• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Telemarkgrrl

    Men det är ju helt fantastiskt vad illa BT funkar nu för tiden. Snart ger jag upp helt.

    Zozo, hoppas att ligamentet läker ihop som det ska och att han får tillbaka rörligheten ordentligt!

    Vickan, hoppas att det gick bra med fönsterbytet.

    Igår var maken och jag på väg hem till fots när vi kom på av en slump att det var vår tvååriga förlovningsdag. Så istället för att gå hem till köttfärssåsen slank vi in på en bar med utsikt över halva Stockholm, åt toast Skagen och drack vitt vin. Myyyyyys!

  • Telemarkgrrl

    Förresten, mimnns ni den där Marianne Fredriksson som jag berättade att jag höll på att läsa för ett tag sen? Den var helt fantastiskt .... dålig! Den borde kunna användas på skrivkurser som avskräckande exempel.

    Jag ska eventuellt ge Simon och ekarna en chans men då ska den var j*vligt bra för att kompensera för det andra misslyckandet.

  • Zozo

    Hej allihopa. Maken opereras under dagen, sa far vi hoppas att det blir bra.

    Telis; vilken var det som INTE var bra? Simon o ekarna gillade jag.

  • Telemarkgrrl

    Ondskans leende hette den som var så dålig. Anne pratade också om Simon och ekarna så jag ska väl ge den en chans.

  • Zozo

    Ondskans leende? Nej, den har jag nog inte lâst... Trodde annars att jag lâst alla..

  • MuffinsTönt

    Godmorron!
    jag var på folkteatern o såg på Simon o ekarna. Den var sådär. Kanske boken e bättre.

    Själv e det piss här! Det går jävligt seg med skrivandet o det känns hopplös just nu. Känns som jag behöver mer tid på mig. Plus att jag behöver komma bort ifrån allt. Vill bara spy när jag ser alla papper. Hur sjutton säger man det till sin handledare.

    -Jo, jag tänker försvinna ett tag, e det ok?

    *spyyyyr*

    btw - på tors är det vår nyår! Gäller bara få upp humöret till dess...

  • anne på grönkulla

    Den känns inte så teatral, kanske - rikedomen i den är nog svår att föra över på scen. Men jag gillade den jättemycket, men det är mååånga år sen jag läste den.

  • Zozo

    Samma här - har dock lite svart att första hur man skulle föra över nagon av hennes böcker pa teaterscenen. Jag har ju alltid tyckt att det är spraket och berättandetekniken som gör det hela i hennes böcker..

  • Ms K

    tjenixen!

    ojojoj Zozo Hoppas makens operation gick bra och att han snart blir kry igen, fy sicken tråkig historia. Skickar över några cyber-tröstsemlor till er bägge två

    Hmmm Telis, har aldrig läst nått av Marianne Fredriksson, och efter den sågningen lär jag ju inte göra det heller , tackar å bockar för varnings-boktips!

    Muffins-stackare, blä så jag känner igen det där. Men bit ihop - du är ju nära målet nu! Och du! Tips: Lämna in även det du själv tycker är halvdant, och få feedback på avsnitt istf hela slutprodukten. Ibland blir det okejat utan att man behöver lägga ner så mycket mer jobb och man inser att ribban kan ligga lägre än vad man själv satt den på.

    Själv pendlar jag mellan kvällsmys med Mr matskedsgubben och mellan jobbet där jag nu har 6 st bollar i luften Tjoho vare flyger här men går bra nu! Fick en artickel accepterad nyligen, min första som första författare När den blir publicerad online ska jag länka så ni får se vad tokstollan här pysslar med

    Kram på er alla! Och även om jag inte hinner in lika mycket nu som förr om babbbeltiderna så försvinner jag inte den här gången

  • Telemarkgrrl

    Men fatta!! Jag kom in på BT! Någon måste ha felprogrammerat en server eller nåt!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7