• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Telemarkgrrl

    Jag saknar faktiskt också mitt stämpelkort från mitt förra jobb. Varenda övertidsminut syntes och kunde tas ut i tid. Nu känns det mer som "hmm, jag var visserligen på jobbet i 10 timmar igår men jobbade jag 10 timmar? Nääääää, jag var nog inte effektiv i 8 timmar ens." så då är det svårt att ta ut någon övertid.

  • anne på grönkulla

    Jo, det var lite så jag menade - förtroendearbetstid funkar ju om man har disciplin o mål att jobba mot som ska uppfyllas oavsett hur mycket tid man lägger på dem - ELLER om man är chef eller av nåt annat skäl får betalt för att vara tillgänglig jämt.

    Jag är, liksom mina kollegor av den lojala sorten, som ställer upp - o om den tiden inte syns, så förlorar vi som arbetstagare - med flexkort kan man visa att öven om man är sen vissa morgnar (vilket alla ser) så jobbar man x antal timmar mer i veckan än den reglerade arbetstiden tex (vilket inte syns annars).

  • Telemarkgrrl

    Ja, precis så är det, anne.

    Undrar hur det gick för Zozo igår på första gravidkontrollen?

  • anne på grönkulla

    oh, var det dax igår? Vad spännande!

    Jag borde åka o handla mat - har övninsgkört på morgonen.

    Mitt ena öga har svullnat upp - jag undrar om det är en vagel eller om det är den här förkylningen (eller vad det nu är) som jag dragit med sålänge - utan att den eg brutit ut - som satt sig i tårkanalerna o slammat igen? Det gör inte ont, men jag känner ju att det är svullet. O så ser det helt koko ut.

  • Zozo

    Oh - hejhej! Det gick bara bra igar.. förutom att jag fick vänta 1.5h pa att fa komma in. Det var likadant förra gangen - de maste vara extremt daliga pa att beräkna tiderna..

    Jag fick iaf se en tjusig amöbaliknande sak pa tv, en knapp cm.. Nu är det bara att vänta och hoppas att allt gar bra. Nästa möte är 25/2..

    Jag fick lite order om att kontrollera vad jag äter sa att jag inte gar upp för mycket i vikt, da jag redan har övervikt.. Suck! Annrs var allt bra.

  • Telemarkgrrl

    anne, trist med ögat, skönt iallafall att det inte gör ont!

    Zozo, 1,5 timme - puh! Hoppas att dom får upp tempot så mycket som man måste springa där under en graviditet!

    Men härligt att se den lilla .... ja, vad det nu är ... cellhögen?

  • anne på grönkulla

    1 1/2 timme? Jisses!

    Kul att få se den - känns det riktigare nu? Jag fick skicka hem en tjej från jobbet igår som är med barn, hon höll på att svimma på toa o var helt slut. Hoppas hon mår bättre nu. Hur mår du Zozo? Känner du av det?

    Funderar på att lägga mig i soffan o se en film eller nåt...
    Köpte nåt ögonbad o har sköljt ur ögat iallafall, får se hur det går. Går det inte över eller om det börjar göra ont får jag väl kanske gå till läkare...

  • MuffinsTönt

    Tjena! Blåser som sjutton här. Tuva e vad dem kallar det. Va kul med lite livebilder Zozo.

    På tal om svullnader. Mitt ena öra har svullnat upp. Örhänget satt fast o gjorde ont. Tog evigheter o en massa skrik för att få loss den. Nu är jag örhängelös ett tag framöver. Känns så tomt när man tittar i spegeln.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7