, nää ) och så har jag fått leka handledare för matskedsgubbens forskningsarbete. Är faktiskt kul att riktigt få sätta mig in i det han pysslar med

    Nu är det tillbaka till jobbandet, mucho fullspäckat schema denna vecka, bara hugga in .

    Nån mer än jag som ser fram emot torsdag

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7