• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Zozo

    Hu ja - här SNÖAR den! Men inte san där fin fit snö utan en massa kallt smask bara - bläh! Kom Telis, vi draaar!

  • viktualia

    snaaaablaaar!

    jag gick till affären och handlade.. och lyckades DRUTTA på vägen tillbaka.. landade rätt snyggt och skonade påsen som bl.a. innehöll ägg. Måste ha sträckt rygg och nacke på något sätt (fast jag landade på rumpan/ena låret)... för nu gör det ont... *tröttsamt*

  • Zozo

    Vad gör man vÄl inte för äggen *fniss* Nej, felåt! Det gör attans ont att dratta omkull...

  • viktualia

    zozo - PRECIS!! ha ha ha ha!
    Måste dra historien om min lilla mormor som snubblade när hon skulle gå av bussen på väg till min farmor för sisådär 15 år sedan. Mormor bröt armen på två ställen och lårbenshalsen på ett ställe - men lingonburken (av glas) kunde levereras till min farmor med några dagars förskjutning! *skratt*

  • anne på grönkulla

    Aj aj aj!

    Ni vet väl att kvinnor har en reflex att skydda det man bär på - varpå benbrott o sånt uppstår...

    Nåväl, själv nyss hemkommen - har alltså kompenserat en del eldiga dagar (typ 2 utöver de röda) med att nu när ingen familj finns här längre jobba 11 timmar i sträck...

  • viktualia

    Anne - lät tungt med 11 timmars jobb.. själv inser jag att mitt textredigerande går i ultrapi.... Fyyyyyyyyyyyy på mig!

  • Oms

    hejsvejs i lingonskogen *fick lite moraträsk känsla helt plötsligt*

    hinner ju inte med o skriva i alla forum numera!! shit vad lite tid man har för sig själv när man har ett litet barn - hade helt förträngt det! så fort hon sover själv så har jag tusen saker o välja på - kanske äta? duscha ? laga mat? städa? ringa? surfa på bebisfrågor? läsa böcker? chatt? hänga på forum? tvätta? osv osv... så jag är väldigt sporadiskt förekommande i denna tråd just nu - vilket är riktigt tråkigt men jag ser det som en tillfällig svacka börjar ju jobba i augusti igen så det ordnar sig då om ej förr;

    maken är hos min bror o fixar lite, han ska ned till sin familj i en vecka och åker u på måndag så vi har fullt upp m att fixa m kort och film på Mathilda o Oumie...

    O är hos pappa och kommer hem på mån och jag åker hit o dit som en skållad råtta känns det som... har varit til läkaren m foten och jag har tydligen en partiell hälseneuptur på vä fot... tränar nu den för fullt och känner mig redan mkt bättre och kan ha mina vinnterskor en kort stund iaf å jag får väl se om inte det här läker ut bra *hoppas hoppas*

    nu i vår ska maken inte plugga ngt utan bara jobba, vi behöver pengarna då vi nu förlorar ett par tusenlappar per månad samt att skolan här på ön inte hade ngn kurs denna termin som passade m jobb - känns väl sådär att ta studieuppehåll innan den svenska gymnasiekompetense är avklarad, men ok då v får gilla läget, planen är b la at bjuda hit nya familjemedlemmar i år, ha ett stort barndop i kyrkan och sen åka till gambia på 3 v nästa vinter - så vi behöver vart ända öre!!

    själv ska jag jobba m att komma iform igen... jag gick ju upp 20kg samt att ja gått upp 4-5 smygiskilon innan grav så jag har lite o jobba med... har gått ned 10 efter förlossningen genom att äta julmat, godis och mkt fika tänkte börja vara nyttig nu och gå en längre promena m vagnen varannan dag och hoppas på rätt så snara resultat för just nu känns det inte så kul faktiskt... överviktig och inga magmuskler som man kan dra in magen med är ingen höjdare... håll tummarna för mig här - gick nämligen inte ner ngt när jag ammade O och så vill jag inte ha det denna gång

    nu ska jag surfa vidare - 'til next time

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7