• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Bellanote

    hedebris de är jätte fina..

    de vi kollar på är cocktail klänningar så hon kan ha det när de är något med skolan. så hon kan ha den sen med..

  • Hedebris

    själv har jag två balklänningar som jag har använt vid flera tillfällen. man kan aldrig vara för fin :D

  • Bellanote

    hedebris nej det är sant..

    jag funderar på vad vi ska ha för dresscode.. alla vill ju inte ha kavaj och alla har ju inte kavaj.. och en funderar jag på om jag kan sätta finklädd med något av rosa, siver el vitti klädseln. är ju färg temat vi ska ha.. och skulle va roligt om någon kom med typ en silver brosch el en rosa sjal el liknande om ni fattar..

  • Hedebris

    vi ska ha mörk kostym som dresscode.

    Har man inte det får man snällt gå och köpa ;)

    vi har ringt till vår transport (häst och vagn) som vi bokade för några månader sen. nu ska vi snart åka och titta på pollarna ;) Kanske nästa helg

  • Pumpkin

    Bellanote: Mörk kavaj/kavaj har nog de flesta män faktiskt, om inte annat så är det nånting som alltid är bra att ha, så då kan folk faktiskt köpa/hyra sig en kostym - tycker jag. Mörk kavaj/kavaj är verkligen inget "hårt" klädkrav tycker jag. Och en finare klänning kan nog de flesta tjejer tänka sig att köpa tror jag

    Däremot tycker jag personligen inte att man kan "kräva" att folk ska passa in i färgtemat.

  • Englali

    Nu har jag petat in en bild i galleriet. Den absolut endsa som finns på mig och Andreas på datorn. Haha, snygg! NOT, på en kräftskiva förra sommaren. Men men, håll till godo. La upp den för själv tycker jag det är roligare att ha "ett ansikte" att relatera till!

    Nehe, nu ska vi på födeldsedagsmiddag hos mina föräldrar. Min mamma o bror fyller år!
    Hej svejs!!

  • Bellanote

    nej det med färg temat var en tanke och då menar jag inte som att va tvungen att komma med en rosa klänning el en silvrig kavj utan bara något litet som en kul grej.. jag vill ju att hela middagen och det efter vigseln ska va en fest en stor härlig fest och inte en stel middag. det är därför vi har valt bort 3 rätters middag mot buffe så det inte blir så stelt utan att folk får röra på sig och slappna av..

    ja jag får fundera på det med kavaj det var min bror som vart arg för att jag ska kräva att killar ska komma med kavaj. men tjejerna har ju lite mer val möjlighet som klänning kjol eller kavaj med byxor..

  • Pumpkin
    Bellanote: Ja men vad ville han ha då? Mjukisbyxor? Tjejer kan ju alltid variera sig mer, det bara ÄR så
  • Bellanote

    nej jag vet inte vad han mena. plus att han vart arg när jag sa att tjejer inte får ha vitt på sig... ja men det kan ju för fasen inte du bestämma vad folk ska ha på sig. ja men vitt har man bara inte på någon annans bröllop det är ju inpräntat sen way back hur fasen förklarar man det för en bror som aldrig har hört det innan.,..

  • Pumpkin

    Nej, vitt har man definitivt inte på sig som gäst - om inte bruden UTTRYCKLIGEN sagt att det är OK.

    Så, då var årets första kanelbullar klara!

    Englali: Kul att se en bild på er!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.