• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • viktualia

    Telestubben - ååå härligt med en besserwisser till! Det är klart att du har HELT rätt! *fnissar glatt* ...och tycker samtidigt liten synd om Muffins.. hihihi...

    Ang "fel frieri"-tråden.... *pust*...... *stackars karl*.... VARFÖR gjorde hon det inte själv om hon ville ha en SÅÅÅ välregisserad tillställning?!?

    Till alla: Godmorgon! Nu är det Vickans sista vecka på gamla jobbet... har börjat sortera papper... hm.. jag spar på rätt mycket dynga...

  • Telemarkgrrl
    viktualia skrev 2008-01-07 09:33:28 följande:
    VARFÖR gjorde hon det inte själv om hon ville ha en SÅÅÅ välregisserad tillställning?!?
    Preciiiiiiis! Stackars karl, hur sjutton ska han kunna veta precis hur hon har tänkt sig det hela?! Inte konstigt att stackarn blir osäker och stammar lite.
  • Telemarkgrrl

    Härligt (och lite sorgligt) att städa upp på jobbet och säga hej då till rummet och gamla kollegor!

  • Zozo

    Nämen, snälla nan! Gah! *efter att ha läst frieritraden*

    God morgon! Här är det regnig mandagsmorgon men solen bryter lätt igenom. Snö har vi ingen här.

    Det har varit en lagom lat helg med maken. Han hade en stor katastrof pa jobb och var tvungen att aka in halvdag pa lördagsmorgonen, sa jag fick gjort lite sprakövningar. Pa söndagen var vi pa väg ut, för vädret var underbart vackert, men vi kom in i nagon allvarligare diskussion om vad-ska-vi-göra-med-oss-och-livet-och-allt-annat... sa vi kom inte ens ut!

  • viktualia

    Zozo - en sån diskussion hade vi också... fast på temat "när och hur ska vi byta bil" - något som utlöste en lång diskussion om ekonomi och annat. Mycket nyttigt och ååååååå vad jag är kär i min man! Han är bäst!!!!

  • Telemarkgrrl

    Haha, vi hade också en sån lång diskussion igår men som tur var började vi den inte förrän vi redan var ute på promenaden. Jag brukar passa på att ta upp en del "djupare" samtalsämnen just när vi är ute och går. Min man är inte världens bästa pratare precis, så därför är det jättebra att ta upp dom på promenader för då kommer han inte undan.

  • viktualia

    Telestubben - min är inte heller nån stjärna på att prata djupt, men det gäller att starta diskussionen från rätt håll. Börjar vi prata om ekonomi är det lättare att glida över i att diskutera känslor och annat... När vi har diskuterat bebisfabrik brukar jag starta det med någon rent praktisk aspekt - för att komma åt känslodiskussionerna efter ett tag... men visst går det småtrögt...

  • Zozo

    Nja hos oss är det nog faktiskt jag som är senare med snacket. Konstigt, för jag babblar ju som en.. annars. Men sedan vi upplevde en megasvacka för nagra ar sedan när vi i princip började tala om att ga i sär, sa lyckades vi nysta i en massa sadana grejor. En väldigt jobbig period, som bar mycket gott med sig...

  • Telemarkgrrl

    Vickis, ja man lär sig lite med åren hur man ska göra för att få bästa respons.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7