• GME76

    Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

    Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

  • Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Anja 19 juli 2008

    Ah skrev att jag väger 84 :) Det var ju förra veckans vikt! Väger alltså 82 kg :)

  • Anja 19 juli 2008

    Ska visa er min motivation!! Tyvärr är detta inte före och efterbilder så som man skulle önska. Men det är värsta motivationen för MIG. Önskar sååååå att före och efterbilden var på omvända platser.

    Den första bilden är alltså jag för 3 år sen, efter endast ETT barn. Den andra bilden är jag efter tredje barnet. Ni fattar kanske min sorg. :(

    anjasbrollops.blogg.se/110107195022_nu_r_det_dags.html

    Om ni läser texten så inser ni att min motivation den gången flög all världens väg och jag gick istället UPP 9 kg. Sedan tog jag tag i det nu under sommaren ordentligt. Och nu SKA det gå.

    så om ni märker att jag börja slappa så RYT åt mig ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Nä nu MÅSTE jag lämna datorn för en stund. Ska ha en mäklare här imorgon och jag måste tapetsera färdigt köket. Har alla jobbiga ställen kvar, vid dörren ohc vid köksskåpen, så att man måste skära ut sådär perfekt och mäta som en galning. suck...

    Sedan ska barnens rum målas om, har kommit halvvägs. Skitjobbigt, axlarna värker nåt hemskt... Färgen täcker inte så jag måste måla TRE jä..la lager, vilket gör mig rasande!

    Sedan ska här ju RÖJAS. Hur sjutton kan man samla på sig så mycket skräp! En del möbler ska baxas ut och skänkas/slängas, en hylla och ett nattuksbord ska målas vitt.

    HJÄÄÄÄLP, måste rusa... Återkommer säkert ikväll, helt slut... Men det går väl åt lite kalorier iallafall *asg* :D

  • dreams

    Anja:
    Jag är i nästan samma sits som du.... dessa gravkilon!!!
    Gick upp 32 kg med första barnet, 26 kg med andra. Andra barnet är född mars i år. Nu ligger jag på 69, någonting så jag har gått ner 17 kg. Och jag ska ner till 62 (helst 60kg)! Men vi ska fixa det här, tillsammans.

    Sen vill jag bara påpeka att som du såg ut på första kortet har jag ALDRIG set ut. Även om jag HAR varit smal så har jag haft hull på magen. Så jag e lite avvis på dig.
    KRAM

  • snofsan

    jajemensan ja ska bannen mej vara med :P

    jag å min tärna ska börja att dansa linedance =))
    hon har redan börjat att gå jag får nog börja i morgon för idag har ja redan vräckt i mej en chokladkaka å coccacola :P

    ja måste gå ner iaf 10 kilo till bröllopet iaf tills jag har provat klänning å den e färdig

  • GME76   080802

    Hej hopp o kul med ännu mera nya människor .
    Anja:
    Självklart spelar det ingen roll när du ska gifta dig .
    Dessa jäkla grav-kilon, har ett gäng kvar jag med. Står i tidigare inlägg.
    Dreams:
    Ska vi ta tag i saken o bestämma en vägdag? Måndag är väl en helt ok dag, förmodligen lättast att komma ihåg men kanske inte så bra efter helgen .-D. Men kom ihåg att väga er på morgonen, det brukar skilja 1 kg ca mellan kväll o morgon för mig i a f.
    Jag får väga mig ikväll för imorse glömde jag (får dra av 1 kg istället), sen återkommer jag med rapport .
    Nu ska jag ut o klippa vårt meterhöga gräs. Blir nog ett gäng steg och en hel del styrketräning.

  • dreams

    GME76:
    Måndag är spikat! Som du säger, det kanske inte är den bästa dagen fast å andra sidan så kanske man tänker sig för lite mer under helgen!

    Men jag har blitt dålig nu på kvällen så ja hoppar träningen i morgon...

    Å tjejer.... tänk på att inte bli besatta av vågen, det kan bli ett bakslag!
    Håll er till vägning 1ggr/vecka å mät er istället, somsagt väger ju muskler mer än fett!
    Kram på er kämpare!!!

  • Limbolight

    Hej allihopa!!

    Imorse var jag på gymet och konditionstränade i ca 30 min.
    har faktiskt hållt mig innom mina 1450 kalorier sen jag började på viktklubb igen.
    Imorgon bitti blir det gymet igen, och sen är det ridning i mornkväll. SEN ska jag väga mig!

    Hoppas att det blir bra!!
    Har nån av er provat AbTronic??

  • dreams

    Limbolight:
    E det den som man "springer" på som har som stavar?
    Isåfall kan jag tala om att min mammas jobbarkompis har minskat jätte mkt runt lår/höfter. Hon älskar den men jag har inte prövat den själv.

  • GME76   080802

    Jag tror att det är den, man rör fötterna i "ellipsform" så det blir ingen påfrestning på knäna. En mkt bra maskin, och jobbig .
    Gräsklippningen gav endast 2100 steg men det var jobbigt som f-n. Vi har inte klippt på en månad så det var så tjockt så gräsklipparen stannade ibland. Sen började det regna så klart men jag gav mig inte. Baske mig.
    Har nu vägt mig så här kommer mina "startmått" som jag kommer göra allt jag kan för att minska ha ha:

    Vikt: 72,4kg (har dragit av för att det är kväll, i fortsättningen blir det morgonvägning.

    Byst: 100cm
    Midja: 85cm
    Rumpa: 104cm (eller stussen som det så fint hette i syslöjden när man skulle mäta)

    Är det dessa mått man brukar gå efter??

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??