• stenbruden

Göteborgsbrudar 2008

Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • B & S

jo måste bara tillägga att ja tjänar inget på mitt företag då vi inte gör tillräkligt med vinst så ja har aldrig tagit ut en lön så när vi stänger nu 30/11 så e ja helt arbetslös med 2 whiplasher.

• Astriden

oj, låter som du har det lite tufft just nu B&S.
    Får försöka se positivt ändå.
    Det finns ingen i familjen som känner för att bidra lite till bröllopet?

• Zlemma

B & S: Alla prioriterar ju givetvis olika, men jag hade bara en tanke om lokal, finns det ingen billigare som ni kan tänka er? Vår lokal kostar 700:- och duger gott för oss. Om ni hade kunnat snåla in lite på det så kunde ni fått några kläder eller levande blommor istället, eller mer pengar till resan kanske? Bara en liten undran.

• Astriden

Vart ska ni vara Zlemma? tokbra pris

• B & S

VART e den lokalen för 700kr????????????????????????????????????????? säg inte att det är en idrottslokal bara....?? Vi ska ha kustens hus o de har redan alla glas o sånt där.

Kläd biten kanske löser sig ändå tror ja....e inte himmla dyrt med 2a hands om man kan matcha eller låna av nån vi känner. Hmmm ang blommor så vill ja inte ha nåra levande för de dör bara, känns så himmla slöseri så ska ha oäkta istl från våran butik de e allergivänliga oxå.....kanske kan ta ut dem som lönebidrag när vi stängt ner butiken om det finns några kvar.

• B & S

astriden:
    ne min morsa har lagt massor av pengar in i butiken o får ej mer lån o ska nu betala tillbaka det vi "förbrukat" på butiken. Hans föräldrar e förtidspansionärer o har egna lån. Hans bror köpte precis hus....min moster har nog inga o e inte så givmild. Min mormor HAR 100 000 i banken men ger inte ett rött öre till nån nånsin....den snålaste person ja nånsin träffat som anser att vi inte ens behöver gifta oss för det e så många "nu för tiden" som e "bara" sambos o har massa kids ändå.....Sen har vi typ inga andra släktingar....eller vi har men ingen kontakt. Det e en jädra radda med allt o alla vi känner....folk tror säkert man ljuger ibland?! men nope tthis is my life a total grind buster med världens blandning. Men ja antar vi e inte dem enda heller med såna här problem o sen finns de ju "som sagt" dem som har värre o just resan e ett lyxproblem....våra vardags problem e däremot inga lyxproblem skulle ja kalla dem för. Vi har inte ens en bil vi kan sälja så...äsh!

• Zlemma

Ett jättetrevligt församlingshem som ligger en bit från kyrkan. Man får dricka alkohol, det finns allt man behöver i form av bord, stolar, glas och porslin. Det är ju inte lyxigt och man får inte plats med något jättebröllop, men vi ska inte ha så många gäster så det blir perfekt för oss!

Kläder och blommor var ju givetvis bara exempel på vad man kan ha pengarna till, man väljer ju som sagt själv, lägg dom på resan, fickpengar eller ring eller vad som nu passar bäst.

• B & S

zlemma: vilket datum har ni bokat(såg inte dig på listan ovan)? o vart ligger det?

• Zlemma

Vi har bokat 22 mars. Det ligger i Kållered, så det är ju en bit utanför stan.

• mrsD

hej o hå va ni skriver!

ska börja me att jag e 22, så bergis yngst på denna tråden, men d e jag van vid=)

B & S - vi ska inte på nån bröllopsresa.. inte va vi planerat iaf, för vi vet inte alls hur sommarn kommer se ut, får jag d jobbet jag vill så kommer jag jobba fre innan o mån efter bröllopet!!

Men vi ska önska oss resecheckar o sen tar vi en sista minuten när d passar o så drar vi! hehe..

så ta några djupa andetag, d löser sig!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008