• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Snitte- 5/7-2008

    hej

    Nu har jag gått lucia tåg med värmlandslucia och min kör
    Fick just reda på att jag måste jobba imorgon IGEN skulle vart ledig 2 dagar nu för jag ska jobba hela helgen men min kollega är sjuk så jag får jobba för henne med... *suck*

    brud 080524: jättefina kort låter det som, påminner mycket om våra så det kan ju bara bli bra

    Pumpkin: MEN GRATTIS TILL JOBBET!!! wow det gick fort vad duktig du är!!!!!

    Anja: kul att tårtprovningen gick bra!!!

  • Anettan73

    Annim- Du e ju jätte fin i den.

    Klänningen är med jätte fin

  • Pumpkin
    Snitte: Tack

    Ja, idag ska jag iväg och skriva anställningspapper med Proffice, så jag antar att det är dags att pallra sig upp nu
  • Anja 19 juli 2008

    Hallå...

    Tro det eller ej men jag har fått igång internetet hemma, iiihhh... Så glad

    Pumpkin

    Sånt där tunt papper har ju jag oxå i mina inbjudningar. Visst heter det vellum? Jag har sånt som är pärlemoskimrande Jättefint och det går utmärkt att skriva ut på. Finns på panduro och andra pappersbutiker. Tycker det är så fint med såna inlagor.

    Annim

    du var supervacker i klänningen och klänningen var såååå fin!!!

    Brud 080524

    Kortet låter superfint. Kan precis tänka mig hur det ser ut. Vi ska ju oxå ha transparent papper inuti med all text. Måste bara köpa en sån där alltialloskrivare först (har velat ha en sån länge ohc detta är ju en bra ursäkt, hehe)...

    Vad ska ni hitta på. Jag ska ju till jobbet sen (såklart ) men jag kommer kunna sitta här med er ända till tolv. Vilken lycka, haha...

  • Pumpkin
    Anja: Härligt med internet!

    Ja, vellum tror jag det heter. Ska till Panduro idag efter allt är klart på Proffice, så då ska jag försöka hitta RÄTT sorts bruna nyans på kraftigt papper och sen fundera lite på vilken färg vellumet ska vara...
  • Anja 19 juli 2008

    hallå igen

    f...n alltså... fick ju koppla loss daniels dator o koppla in min egen söndriga, som stänger av sig (blir överhettad, pajjad fläkt) så den stänger ju av sig hur som helst så fort den blir varm.

    Fattar inte varför det inte funkar att komma ut på internet med DANIELS dator som INTE är sönder. Grrrrrr...



    självklart duger du att prata med Har ju längtat som en tok efter BT (er)

  • Anja 19 juli 2008

    Tycker nog att vitt/transparent och det vit/transparenta/m pärlemoskimmer är de enda som är snygga. Har inte sett nån annan nyans jag har gillat + att det blir så stilrent/neutralt och passar ihop med allt.

    Ska bli kul att höra vad du tycker när du kollat. det finns ett som är ganska snyggt som är randigt faktiskt. Alltså där är ränder i det vita, de ena ränderna är mer transparenta och de andra mer vita och och mindre transparenta. Fattar du hur jag menar, fniss...

  • Pumpkin

    Jag fattar vad du menar

    Vi ska ju ha rosa, brunt och guld som tema, och inbjudningarna ska vara bruna, så jag är lite sugen på att ha rosa inlaga. Men det beror ju naturligtvis på hur pappret ser ut. Annars kanske jag gör ett "foder" med rosa papper och sen inlagan på vitt/pärlemor vellumpapper.

  • Anja 19 juli 2008

    alltså min dator stänger av HELA tiden. jag blir galen. Nästa gång den gör det så sätter jag ej igång igen, för det är sååå jä..la irriterande (jag tittar in från jobb senare istället, hihi)

    Men det låter snyggt m rosa foder under vit/pärlemoinlaga Blir så jä..la mkt jobb bara. Jag hade ju tänkt ha nåt snyggt rosa foder m diskret mönster typ hjärtan eller nåt, sådär lite svagt, fniss...

    Men jag insåg att jag kommer aldrig palla sitta o limma fast foder i korten. För lat helt enkelt. Så korten blir vita med bara väldigt lite rosa detaljer, den där bården i kanten på framsidan och så det rosa organzabandet. Det räcker tycker jag!

    Kan ni inte knyta ihop korten med rosa band, så räcker ju egentligen det som rosa detalj! Eller ska ni ha nåt annat rosa på korten!! Jag tror jag hade tyckt det var snyggast med ett brunt kort med pärlemoinlaga, utan rosa foder! (men det är ju JAG, det är ert kort juuuu )

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.