• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin
    Englali: Har ni inga förhållningsregler i huset? När vi flyttade in fick vi en pärm där det står om allt från värme till när det ska vara tyst om kvällarna. Man tycker ju att de borde informera/kolla av med grannarna om de nu ska ha högljudda sammankomster mitt i natten.
  • Englali

    Alltså området är precis nytt. Vi flyttade in nu i juli, då stod alla 20 "lägenheterna" klara. Nej, vi har inte fått något sådant.

    Grejen är den att han som bor över oss känner vi lite vagt sådär, han är nämligen en kollega till min mamma. En ensamstående man i 50+ åldern. Har alltid varit ensam, aldrig behövt ta hänsyn till någon annan än sig själv. Tydligen är han lika dan på jobbet. Han är dock väldigt snäll men fruktansvärt ego, så det känns lite dumt att klaga också, men va f-n man måste ju få sova. I veckorna kan han dra igång diskmaskinen och värsta kyrkomusikskivorna vid typp 23-24-tiden. Nu orkar jag inte mer!
    Kan man inte klaga fast be att det ska vara anomymt liksom... jag vill inte stöta mig med någon här så. Vi är ju trots allt bara 4 stycken i våran ingång.

    Nehe, natti natti!
    Nu ska jag iaf försöka sova... vi får väl se hur det går *morr*

  • Pumpkin

    Gå till styrelsen (om det är en BRF) eller hyresvärden (om det är en hyreslägenhet) och klaga, du kan absolut be om att få vara anonym!

  • MaddeW

    Gå & tala med grannen när du inte är arg! -han förstår nog inte att han stör.

    Är det fester någongång ibland är det ju ok tycker jag (det händer att vi också har. (är det planerade evenemang meddelar jag grannarna är det spontant lär de märka det...-störs de får de väl komma & vara med!

    Men precis när vi flyttade in så spelade vår ena granne musik ofta om dagarna (så högt att det inte gick att höra TV'n, även om man hade volymen på högsta) & till riktigt på kvällarna ibland ända till 03-tiden, även under veckorna, då blir man rätt trött (när man ska upp 05.30 samt är gravid, som jag var då) Då gick jag en eftermiddag och pratade med henne, riktigt trevlig var jag faktiskt. sedan dess är det riktigt lugnt!

  • Anja 19 juli 2008

    Godmorgon girls

    Jag var på möhippa igår. Det var så himla lyckat...

    Vi började med att kidnappa bruden kl.9 på morgonen med champagne osv, hon blev så grymt chockad och började tjuta för hon blev så förvånad och rörd. Vi åkte hem t en tjej och åt en helt jä..la underbar frukost med champagne, croissanter, toast, ägg, kaviar, färska exotiska frukter, thé, kaffe, ostar etc etc... Ljuvligt...

    Hon fick en present (en bok om hur man håller ihop för livet, typ en handbok, haha) sedan skjutsade vi iväg henne till en salong där hon fick massage och ansiktsbehandling medan vi åkte tillbaka t tjejen, satte upp en massa stora foton på män som betytt något i hennes liv (både "riktiga" personer och "kändisar", där vi även slängde in några foton på människor som hon VERKLIGEN inte gillar, hehe. det låter nog inte så kul men det var riktigt lyckat och vi skrattade såååå)... Vi fixade även iordning en jättegod lunch som vi skulla äta ute. (vilket grymt väder vi hade oxå, wow).

    Vi hämtade henne från salongen och åkte till malmö. Där dukade vi upp maten vid havet, på en stor grön kulle med värsta utsikten över kallbadhuset och turning torso etc. Vi åt ohc pratadade och drack champagne. Det var helt vindstilla...

    Otroligt... Vindstilla vid havet!!! Och solen sken så det stod härliga till.

    Vi hade värmeljus tända på en bricka på filten vi satt på och de fladdrade inte ens!

    När vi ätit och pratat LÄNGE och var helt frusna så marscherade vi till kallbadhuset där vi allihop satte oss i en riktigt varm bastu och tinade upp, sååååå skönt!!!

    Sedan skulle det doppas i havet. Fy f..n säger jag! Var helt säker på att jag skulle klara det, jag är inte mesig när det gäller sånt, men jag fixade det inte. Bruden däremot hon hoppade i naken, haha (det var nakenbad fast vi hade bikinis på oss först, men sen tog vi faktiskt av dem, kändes skitmesigt att vara de enda med bikini på )

    När vi värmt upp oss och bruden tagit ett dopp till så drog vi hem till samma tjej igen, åt snacks, myste med tända ljus överallt, pratade, drack massor av vin och tog fram en intervju som vi gjort med brudgummen med en massa frågor om paret, där bruden fick gissa vad brudgummen svarat. Mycket synkade svar, bådar gott

    Sedan hade vi även en fin klädd kartong med minnessaker i, saker som alla lagt ner, något som symboliserade ett minne med bruden. Hon skulle gissa vem som lagt ner vad och berätta om minnet. Hon fixade alla grejorna.

    Bruden fick duscha, göra sig iordning och sedan titta i sin väska och se vad hennes blivande packat ner till henne. (stackarn, hoho) Han hade packat ner hennes fuljacka, ett par skitgamla skor som hon inte haft på 2000-talet (hon trodde inte det var sant, haha) men han hade fått rätt på en topp som hon faktiskt gillade osv, men han hade glömt smink, hårborste, parfym etc så hon fick låna utav alla andra.

    Hon blev superfin såklart och sedan gick vi alla ut och åt, på hennes favoritrestaurang, dags för mer tårar (hon grät nog 20 ggr under dagen ) och vi hade såååå trevligt, mysigt och roligt...

    Sedan gick vi ut och dansade. Bruden var såååååå full och galet glad. Det blev superlyckat.

    KÄndes så himla kul. Den första möhippa jag nånsin var på. Tyvärr var vi jättefå, bara fyra personer, för INGA kunde vid samma datum osv och brudens äldsta syster drog sig ur i sista minuten. Så trist. Detta undrade såklart bruden över Lite svårt att veta vad man ska säga då, för hon var uppenbart ledsen över det.

    Fick veta nyss av sambon att den äldsta syster hade suttit här hemma hos oss igår?? Jaja, alla tycker nog inte att bröllop/möhippor etc är lika stort och viktigt lixom. Det är väl tyvärr så. Tänker iallafall INTE berätta för bruden (alltså sambons lillasyster) att hon var här.

    Det blev hellyckat verkligen... Vi var fyra st varav en inte drack då hon körde oss andra och vi avverkade 4 flaskor champagne, 3 flaskor vin under dagen och sedan drack vi öl, vin och drinkar på stan. Jag FATTAR inte att inte JAG var stupfull...

    VAr bara lite lullig vid ett par tillfällen och har INGEN baksmälla alls idag...

    Jag som brukar spy efter tre glas vin coh ha sån baksmälla att det knappt är sant!!!

    Jag tackar och tar emot

    Hur är läget med er andra här inne

  • Anja 19 juli 2008

    Självklart hade hon tiara och slöja på sig men det var det absolut ENDA "förnedrings"inslaget. Men det räknas väl knappast som förnedring va? Hon var urgullig och fin iallafall... hihi (jag provade den oxå, kändes sååååå häftigt, hihi)

    Snart är det VÅR tur lixom!!!

  • Pumpkin

    Det låter verkligen som en riktigt bra möhippa, en sån där som man själv vill ha

  • Pärlplattan II

    Snitte - Jorå, massor av mediciner.. Eller, antidepressiva, sömntabletter (två sorter) samt lugnande. Anideppen går att höja ytterligare, men det gör de inte gärna, dvs. dosen är redan ganska hög..

    Anja - Åhhhhhhh!! Precis en sån möhippa skulle jag vilja ha!! Tror jag ska länka till det här inlägget till de som jag tror/misstänker ska fixa den. Fast det blir ju en fruhippa såklart.. :-P

    Jag har kommit igång med korten faktiskt. Det blev rätt bra till slut! Nu har jag ju iofs inte satt ihop dem än, men ändå.. Måste ha något att göra under dagen..

  • Bellanote

    anja det lät ju som en toppen möhippa. kasst av sora sustern att inte va med, tyckte det var dålig stil.

    anglali det bästa brukar va att prata med dem direkt. för tar man det anonymt så blir det en helt annan stämning och dålig agg emot alla.. bättre att säga ifrån, att så här ligger det till och bla bla bla..

    idag är mattes bebis bättre för er som undra, jo hon haltar lite men nu går hon på alla benen ialla fall.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.