• Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

    Hej allihop

    Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2
  • Anja 19 juli 2008

    Måste bara berätta att jag är helt värdelös...

    Skulle ju köra GI med början på måndag och tänkte att jag kunde börja lite smått redan nu och var superduktig igår...

    Men när jag kommer till jobbet så inser jag att jag glömt min matlåda, är skiiiiithungrig och lunchen här var slut så jag öppnar skafferiet och ser där tre olika sorters nybakade franskbröd, suck... och ANNE, två enorma burkar NUTELLA.

    Vad tror ni jag äter då... JOOOOO, tre stora tjocka mackor med ungefär en cm lager nutella på varje (PERFEKT UR GI-SYNPUNKT, HAHAHAHAHA, kolhydrater+fett var det väl man SKULLE äta eller )

    Sedan kommer kocken in med bullar till eftermiddagsfikat, nybakade, saftiga bullar med solrosfrön på, vitt mjöl endast såklart, såååååå goda. Jag åt tre stycken, dvs SEX halvor MED NUTELLA ofcourse...

    Jag mår fortfarande illa av alltihop ohc det var kl.14.30, men ändå klämde jag precis in mig två bullhalvor till, fast denna gången enbart med smör och några kycklingklubbor till!!

    Vad är mitt problem...

    Varför måste här finnas nutella hela tiden. Varför är jag så svag att jag inte kan stå emot denna underbara nötkräm. JÄ..la skit rent ut sagt.

    är såååå besviken på mig själv...

    Det sista jag sa t mig själv innan jag gick in på jobb idag var (som ett mantra) "ingen nutella idag, ingen nutella idag, ingen nutella idag" *suckar*

  • felines

    Nä, man behöver itne gå dyr kurs... finns gratis kurser inspelade på youtube som visar lite krundsteg. Sen får man ju träna hemma själv. Jag älskar att dansa. Önskar bara jag var bättre på det.

  • AnneiLund

    Finaste Anja!!!!

    Först av allt, Thriller istället för hasa omkring till ngn vals som inte alls är vi...absolut!! Bad taste...absolut...det är jag det!!!

    Nu till din Nutella dag......
    Nutella är knark
    Nutella ska inte finnas i skåpen
    Man kan inte sluta håva in
    Har jag Nutella hemma så kan jag gå upp på natten för att äta, kan ta med burken in på dass och sitta på dasstolen och håva in...
    Knark helt enkelt
    Jag förstår dig
    Men tänk så här......detta hände idag...det behöver inte hända i morgon eller hur? Köp med dig en massa frukt och annat nyttigt tjafs på jobbet, LÄMNA fikarummet om de andra börjar Nutellaknarka...för jag vet det går INTE att sitta där och bara titta på...suck!!!
    Du är jätteduktig, att du gav efter och svullade idag kommer inte synas på din kropp, kanske var det vad din kropp behövde Nya tag i morgon

    Det där med vals alltså......suck, varför denna tradition?

    En annan sak

    Just nu sitter Anders och förhör Linnea på hennes geografikunskaper inför provet i morgon...det är kärlek...jag svämmar liksom över lite....min dotter och min kärlek....hoppas jag någongång kan få säga VÅR dotter/son.....
    Idag tickar min klocka...jisses vad den tickar.....barn...nu? Ja tack!
    Hur mår alla idag?
    Någon annan som skulle kunna tänka sig ett barn typ just nu?

  • Anja 19 juli 2008

    hihi

    såååå härligt det låter... nej vet du vad, just nu tickar inte min klocka, men jag låg vaken inatt och kunde inte riktigt somna och då låg jag och tänkte på att jag har jobbat i 7 månader nu och om fem månader har jag alltså fått ihop till en föräldrapenning *asg* och att OM jag skulle vilja så småningom så hade det kaaaanske varit mysigt med en fyra ;) hahahaha

    men inte nu, inte innan bröllop och inte innan bröllopsresa. Vi måste få lite tid att bara vara oxå. Det har varit så mkt graviditet, ammande, småbarn de senaste åren att nu måste vi få vila upp oss och göra annat ett tag, men vem vet vad som händer sen...

    kan oxå informera att det där m nutellan upprepade sig igårkväll igen.

    Nu KAN jag ju inte lämna matbordet eftersom vi äter tillsammans m barnen och varje gång jag skiter i att ta ut nutellan så vrålar ungarna för det är ju deras jä..la nutella. (inte sjutton lyckas jag då).

    Men på måndag kör jag ju igång med rivstart inne på GI-viktkoll och då ska jag klara vad som helst för då gäller det livet lixom ;)

  • AnneiLund

    Du klarar det hur bra som helst Anja.
    Jag kännrer ju mig själv och vi kan inte ha nutella hemma. Jag har förklarat hur kasst det egentligen är (ja jag vet....det är gudgott, men det kan jag ju inte dra inför ungarna) är börja dagen med en sockerchock, så numera får kidsen ingen nutella. Enbart på sommarlovet får dom käka PLUS att dom efter frukosten måste gömma burken inne på deras rum annars svullar jag i mig allt på kvällen...
    Gud
    Du hör va?

    GI-Viktkoll....
    Verkar det bra?
    KAnske ska testa det själv?
    Bra jag inte går ner i vikt och hinner gå upp lagom igen till bröllopet....

    Annars då ala ladies, planer inför helgen??????
    Jag vill ut och kolla på ringar....igen....

  • Fysio

    Tjingeling på er Lundabrudar! Har haft häcken full med jobb ett tag men nu har jag åter tid för lite bröllopsplanering! Är det någon av er som har koll på vad forever yours klänningar ligger i för prisklass. Har hittat en helt underbar två-delad historia i vitt och grått.... Sen är det väl att se om plånboken håller och om man passar i den modellen. Vill ju inte gärna se ut som Barbapappa i kyrkan även om klänningen är grym.... Har nickat igenkännande åt alla era vikt diskussioner... man har ju fått sig några kärlekskilo med åren =(
    Förresten Anja så ska vi vara på Flädie Mat och Vingård och jämfört med Tegners tror jag inte att det är så dyrt.... eller...hm... har fasiken glömt vad det kostar där.... var ju ett tag sedan vi bokade... hm....
    Var ska ni förresten sova på bröllopsnatten??? Någon som funderat???

  • Anja 19 juli 2008

    Fysio

    jag hade för mig att flädie mat och vingård var betydligt dyrare än AF/tegners? men jag har kanske fel?

    Vi betalar 9.000 för två salar och salongen/baren och sedan kostar varje kuvert 285 kr för trerätters. (det blir ca 370 kr kuvert när man räknat in personal/porslin).

    Så det är ju ganska sjysst

    Vi ska inte var nånstans på själva bröllopsnatten för då planerar vi festa åtminstone framåt 3-4-tiden på morgonen så sen blir det bara hem och sova, för att sedan, dagen efter checka in på grand kl.14. Har valt ett paket där (dock ej det romantiska för det tilltalade oss inte alls, haha)

    Där ingår kaffe och tryfflar kl.15. Trerätters meny på kvällen och frukostbuffé på morgonen. Sedan fick man en korg med frukt och champagne på rummet eller hur det nu var.

    Det låter härligt tycker jag...

    Har hört både ris och ros om Grand... Någon som har bott där?

  • Feminista Fantastica

    Hej brudar!

    Jag är ny här, vi bestämde igår att vi nog ska gifta oss i sommar. Vi bor i Lund och kommer antagligen gifta oss någonstans här, ska bara hitta ett ställe också, och ett datum. Nu tänkte jag läsa igenom tråden för att se var ni ska gifta er och se om där står någonting som vi kan ha nytta av.

    Kram!

  • AnneiLund

    Hej alla fantastiska Lundatjejer

    Idag skulle jag färga mitt hår...hade hittat några GRÅA strån som jag ville bli av med...
    Är jag glad för att bröllopet inte är i morgon eller vad???
    Tänk er sångerska i hårdrocksband, med hår ner till rumpan, och färgat i ngn märklig orange/lila ton...Thats me!!!
    Skit också...
    Jag ville ju bara se lite ung ut.....
    NU ser jag ut som en tant..
    Skit...

    Nu ska jag ställa mig på löpbandet i en timma, se om jag blir av med lite frustation och på köpet nått hekto!!
    I kväll blir det fest

    Välkommen till våra nya tjejer och HEJ till er gamla, ni vet vilka ni är...
    Kram!!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Anne

    Fnissar lite faktiskt... Skulle såååå gärna vilja se ett foto

    Det är säkert inte så illa som du själv tycker.

    Fasen vad duktig du är som tränar så mycket!!! Impad!

    Själv gick jag en megalång, supersnabb, hurtig promenad på 1,5 timme igårkväll. Hade dunjacka på mig (tyvärr) och blev sååå varm under den att min tröja satt helt slickad kring mig, dyngsur när jag kom hem... Jag var helt slut, haha...

    En dag kvar till GI-rivstarten och det känns bara sååååå bra. Jag är svintrött på att vara överviktig, jag är t.om trött på sötsaker. Köpte lördagsgodis t barnen idag, åt några bitar och kände UUUURK...

    Så skönt!

    Men nutella alltså... Ja vad gör man? Jag får blunda och hålla för näsan när de tar fram den på jobbet för jag ska ju varken äta socker eller vitt mjöl nu på två veckor. Gulp...

    Ska faktiskt sätta mig ikväll och med hjälp utav gi-viktkoll göra matsedel för denna veckan åtminstone så jag vet vad jag ska handla hem och så jag kan förbereda för de dagar jg måste ta med mig mat t jobbet Ska bli riktigt roligt faktiskt!!

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2