• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

Ah Pumpkin det låter ju perfekt! Låter faktiskt ganska kul...

Det måste ju vara ett ganska omväxlande jobb att prata i telefon m olika människor och svara på frågor!

(om inte alla ställer samma frågor hela tiden, men då blir man ju å andra sidan expert och kan göra det i sömnen medan man samtidigt surfar på BT lixom)

• Pumpkin

Tyckte du beskrev den perfekta festen faktiskt

Personligt, lite roliga tal och minnen och några roliga lekar typ skoleken, känna-igen-varandra-leken, krama-ballonger-leken, tipsrunda och lite såna saker

• Anja 19 juli 2008

Haha skit vilket galet inlägg... helt rörigt... ni får ursäkta. jag AVSKYR att ha så här mkt att göra. Då vill jag hellre göra nåt helt annat

anne är det en bra egenskap tycker du, är det många firmor som vill ha såna personer

Bör faktiskt tilläggas att jag endast är sån i mitt privatliv jag är faktiskt superordentlig när det kommer till jobb.

Är tvungen att tala om det nu ifall någon potentiell arbetsgivare är här inne och läser

• Anja 19 juli 2008

Vad är krama ballonger-leken... do tell medan jag hämtar kaffe

För du har väl inget vettigt för dig, typ JOBBAR eller så

• Pumpkin

Jo, och egentligen tycker jag ju att det är skitTRÅKIGT att svara i telefon på mitt nuvarande jobb, men det blir lite annorlunda när man faktiskt KAN (och får) svara på frågor och när man har ett gäng till som man arbetar MED liksom. Nu sitter jag ju bara ensam i min reception, svarar i telefonen, undviker frågor och kopplar vidare.

• Anja 19 juli 2008

tipsrunda är jag så osäker på... jag hade nog själv tyckt det var lite småjobbigt/tråkigt om jag skulle gå en sån... men det är JAG

Säkert skitkul för en själv som brudpar att få en tipsrunda gjord utifrån sig själv lixom... så det är nog finemang... (men då brukar den väl göras innan brudparet kommer t festen eller???)

Det får ju inte blir för mycket heller!

• Pumpkin

Krama-ballong-leken körde vi nu på min mosters 30årsfest (de planerade festen själva, inser ju att vi valt helt RÄTT när det gäller toastmasters ). Alla var indelade i lag, 6st i varje lag och två lag åt gången körde mot varandra och så vann den som hade snabbast tid av alla. I alla fall, lagen ställde upp på led på varsin sida av rummet. På andra sidan av rummet stod personen som höll i ballongerna. Sen gällde det att fort som 17 springa och hämta en ballong, springa tillbaka, krama sönder den mellan sig själv och nästa person i ledet och sen ställa sig sist, varpå nr 2 i ledet springer och hämtar en ballong och kramar sönder den med nr 3 i ledet. Så körde man alltså tills hela laget hade kramats och det lag som gjorde det på kortast tid vann som sagt. Skitroligt

• Pumpkin

Haha, blev kanske lite luddigt

Tipsrunda tycker jag är riktigt skoj faktiskt, både att göra i ordning och att gå själv

• Anja 19 juli 2008

Vet ni...

jag beställde en helautomatisk espressomaskin på tyska ebay. En säljare som är powerseller och har 99% positiva omdömen! Har mailat honom flera ggr ang betalningen (jag är INTE bra på tyska) men som jag har fattat det så godkänner han postförskott, vilket jag vill ha!!! Det känns tryggt liksom...

Men han har inte svarat...

Vi är så kära i denna maskin (läs Daniel är så kär och jag har oxå blivit det) och vi vill ju ha den FORT. Den kommer passa perfekt i vårt helvita kök med mörka valnötsbänkskivor.

För den nyfikne så finns den i min blogg, fniss...

www.anjasvillha.blogg.se

• Anja 19 juli 2008

Den är alltså i vit högglans (pianolack), fniss fniss...

Själva grejen som sprutar ut espresso/cappuccino/macciato/latte etc är höj och sänkbar vilket är sååå bra och så finns det olika fack för olika sorters bönor som den mal själv och sen fäster man den där mjölk grejen till coh så sprutar det ner krämigt mjölkskum (den ska tydligen göra grymt gott kaffe och superlent skum). Jag LÄNGTAR. Kaffe är lixom det BÄSTA som finns!!!

Tänk att stiga upp på morgonen och få den perfekta latten... Ååååhhhh...

Men VARFÖR svarar han inte. Jag har mailat tre ggr liksom!!!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.