• Wretenstam

    Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd

    Hej girls!

    Såg att tråden stängt och tog på mig att starta en fortsättningstråd...

    Här hänger vi från Falkenberg och Halmstad och som gifter oss
    -08.

    ENJOY!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-25 00:01
    Gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m2484525-1.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 19:02
    Här är vi som hänger här och när vi gifter oss:

    fitforfight 2008-06-20 (midsommarafton)

    Ulvatorp 2008-08-09

    September2008 2008-09-20

    Ida Halmstad 2008-12-06

    Pidis 2008-12-26 (annandag jul)

  • Svar på tråden Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd
  • Ida Halmstad

    Hej

    Hoppas att allt är bra med er tjejer såhär efter allt, jul och nyår! Måste ha ett råd från er. Jag har ju total förälskat mig i den klänning som jag har på mig i mitt galler, San Patrick. Jag vill bara ha den, har provat jätte många andra men jag jämför alla med denna. Men den är ju lite dyr (11.000) och jag vet inte om det är värt att lägga så mycket pengar på en klänning, kanske e roligare att lägga dem pengarna på en finare ring !!!

    Har varit i kontakt med lillsessan här inne på bröllopstorget och hon har ju ett företag och man kan genom henne låta sy upp klänning i Kina, vet inte om ni varit inne på hennes hemsida. De klänningarna e jätte fina och de som har gått genom henne verkar super nöjda. Frågan är nu om man ska våga sy upp en kopia. Enligt Lillsessan skulle priset hamna på 5000 om man vill ha siden istället för polyester som undertyg och det är ju ett helt ok pris (inkl tull, moms m.m) Hon sa att man inte kan göra en hel kopia utan måste göra en liten ändring, t.ex. att man lägger till avtagbara axelband, vilket är helt ok !! Men jag är så osäker och nojig, tänk så blir det inte bra och klänningen blir katastrof. Den klänningen jag har provat har ju ett sådant vackert spetstyg och tänk om spetsen ser helt hemsk ut. Jag frågade lillsessan detta och hon sa att det är mycket svårt att få exakt samma spets men att de kommer att försöka att hitta ett liknande....herregud va långt det blev, hoppas att ni orkar läsa och ge mig lite råd vad jag ska göra.

    Kram

  • september2008

    ida halmstad - jag känner till lillsessan väl. Men jag vet inte hur det är att beställa från henne. Själv skulle jag inte lägga så mycket pengar på en klänning. Men jag har ju inte hittat någon drömklänning ännu heller. Jag tycker att du ska beställa från lillsessan och försöka tänka att det inte blir exakt samma spets så att du inte föreställer dig något som du inte får. Av vad jag förstått så verkar hon göra allt för att hjälpa sina kunder till att bli nöjda.
    Det är en väldigt fin klänning

  • Ida Halmstad

    Ja hon är verkligen väldigt bemötande iaf med alla mina tusen frågor, fick ett mail att hon hade beställt en klänning helt i spets som skulle komma om ca 1 mån. Jag kunde få bilder på den och titta vad jag tyckte. Mycket snällt. Ja det är ju så mycket pengar för orginalet. Om man låter sy upp den så blir det ju halva priset. Då e det ju roligare att lägga resten av pengarna kanske på en lite dyrare ring eller nått annat....usch fy jag vet inte alls vad jag ska göra !!!!!!!! kram

  • fitforfight

    Lillsessan är verkligen toppen ,men du skulle komma billigare undan om du beställer själv ifrån kina. Min klänning är klar nu och den skulle bara rengöras så får jag blder om några dagar
    om jag inte minns fel så betalade jag 2800 tillsamans för både min och min tärnas klänning och en underkjol.

    Har ni läst sessans blogg?

    www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

    Ida Halmstad skrev 2008-01-03 10:36:01 följande:


    Ja hon är verkligen väldigt bemötande iaf med alla mina tusen frågor, fick ett mail att hon hade beställt en klänning helt i spets som skulle komma om ca 1 mån. Jag kunde få bilder på den och titta vad jag tyckte. Mycket snällt. Ja det är ju så mycket pengar för orginalet. Om man låter sy upp den så blir det ju halva priset. Då e det ju roligare att lägga resten av pengarna kanske på en lite dyrare ring eller nått annat....usch fy jag vet inte alls vad jag ska göra !!!!!!!! kram
  • Ida Halmstad

    Ja man kommer nog billigare undan om man beställer själv men det känns lite som en säkerhet, man betalar endast halva priset vid beställning och resten när man fått klänningen och godkänt den. Sen slipper man ju allt det där med tull och sånt, det fixar ju hon.

    Fitforfight du måste tala om när du fått dina klänningar, var har du beställt från. Det har jag missat helt att du beställt från Kina.

    Jag är så splittrad, vet inte alls hur jag ska göra.

    Kram

  • fitforfight

    jag har beställt ifrån Milly, brudklänningen kommer om ca en vecka och tärnklänningen i början av februari. Tärnans klänning har jag bara skickat en bild på se det tar lite längre tid.
    Ida Halmstad skrev 2008-01-03 13:52:22 följande:


    Ja man kommer nog billigare undan om man beställer själv men det känns lite som en säkerhet, man betalar endast halva priset vid beställning och resten när man fått klänningen och godkänt den. Sen slipper man ju allt det där med tull och sånt, det fixar ju hon. Fitforfight du måste tala om när du fått dina klänningar, var har du beställt från. Det har jag missat helt att du beställt från Kina.Jag är så splittrad, vet inte alls hur jag ska göra.Kram
  • anelvi

    Hallå på er!!!
    Jag är ny i gänget!!!! Här var det frieri på nyårs afton och det ska bli bröllop i September. är helt uppe och svävar.
    Att han äntligen kom till skott.....det ska bli super kul. men, det är ju massor att planera och fixa.
    Klänningar finns ju i massor....har kollat lite på nätet för att veta ungefär hur jag vill ha det. Har blivit förtjust i Märken som Lilly och Aspera. Ganska enkla klänningar men ändå såååå fina. Kul att det fanns en liten sajt för oss här på Väst kusten, Falkenberg och Halmstad.
    Oj, redan ringt och kollat priser på Tält. Ska ha ett utomhus bröllop i ett stort tält. Hade ett tält på 120 KvM. Skulle passa till 80 pers och ganska OK pris. Det är ju sååå mycket som måste fixas......

  • anelvi

    Hallå!!! Kan man vara med på denna tråd???? Är även jag från dessa trakter....och ska ha bröllop i September. Massor att fixa!!!!


    Ulvatorp skrev 2007-11-24 23:42:20 följande:
    Hej girls!Såg att tråden stängt och tog på mig att starta en fortsättningstråd...Här hänger vi från Falkenberg och Halmstad och som gifter oss -08.ENJOY!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-25 00:01Gamla tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m2484525-1.h...TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 19:02Här är vi som hänger här och när vi gifter oss:fitforfight 2008-06-20 (midsommarafton)Ulvatorp 2008-08-09September2008 2008-09-20Ida Halmstad 2008-12-06Pidis 2008-12-26 (annandag jul)
  • Ida Halmstad

    anelvi- självklart ska du också va med här....grattis till frieriet !

  • september2008

    välkommen och grattis till det blivande bröllopet
    jag ska oxå gifta mig i september kul


    anelvi skrev 2008-01-03 18:43:21 följande:
    Hallå!!! Kan man vara med på denna tråd???? Är även jag från dessa trakter....och ska ha bröllop i September. Massor att fixa!!!!
Svar på tråden Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd