• Sofia08

    28 juni 2008

    Hej tjejer!!

    Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

    Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

    Puh!

  • Svar på tråden 28 juni 2008
  • MJ 2008

    Var inne hos frisören idag... de skulle återkomma nästa vecka om någon av de två kan den dagen. De är superduktiga & ska tävla för Sverige i VM i Japan nu i November. :) Smink+uppsättning från 3000 kr. Mycket pengar!!

    I övrigt så har jag börjat skissa på inbjudan.

    Ska boka kyrka imorgon. Vi valde den fina kyrkan och sedan festlokal som ligger lite längre bort (30 minuter). Men för gästerna och oss så är det ändå på vägen hem, så vi tycker inte att det gör något.
    Ute på landet är det svårt att få tag på bra festlokaler som ligger fint... :(

  • Bellanote

    mj 2008 ska med betala 3000 för frisör..

    ingår hår uppsättning. makeup. kaffe/the frukt. lunch och champgane lyxigt värre. .

  • Sofia08

    Jag kommer betala 3000 för hår, smink och naglar. Ganska bra pris tycker jag...eller...jaaa allt är ju relativt. Men det är ju bara att inse att allt som börjar på brud, är jääkligt mycket dyrare än "normala priser".

    Järvedsullis: det är ju grymt att ha så mycket kontakter!! Man ska ju utnyttja när man kan...hehe.

  • Ankan81

    Skall oxå gifta oss denna dagen..

    Kyrkan är bokad
    Lokalen Bokad
    Brudträna plus bestmen klar.
    Inbjudnings korten snart klara..
    Kläder till mannen klara dock ej brud klänningen...
    Så det är bara lite små fix kvar som man får ta lite närmare...

  • Sofia08

    Välkommen Ankan 81!
    Vad kul, vi börjar bli ett gäng!! Hur ser inbjudningskorten ut? Jag söker inspiration som en gaalning..*skratt*

  • Bellanote

    vi har valt bestman nu ska bara fråga han med. men det blir min bror. som tärna är min fästmans syster tillfrågad.

  • bruden08

    Jag ska också gifta mig den 28 juni
    Klart
    Kyrkan
    festloklaen (hemme i Logen)
    solisten
    frissan
    sminkningen
    smycken
    tiara
    löshår
    skor
    rispåsar
    inbjudningskorten
    gästlistan
    utseendet på buketten
    näbbklänning
    tärna/marskalk
    hemsida
    bandet
    gästbok
    fotograf
    bilen en rosa cadillac
    hotellsviten

    Kvar
    maten
    tårtan
    drickat
    boka florist
    boka naglar
    göra klart festprogram som nästan är klart
    göra klart placeringskort som nästan är klara
    vigselprogram
    toakorg
    underkläder klänning
    ring
    kläder till m2b och näbb och marskalk vet hur de ska se ut
    göra önskelista
    mm mm

  • BlivandeFruJohansson

    Toakorg= En korg på toa med lite smått & gott i! Typ, läppstift, nål & tråd, nagellack, kondomer, godis, m.m. Bara fantasin tar stopp Tror ja ska ha nån korg me på toa, fast bara med godis Finns jättefina stora gelehjärtan, men vill ha me papper på.. Lite fräschare. Tips på nått gott & lite finare?

Svar på tråden 28 juni 2008