• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Amor Eterno

    Jag är 27 år, och min m2b är 7 år äldre men vi är lika gammla på båda sätten :) (Om ni förstår)

    Jag längtar så till min klänning kommer i Januari, nu har jag två saker som är superviktiga och det är tårta och vigselring..

    Jag har hittat ringen:

    www.exceldiamonds.com/-Engagement-Rings-5/Diamond-Accent-Engagement-Ring-1392.html

    Men måste hitta nåfon som kan tillverka den och få ett bra pris för den :)

  • BarbaBruden

    Skriv ut en bild och gå runt å fråga. Små guldsmeder brukar vara villiga att ställa upp och till bra pris dessutom. Priset handlar ju vad jag förstår mest om hur stor "rock" du vill ha.....
    Mycke blingbling kostar serru

  • B & S

    måste bara medela att ingen kommer vara i butiken imon heller! Jag ska till läkaren kl16 ialf så får se vad han säger o hoppas på "stronger drugs" där :P Men vi ska vara inne på Fredag och som sagt ring om annan tid!

  • Astriden

    Amor, Jättefin!!
    kolla på Hedensguld de är duktiga & billiga på ehen design.

  • B & S

    amor enterno: ja fick rätt ok pris på Nordstans guld men då frågade jag ägaren också han som är lång, blå ögon och blond (lite page ibland tror övervuxet hår bara) ca 40-50år. han e rätt trevlig o prata med också efterson han inte e så himmla snorkig som majoriteten kan vara....VARNING för dem där borta vid Domkyrkan...va heter dem nu?! Börjessons eller nåt sånt. De hade bla världens super snorkiga viktigpettrige kärring ***** där som nästan kastade ut en när ja tog upp mitt halsband....hann kanppt ta upp det på bordet! Ja hade varken sagt eller gjort nåt fel alls?! va inte alls snorkig tillbaka ens när hon va de, tog mitt halsband o värderade det på Antikhallarna istl! *snork snork*

  • B & S

    Fick reda på idag att vi antagligen kommer inte heller få åka på nån resa eftersom det lilla lilla lånet som vi tänkte betala resan med nu direkt och sedan avbetala i lung o ro lagom till 2008 och nån månad efter bröllopet (man måste ju betala resan i god tid samt denna e så himmla poppis så tar slut skita snabbt! så det e först till kvarn) inte existerar mera?! Han skulle fylla i via nätet och hade fått godkänt på summan men nu finns inte länken mera som han fått och kundtjänst säger det finns inget kvar alls fast han hade 1mån på sig att ansöka?!
    Det räcker till själva bröllopet och en trevlig transport för alla gästerna tom på ca 2000kr men nu helt plöstsligt har vi själva ingen resa alls!! :(
    Alltså problemen bara hoppas sig o hoppas sig....ja har nästan god lust att ta ner hela skiten till resemålet o ha vigsel där men då kan man ju inte "visa upp sig" o typ 4pers kommer bara komma isfl!!!!! Hur kul e de? om man nu inte vill ha mini mini bröllop då. Vi hade liksom bara 16 gäster till att börja med ändå!
    Det e så himmla mycket som gått fel med saker jag ser viktiga eller allvarliga med hälsa, jobb etc oxå att ja vill slå sönder hela lägenheten idag fast jag har skitont i nacken.....................va på väg att kasta mobilen i väggen men då har ja ingen mobil längre! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
    va bara tvungen att skriva!

  • B & S

    menade att vi hinner spara till allt med bröllop o göra och fickpengar utom flygg och hotellet......BARA 22 som fattas de e väl inte så himmla mycket??? andra åker ju till Thailand o Mairitiuz(stavas?)...vi ska bara till lilla Sorrentooooo :(

  • BarbaBruden

    B&S
    Svårt att råda, hör ju på dig att du har det jättejobbigt. Tror ni måste sätta er tillsammans och prata om vad bröllopet betyder för er och ifall ni kan göra någonting annorlunda. Att få åka iväg och gifta sig kanske är just vad du behöver? Bröllop ska vara något gott och glädjerikt, det ska inte vara orsaken eller bidragande till att du mår dåligt. Det är inte värt det....

    Varm kram!

  • malinlars

    B & S: låter ju inget roligt alls.. själva skall vi till portugal.. inte så långt, men det är ett land som vi båda vill åka till.
    Jag kommer till er butik på lördag. Är ngn där vid 13 tiden? Krya på dej!!

    Barba: Hel grymt med danskurs.. får se om jag får me lars.. men som en annan sa.. kan ju luras lite.. hahah..
    nu skall jag ner till tvätt stugan

    Jag är 25

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008