• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • viktualia

    Anne - parkera är sjukt svårt, det handlar ju om att hålla ordning på hur stor bilen är, hur mycket den flyttar sig efter varje milimeter ratten flyttas och en massa annat. Jag blir hemskt sur när jag försök fickparkera och det går dåligt av olika skäl.... men jag hade inte heller haft tålamodet som krävs för kanske 10 år sedan...

  • viktualia

    Anne - jaaa shitt.. det tråkigaste först... hårt liv verkligen!!! taktiken när man tar körkort i Sverige är ju att man blandar alla moment under körlektionerna så att det blir lite variation....

    ...öva BARA parkering gjorde jag med maken... blähurk vad trist det var även om han får godkänt som lärare...

  • MuffinsTönt

    åh, blir så frusterad! Jag har lyckats skada knät på ngt sätt efter vår superpromenad från Gamla Stan till Djurholmen via Skeppsholmen (me båt tack o lov!) och sen tillbaka till tunnelbanan på 2,5h. Nu gör det ont efter 5 min promenad. Det är från hemma till bushållplatns. *suuck* Nu kan jag inte träna fastän det behövs!!

  • viktualia

    Djurgården var det nog... och som Anne säger: STACKARE!!! Långpromenader i Sthlm är farligt, själv brukar jag bli helt matt i fötterna när jag är där... så numera försöker jag åka t-bana/buss istället för att gå kilometer efter kilometer på asfalt... det brukar gå sådär...

  • MuffinsTönt

    Djurgården var det ja! Jo, vi var ganska bra på att ta tunnelbana men just den dan ville han se "öarna". och jag kände att vi behövde röra på oss. Men det var ju fint, det lilla som vi såg i mörket. Vi kom till ett gigantisk öh.. fästning,borg eller ngt stoort. Ett staty på Karl X Gustav var utanförJag tycker det ser ut som en läskig slott ur en spökhistoria. Jag tror Mr G sa att det var Historiska museet. Impad blev jag iaf!

  • viktualia

    Muffins - Historiska museet ligger en bit upp på Narvavägen, alltså lagom många hundra meter upp från strömkajen. Det ÄR en pampig byggnad, men inte nån spökborg. www.historiska.se/besokmuseet/ommuseet/byggnaden/

    På Skeppsholmen och Kastellholmen finns det däremot hus som skulle kunna kallas spökborgar - hittade inte nån vettigare samlingssajt än denna:
    www.sfv.se/cms/sfv/vara_fastigheter/sverige/ab_stockholms_lan/skepps-_och_kastellholmarna/Skeppsholmen_Kastellholmen.html

    - ännu en lektion i Sthlms stads utseende och historia by Vickan... fniss

  • Telemarkgrrl

    Och Vickan, Strömkajen ligger vid Grand hotel, du kanske tänker på Strandvägen när du säger "några hundra meter upp från strömkajen"?

    Förlåt, jag var bara tvungen att besserwissra mig lite jag med.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7