• Pumpkin

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

  • Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • blivande fru Rosenquist

    Självklart Pumpkin så ska jag berätta lite mer om oss!

    Vi hör hemma i stockholms trakten men kommer vigas i Enköping då jag tillbringat alla mina sommrar där sen 7 års ålder till ca 26 års ålder och mina föräldrar har fortfarande sin husvagn där.
    min släkt på mammas sida bor där oxå!

    jag har 2 barn sen tidigare och min Blivande har 1 barn sen tidigare.
    Så huset är som sagt fullt med barn när alla är här.

    Våra bröllops planer har vi kommit ganska långt med:
    Kyrkan är klar
    sen har vi en kontakt som ordnar Lokal,mat dukning, städning , servering och även bokar bandet åt oss
    så allt det är bokat och klart.
    Vi ska senare i vår gå igenom menyn så vi¨fått in info om eventuella allergiker.

    Hotellet e oxå bokat. Frisören tillfågad.
    Tärna, bestömen och Toastmadame ha svarat ja.
    Så nu ska jag och min blivande ängna oss åt våra nya jobb någon månad så att inte dom nya kollegorna tror att man blivit galen och bara har bröllop i huvudet,(även om det e så)

    men sen efter det så tar planeringen vid igen.
    Tänkte dock kolla runt lite på bukett och så, Vet någon här inne vad en bukett ca kostar här i sthlm??

    Just det färg temat kommer vara Rött och vitt och Champange.
    Vi håller på att bygga en hemsida så jag återkommer när den ligger ute,

    ha det gott allihop

  • stjärngudinnan

    *pust och stön* Första arbetsveckan efter semestern avklarad och det har inte varit lätt!! Hinner aldrig titta in här så mycket som jag vill

    Skummade igenom det jag har missat lite snabbt och såg att det tillkommit flera nya. Välkomna!

    FRUandersson: Grattis! Vad fina ni var!

    Minns inte vem som frågade om namn men jag gjorde ett namnbyte alldeles nyligen (ett gammalt släktnamn) och min M2B ska ta det namnet, vilket känns kul då det är väldigt ovanligt namn med lokal anknytning. Om ni funderar på att ta ett nytt gemensamt namn som funnits i släkten är det bra om den av er som är släkt med namnet byter lite innan, så gifter den andra sig till namnet gratis Hängde ni med?? Så gjorde vi! Sparade 1500:- på det sättet..

    Idag har jag och sambon bokat in oss på en nybörjarkurs för vals, bugg och foxtrot. Ska bli jättekul och se hur det går för honom för han kan verkligen inte dansa, men förhoppningsvis så lär han sig det nu Dags att börja inför bröllopsvalsen..

  • stjärngudinnan

    Dags att börja öva inför bröllopsvalsen skulle det stå

  • madlin

    stjärngudinnan: ja det kanske är dags för den också *klia sig i huvudet* Får se om sambon lyckas hitta snitsen.... hrm.. och jag kommer ihåg stegen! Tur mina steg knappt syns ;) Hoppas de går bra på danslektionen iaf!

  • Ingen pingvin

    Pumpkin - Var köpte du den där kakeldekoren? Har för mig att du skickade efter det?

    Vi har nu varit i vår nya lgh och jag har fått se den. Den är UNDERBAR. Jättestor, 91 kvm. Det enda problemet är tapeterna som är sådär mörka som var modernt för 10 år sen, ungefär. Men det går ju att ändra, och förhoppnings kommer de åtminstone tapetsera om en del. Så nu kanske jag är frånvarande ett tag framöver, från imorgon, eftersom vi inte har bredband. Men sen kommer jag med full fräs - mindre än en månad kvar tills jag blir fru, då!

  • Mrs_B

    Ingen pingvin

    Vilket datum har ni nu igen???? Glömsk....

    Vi har en månad kvar, 15 sep, KUL!!!!!! :)

  • Snitte- 5/7-2008

    Hello ladies!

    Nyss hemkommen från en vigsel där vi dekorerade...*snyft* det var så vackert!

    Färgtemat deras var rosa och vitt, kanonsnyggt för er som tänkt att ha den kombinationen! Mannen lämnade en ros till mamma och en ros till svärmor, jätte fint... inte så vanligt att han lämnar båda?? men men..

    Små näbbar gick först och kastade rosenblad, SUPERGULLIGT så nu VET jag att mina näbbar ska få göra det ;)

    blivande fru Rosenquist: härligt, ni verkar ha kommit en bra bit på vägen!

    stjärngudinnan: hihi vi ska också börja öva vals snart... :) har bokat lokal för det nu och hittat det perfekta lärarparet! :D

  • Mrs_B

    Snitte- 5/7-2008

    Ja, det börjar kännas nu. Lite till och från varje dag. Men det ska bli sååååååå kul!!!!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7