• zukigirl

    "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!

    Det har pratats lite löst i både gamling-tråden och panik-tråden om att ordna en träff och eftersom dessa två trådar har blivit så sammanvävda så tänkte jag att vi kan diskutera en gemensam träff i denna tråden. Vi får försöka ge lite förslag på var och när vi ska träffas och göra stan jäkligt osäker. Jag tror i vilket fall som helst att vi ska lugna oss till efter jul. Jag föreslår Januari som är en skittråkig månad som man kan behöva liva upp lite. Och när jag ändå håller på så föreslår jag att en bra träffpunkt vore Stockholm eftersom det finns dom som måste ta finlandsbåten för att komma till Svedala.
    Så, nu har jag tyckt till! Nu får ni säga er mening. Det var väl snällt va!!??
    Kom med förslag nu då!


    zukigirl - som längtar efter att få göra stan osäker med er
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-14 21:33
    Jaha, nu är det då bestämt! Den 19:e Januari så träffas vi på Golden hits i Stockholm! Det ska bli såååå jäkla roligt alltså!!!
  • Svar på tråden "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!
  • zukigirl
    Yllo skrev 2007-10-11 15:22:46 följande:
    Jodie: Man kan ta tåget från Arlanda till Stockholms City, Arlanda express. www.arlandaexpress.com Priset är tydligen 220 kr enkel väg.Zuki, eller någon annan... hur kommer det sig att jag inte kan klicka på den där knappen med läpparna?? Den där som gör att man svarar på ett inlägg?
    Jag har ingen aning om jag ska vara ärlig. Det kanske är något som ska komma som plustjänst? Nä jag vet inte...*s*
  • Yllo

    Zuki.. det står bara att plustjänsten kommer inom kort när jag försöker uppgradera till plusstjänst *suck*

    Kyckligen.. Det är ett avtalsbrott som ni råkat ut för. Även ett muntligt avtal är bindande. Finns det vittnen till det så är det ännu bättre, lite svårare att bevisa om det inte finns vittnen, men fortfarande lika bindande. Enda sättet för säljarna att kunna göra en sådan där grej är om det uttryckligen står i köpebrevet att inflyttsdagen kan ändras.. Har ni skrivit kontrakt?
    Enligt min man (och den mäklaren som var inblandad när vi köpte vårt hus) har säljaren rätt att ändra sig ända fram tills att man skrivit kontrakt. Med det menar jag att säljaren alltså kan ändra sig och bestämma sig för att inte sälja eller att sälja till någon annan. Fast jag tror att detta endast är lagligt så länge säljaren och köpare inte diskuterat med varandra utan bara via mäklaren.

    Om ni har skrivit ett kontrakt redan där det inte framkommer att inflyttningsdatumet kan ändras.. så tror jag att ni har rätt att kräva att säljaren ordnar med annat boende åt er (eller t.o.m. betalar för hotell/vandrarhem fram till inflyttsdagen. Kolla med en jurist.

  • starchick

    Tyvärr har vi inte skrivit kontrakt, det ska göras nästa vecka.
    Men när vi kom överens(inga mäklare är inblandade, det är privat, det enda som är, är att mäklare kommer vara med och skriva kontraktet) så sa vi till dom att vi har 3 mån uppsägningstid, det var i augusti. Bra sa dom då, då blir det vid årsskiftet och då har vi lite tid på oss att fixa en del med vårt nya hus(dom håller på att renovera)Det tycker iaf jag är en överenskommelse om att inflytt ska ske 1 januari, dom måste ju ha fattat att vi naturligtvis säger upp lägenheten då!!
    Nu säger dom att dom inte hinner klart tills dess.
    Tyvärr verkar det som att dom inte tänker att kompromissa alls, utan det är 1 april som gäller.
    Min m2b pratade med dom igår men han är lite för snäll för sitt eget bästa, han sa väl bara typ ok, vi kollar om vi kan ta tillbaka uppsägningen.
    Så idag ska jag ringa till dom själv, och tala om för dom var skåpet ska stå :) Man kan ju inte skjuta upp det 4 månader! Ok för ett par veckor eller så men några gränser får ddet ju finnas..... får se vad som händer....rapporterar ikväll =)

    Fortfarande ingen som hört av linda? Åker honinte på honeymoon snart?

  • Yllo

    Det är lika bra att du pratar med säljarna Kyckligen.
    Även om dom renoverar så kan man faktiskt bo i huset.. Se bara på mig Vi har inte ens ett badrum (har vi inte haft på några år nu) men det går alldeles utmärkt att bo i huset ändå *S* Nu har vi i alla fall värme nere i källaren så nu behöver jag inte längre frysa när jag ska duscha...

    Håller tummarna att det går att lösa.. För jag misstänker att ni inte kan ta tillbaka uppsägningen av lägenheten i det här skedet... däremot tror jag att ni kan ringa och begära förlängd uppsägningstid.. det gjorde jag

    Ja, Linda ska snart iväg på resan.. varför skriver hon inte?? *darrar på rösten och känner mig sviken*

  • starchick

    Jaha....var är alla idag då vad ska ni göra i helgen? Idag ska jag äta pizza, kolla på film, äta godis, kolla på idol osv... Perfekt fredagkväll!
    Imorrn blir det IKEA, ska dit och köpa svart tyg att sy en massa löpare av till bröllopet...som är om typ 9 månader haha.....kanske köpa lite dekoration också hihi vad kul! Kankse skulle ta en sväng till Ullared med Sen är det ju bröllopsmässa i kungsbacka lördag och söndag" Mycket att välja på!

  • Dallas

    Då har du fullt upp i helgen! Vi ska kolla på fotboll i morgon, snika fika hos min svägerska m fam efter matchen. Söndag busplanering för min kompis 40-årskalas . I kväll jobbar husbandet övertid, så jag och barnen ska äta godis se på Tv om det finns nåt att se, annars hänger jag väl här.
    Jag vill också åka till Ullared*avundsjuk*


    starchick skrev 2007-10-12 14:02:41 följande:
    Jaha....var är alla idag då vad ska ni göra i helgen? Idag ska jag äta pizza, kolla på film, äta godis, kolla på idol osv... Perfekt fredagkväll!Imorrn blir det IKEA, ska dit och köpa svart tyg att sy en massa löpare av till bröllopet...som är om typ 9 månader haha.....kanske köpa lite dekoration också hihi vad kul! Kankse skulle ta en sväng till Ullared med Sen är det ju bröllopsmässa i kungsbacka lördag och söndag" Mycket att välja på!
  • zukigirl

    Själv ska jag strax dra in till Gbg. Hornbach väntar. För er som inte vet så är det ett stooort byggvaruhus! Klinker till ett golv behövs....

  • Dallas

    Flitens lampa lyser i era hem, märker jag Kan ni komma hit och tapetsera 2 rum för mig??? Men ni behöver inte komma denna helgen, för vi har inte köpt tapeterna än, jag= ambivalent. Till det ena rummet behövs bara 6 rullar, det andra: 10-11 rullar.

  • Liinda_e

    hej alla,har inte glömt er,har hbara sååå fullt upp.....smyger omkring lite för att kolla vad ni har för er bara....

Svar på tråden "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!