• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • viktualia

    tjoho!

    Vickan tittar in - fönsterbytet är färdigt. Och när världens tröttaste Vickan staplade in genom dörren för en timme sedan visade det sig att min PRINS hade kånkat tillbaka ALLA möbler och prylar, så lägenheten ser ut som vanligt igen. Jag behövde inte göra ett dugg. Åååååå vad jag älskar honom!!!

    Nu är jag så trött så jag ramlar ihop, maken försöker övertyga mig om att vi borde åka slalom på lördag, jag är så trött att jag bara känner "urk" inför att gå upp så pass tidigt på lördag...

    Saknar er alla något HEMSKT på dagarna, men det gäller att fortsätta låta bli BT dagtid... annars kommer jag däcka under allt jobbjox!

  • MuffinsTönt

    Oj oj oj, ditt nya jobb är visst jobbigare(?) än ditt gamla. Men MKT roligare gissar jag. Det är inte alls nån fart i tråden nu för tiden. BARA 843 inlägg sen 18dec, nästan 2 månader. Inte alls vår stil! *skakar på huvet* Men jag gissar på att alla jobbar häcken av sig + BT hänger sig HELA TIDEN. kanske lika bra det.

    Min handledare vill ha ett snack med mig nästa vecka. Oops! Nu blev det eld i baken.

  • viktualia

    Muffins - mitt nya jobb är mer seriöst än mitt gamla. På mitt gamla jobb kunde jag oftast jobba i min egen takt och det funkade strålande. På mitt nuvarande finns det tusen och en deadline som måste tas hänsyn till.

    Hoppas att du lyckas få stil på exjobbet och går i mål i hyfsat tid. *hejar på*

  • anne på grönkulla

    *håller tummarna för muffins* det är segt när man inte hittar inspirationen, men en redig deadline kan lösa det åt en... Precis som Ms K säger så är det faktiskt bättre att lämna ifrån sig saker än att ligga på dem tills man själv är nöjd, det kan vara tillräckligt bra utan att vara perfekt o då kan det vara viktigare att visa att man kan bli klar i tid. Det är en lärdom från jobbet inte minst, på universitetet tyckte man att man kunde tillåta sig att tumma på deadline, men på jobbet är det viktigare att leverera nåt än att det blir überperfekt - man kan dessutom alltid fixa till lite mer sen när nån handledare eller så har läst.

    Hur har det gått för zozos man o axeln då? O telis jobbintervjuer?

    *kramar alla!*

  • Telemarkgrrl

    Anne, har två stycken imorgon, vet inte när jag ska hinna jobba.

    Muffins, det kommer att gå strålande med ditt arbete! Och må du bli rik!

    Kramar till Zozo!! Det har varit jobbigt med maken har jag hört, hoppas att han mår bättre nu!

    Vickan, vicken prins du har!

    Och ett riktigt stort GRATTIS till Ms K som fått artikel publicerad! Det måste ju kännas fantastiskt stort att se sitt namn som författare till en artikel så! Kram!!

  • MuffinsTönt

    Äntligen! Herregud va jobbigt är att komma in här nuförtiden.
    Tack för peppning tjejer! Jag får ta mig i a*let o skriva skiten.

    Lycka till på jobbintervjun Telis.
    Kram till Zozo o Krya på hälsning till Zozos make.
    GRATTIS till Msk! Du får verkligen länka till artikeln sen. Får se om jag/vi förstår nånting. Impad i vilket fall som helst.

    Msk & Telis & Övrigt: Har jag berättat att MITT namn ska oxå komma med i en artikel? Visserligen ligger den sist av alla me nom man läser noga så ser man!
    Artikeln handlar om nåt av det ämne jag har hållit på.

  • Ms K

    Men Shit asså 2 dagar har det ju inte gått att komma in här! är det så här hela tiden nu eller? Vad har hänt???!!! Förr var det ju inga problem (eller iaf mkt små)...

  • MuffinsTönt

    Hjäälp! Vet inte vad det e med mig. Känner mig så omotiverad o ingen lust o glädje över något alls! Jag har haft deppiga dagar men det här är verkligen mkt större. Jag blir nästan rädd vid tanken hur mkt det egentligen påverkar mig. Och jag kan eller vill eller orkar göra ngt alls. Ungefär som att gå in i en skog mitt i natten.
    Vill helst bara gömma mig under täcket med en stoooor BigPack. Vet inte riktigt var tån klämmer men det har säkert med uppsatsen, hemma, andra grejer som inte klaffar. Jag är helt lost i mina egna fundringar, tankar o känslor.

    SUUUUCK!!!! Har inte tid med sånt NU!!! Tack o lov det är lördag imorrn. Vi ska på fest, alltid ngt kul!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7