• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • sajberpillan

    Vi var på julbord igår på östermalma och nu har jag smakat mat jag aldrig trodde jag skulle äta, men det var såååååå gott!
    Rökt säl och kaninsylta. Älg och ren filé, rökt rådjursfilé, fisk och en massa annat gott. Dessutom hade de världens dessertbord efteråt med typ 20 olika godissorter och kladdkaka och kolapaj och ris á la malta och mer därtill. Helt otroligt mätt var jag när vi åkte hem. ( är det fortfarande)

  • AnneiLund

    Hej tjejer

    Hoppas att allt är bra med er!
    Själv har jag upptäckt att det inte finns ngn vettig lösning för oss på vår bröllopsnatt. Vi gifter ju oss ute på vischan...och det är 3 mil till närmsta vettiga ställe. 1000 kr t.o.r med taxi (dyrt på landet, dåliga vägar, tar lång tid) samt 3000 kr för rummet----Det känns inte riktigt ok.....
    Skit liksom...ja det lutar åt att vi spenderar vår natt tillsammans med alla våra vänner på vandrarhemmet....
    Vi kommer dock ha ett eget rum.
    Hmmmmm
    Nåja, kanske inte riktigt vad jag tänkt mig...men vi får ta lyxen 2 dagar senare när vi kommer till Bangkok...
    Fast ETT VANDRARHEM....suck....åhhhh
    Inte så upphetsande

    Nu ska jag iväg och kolla på nya möbler...det är mer upphetsande...faktiskt
    Pumpkin: Klart du får jobbet, annars får du skicka mig på dom!
    Anja: Hoppas allt är bra, bredband nu? Läckra stövlar...nice. Ha e n superhärlig kväll och skvallra allt för oss sedan

    Kram till er alla
    Själv ska jag på glöggfest hos vänner och förhoppningsvis ge järnet på dansgolvet med Anders

  • AnneiLund

    Nu ska jag bara snabbt "moraltanta" mig lite....
    Men HUR...jag menar HUR....HUUUUUUR kan man servera rökt säl....? Vad tänkte dom då? HUR tänkte dom då? Och med vad liksom.....
    Så det var dagens moralpredikan

    Fast Sajberpillan.....desserbordet lät urläckert!

  • Pärlplattan II

    Jag vill också äta julbord!! Tror ni det är omöjligt att få tag på det nu? Eller? Det borde gå, tycker jag... Men det är ju jag!!!

    HElt slut idag, vi bar ner och bar sen upp alla kartonger till vinden. Vi bor ju, så vi har hiss, men vårt vindsutrymme ligger av okänd anledning i ett hus, förvisso på samma gård men med helt annan adress, fyra trappor upp utan hiss. Vi ska ALDRIG flytta härifrån. Det får bli ett barn, blir det två får de dela rum. That's it. Aldrig. Jag menar ALDRIG mer. Nu ska jag äta mat.

  • sajberpillan

    Anneilund: gissar att de tänkte på samma sätt som när de serverade rökt ål, eller rökt älg eller rådjur eller vildsvin...

  • Hedebris

    vi har turen att känna en kompis som äger en skitfin vit limosin. Han ska köra oss från festen till hotellet. (det är iof bara 10min gångväg. Men vi ska köra en liten omväg. sen är det inte kul med längre promenader ute med bröllopsklänningen....
    Vi får det gratis i present med :)

    idag har vi varit och kollat på hästarna och vagnen som vi ska ha på vårt bröllop. såååå fina!!!
    Fick reda på att champanjen och utsmyckning i vårt färgtema ingår :D Sen att hon är i vårt förfogande hela dagen så länge vi vill :D så hon ska köra mig och tärnorna från valt ställe till bröllopet. sen efter cermonin ska hon köra mig, fästmannen, bestman, brudtärna och näbb runt i malmö sen till festen.

  • Pärlplattan II

    Hedebris - Väldigt bra! Vilken tur ni har!!

    Transporten är ju en sån där grej man funderar över.. Visserligen är vi redan gifta, men ändå, det är vår bröllopsfest och på nåt sätt ska vi ju ta oss till själva festen. Gissningsvis anländer vi väl efter det att gästerna kommit, men det är ju halvql att komma i a/den egna bilen, eller b/i taxi. Min vän har dock en pappa som i sin tur har en bil som han brukar köra studenter i till balen, så det kan j uvara ett alternativ. Fast bilen har jag såklart aldrig sett.

  • Pumpkin

    Hallåååå tjejer!
    Nyss hemkommen från båtturen och julbordet, har haft en mycket trevlig kväll Lasse är lite för lullig - han satt och pratade med tanterna på bussen hem och babblade om att Danderyd var för fattigt för honom - och trötta är vi båda två, men nöjda som sagt Imorgon blir det definitivt sovmorgon!

  • Alvaereva

    pumpkin:
    sovmorgon, åååååh sovmorgon -dreglar-
    jag viiiiiiill också!!!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.