• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Ms K

    Hejsan hallå på er alla! Hoppas ni har en härlig helg och njuter med era prinsar Grattis grattis grattis Zozo till "amöban" klockrent! "cellhögen" var också ett förnämligt namn!

    Moi har fått hem Mr K (tack Anne! Det ska han få heta framöver, det eller matskedsgubben ). I alla fall så har vi dekadens-weekend av stora mått. Lika bra att sitta inne och mysa, för här är det snöstorm!!! 1 dm på två timmar!

    Nä nu ska jag fortsätta pussas

  • Telemarkgrrl

    Åh, vad mysigt att matskedsgubben har kommit hem! Här myser vi också på hög nivå, efter en god middag är det nu dags för äpplepajsglass och film.

  • viktualia

    och här är det hög mysnivå efter slottsstek (japp jag kunde göra så präktig mat), gott vin (Adobe - finns på systemet och rekommenderas) och många pussar här också!

    *kram till er alla*

  • MuffinsTönt

    Tjena!!! Idag var vi hos Mr Gs föräldrar på middag. Dem tyckte det var så längesen dem såg deras son. Trevligt som alltid. Sen satt vi o kollade på Götakanal 2. Det var lite småkul att sitta där o kolla tillsammans. Tror inte jag skulle tycka det var kul om jag satt hemma o kolla på den. På bussen hem var det jättemånga ungdomar som skulle till stan o festa. Dem drack, pratade o lyssna på musik. Jag tyckte dem var liiite för högljudda. "Lilla gumman,har du börjat bli gammal som mig?"

    Psst, gammal? Vadå, bara för jag vill ha det lugnt runt omkring mig på bussen när jag e trött o vill hem, kl 22. *fnyyss*

  • Telemarkgrrl

    God solig måndagsmorgon!

    Idag hade det nästan ljusnat lite när jag gick hemifrån! Härligt, nu är våren på väg.

    Sen fick jag visserligen ägna en timme åt att komma in på datorn eftersom min kära arbetsgivare bestämt sig för att uppgradera nåt utan att kolla att det funkar men jag har bestämt mig för att vara positiv idag. på er!

  • MuffinsTönt

    Lite positiva strålningar hitåt tack Telis. Här är det mulet o blåsigt. Som vanligt! Idag ska jag var effektiv. *ångest*

  • Zozo

    Hej hopp!

    Vi var nere i Schwartzwald och akte skidor i helgen. Väldigt fina men enkla backar. Passade dock mig utomförträffligt da jag inte hunnit aka nagot pa flera ar och maken är lite ostadigare än jag. Väldigt mysig region även om jag fortfarande har svart för det tyska köket. Vi fick faktiskt fin mat men den är ganska tung.
    Det mindre roliga var att maken gjorde en kullerbytta som slet av ligamentet runt ena nyckelbenet sa nu har jag lämnat av honom pa akuten för att fa det ihopsytt. I Tyskland satte de bara en slags pressförband för att det skulle halla sig hjälpligt pa plats tills vi kom hem.
    Han mar ok och har inte speciellt ont men kan inte röra sig sa mycket. Känns lite lagom kufiskt att sitta pa jobb när han är pa sjukhuset.. Urkk!

  • viktualia

    Zozo - hoppas att han kryar på sig! Lät ju som att de var lika snabba *not* på akuten i Lux som det brukar pratas om i Sverige... hm...

    Själv - har jag grottat ner mig i fler arbetsuppgifter på jobbet och nu har jag en del surdegar att dras med, vissa obegripliga till sin natur. Ehum... jajaja.. men allt kan ju inte vara fanastiskt hela tiden.

    Här på hemmafronten är det lagom kaos. Maken och jag har stuvat undan allt som gör att hemmet ser hemtrevligt ut. Anledningen: Imorgon kommer det hantverkare och byter ut alla fönster i lägenheten. Skum känsla att gå till jobbet och sen komma hem när det är klart - gissar jag i alla fall!

    Kram kram!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7