• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Näää man kom inte direkt till smakerna. Du får klickap på tårtsmaker i menyn

    Nu måste jag jobba vidare... Eller jag kom ju precis hit, börjar på sekunden NU faktiskt!

  • Annim

    Hej tjejer!
    Ni har legat i här som vanligt!
    Har haft en rejäl massa inlägg att ta igen.

    Det där med mannen känner jag igen. Min är oxå i det läget att asch det ordnar sig vi har Gooood tid på oss, medans jag tycker att vissa saker ska redan vara bestämt NU!!!
    Han tycker att jag tjatar och säger att det är den enda jag tänker på. Men där han han fel!
    Vi kvinnor har väll världens bästa simultanförmåga och kan ha många sker i huvet! Eller hur!?!
    Jag menar jag tänker mycket på hur jag ska få familj, jobb, hushåll och mycket annat att gå ihop.
    Men visst det är mycket funderingar på bröllop!
    Men det är ju sååååå roligt, spännande och fantastiskt att få planera sitt bröllop och en liiiiten gnutta nervpirrande!

    Igår var det ju Fars dag! Ja, vad ska man säga om den kära släkten!
    Min pappa påpekade att han tyckte att vi ska bjuda min barndomskompis mamma för att hon sååå gärna vill komma.
    Sedan när vi var och firade svärfar. Ja då påpekade svärmor att hon tyckte att vi skulle bjuda sambons gamla dagmamma och dagpappa för att de var så engagerade i sambon när han var liten pojk. Dessutom tyckte hon att vi skulle bjuda sambons gudföräldrar. Bara för ATT, kändes det som.

    Snart har vår gästlista uttökats från 50-55 pers till 60-70 om alla ska få sin vilja fram.
    Vad jobbigt det är när föräldrarna ska börja lägga sig i om vilka vi ska bjuda! Det är väll upp till oss.
    *Lite irriterad*

    Vad gör ni annars idag tjejer?
    Själv ska jag passa på att vila lite nu innan jag ska iväg och jobba ikväll.

    Apropå tårtor har börjat kika lite på hur vi ska ha våran tårta.
    Hur har ni tänkt?
    Jag vill nog ha en vit eller cremefärgad tårta med lite dekoration i form att en cerise-rosa gerbera och kanske några rosor och eventuellt som ett litet pärlband i nederkanten av tårtan.

    Har ni hittat någon eller vet hur ni vill att er ska se ut?
    Ska ni ha någon caketopper?

  • Hedebris

    vi har inte bestämt oss alls än. :) Vi hade tänkt provsmaka nu i november eller december så vi har det klart :)

  • Snitte- 5/7-2008

    hihi såg att ni pratat tårtor, har just käkat en stoooor bit tårta som var kvar från farsdag mums, men bröllopstårtan har vi inte jättekoll på.. vet hur den ska se ut men har inte bestämt smakerna...

  • Englali

    Hej tejer!

    Anja o Pumkin: Tack för alla råd igår. Mitt största bekymmer är nog att JAG måste stå i centrum eller iaf vara förmålet för uppmärksamhet hela tiden. Om Anderas inte ägnar mig precis så mkt uppmärksamhet som jag är van vid, då blir jag ganska så snart "ledsen/lite sur". Då drar tankarna iväg "Han kanske inte tycker om mig så mkt som han borde för att gifta sig med mig, han kanske har ångrat sig osv. osv." Egentligen är det bara trams från min sida. Och det största problemet är nog att jag är en "liten dam" som alltid fått mkt uppmärksamhet och min vilja igenom... vilket inte alltid är till fördel jämt

    Vad skönt att ni skriver lite om era oengagerade blivande män. Det är därför jag inte tycker han bryr sig, han är inte så engagerad i planeringen som jag vill att han ska vara. Vaddå... det är ju i augusti NÄSTA år?? *suck*

    Han tycker att jag kan tänka på något annat än bröllopet ibland, lite på oss i vardagen också och han har ju rätt. Samtidigt som jag tycker jag har rätt i hans icke befintliga intresse för planeringen... haha! Dilemma! Men skönt iaf, jag trodde jag var den enda som fick tjata o pusha på min blivande vad det gäller organiseringen av bröllopet!

  • Pumpkin

    Baaah! Varför varför VARFÖR kom jag på att jag skulle läsa JÖKEN på distans?! Jag HATAR lagboken! Skrikandes

  • Englali

    Pumpkin: Vad!?! Eh... vad är jöken? (kanske jag som är helknas som inte fattar...)

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.