• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Annim

Grattis "blivandefruandersson" ni var jättefina!!!
    Härligt att vara gifta nu och hoppas ni hade en mycket angenäm bröllopsdag och natt! =)

Nu tjejer är det bokat för min del med frieri! Jag ska fria till min m2b den
    25 Augusti. Har bestämt restaurang jag ska ta med honom till där jag ska gå ner på knä inför honom...
    Jag återkommer med berättelse hur det hat gått efter det...
    Jag hoppas att vi sedan kan gifta oss den 16 Augusti nästa år!

Vill passa på att önska alla nya välkomna!

Pumpkin; Du kanske kunde vara gullig och lägga till oss nya sedan när det är dags att starta ny tråd.

Jag ska lägga upp min adress på Weddingannouncer sedan när datumet är spikat!

• Brud 2008

Pumpkin: Nej, jag har varit lite lat med att hänga med här, just nu är det roligare på fl. Men jag kan ju alltid följa er, och nån gång blir det ju dags för oss också Men du kan ta bort mig från listan nästa gång, eller iaf ta bort datum och hemsida.

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!

Igår hade vi strömavbrott i hela vårt kvarter... :( fast rätt mysigt när man var tvungen att tända ljus överallt för att se något :) hihi

Anja: tårtan lät ju jätte god! hallon och choklad är ju något som alltid funkar... (jag är ingen chokladmänniska alls men alla andra verkar ju vara det ;) )
    Passionsfrukt låter också mums! en hjärtformad tårta låter ju också jätte mysigt! GO FOR IT :)

FRU andersson: STORT GRATTIS!!! Längtar också efter fler bilder och sedan en utförlig bröllopsbeskrvning från dig också ;)

Nu ska jag hoppa i säng för imorgon ska jag iväg och ta hand om ett bröllop ;) hihi superkul!

• blivande fru Rosenquist

Jag har ju inte riktigt hängt med i denna tråd då jag är ny, och att läsa allt bakåt skulle troligtvis ta upp all min tid så att mitt bröllop skulle skjutas på Framtiden

Men min fråga är hur långt har ni kommit i era planer?
    Hur mycket är bokat och "klart"?
    Har ni börjat prova klänningar? Elelr finns det någon här som liksom jag måste hitta min nya vikt innan?

Trots att det nu är exakt 365 dagar kvar kommer nervositeten iblan smygande över mig!

• Annim

blivande fru Rosenquist; Hej och välkommen!
    Jo jag ska ju fria till min m2b snart, som sagt!
    Utöver det har vi inte kommit den stora dagen en enda bit närmare.
    Jo, jag har faktiskt bokat festlokal. Bara för att jag vet att just den festlokalen jag vill ha brukar vara så populär att boka upp på sommaren. Men det är ju prelimenärt en så länge...Det går ju att ändra sig ännu.

Jag hoppas ju oxå på den 16 Augusti.
    Och jooo jag har även oxå några eller några ja rättare sagt 15kg jag vil bli av med innan den stora dagen.
    Har redan lyckats reducera 15 kg sedan nyåret.
    Lycka till med dina planeringar!

• Líllafamíljen

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa
    080816 Líllafamíljen

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Líllafamíljen

Oj jag glömde säga att jag fyller på vår lista med mitt

• Anja 19 juli 2008

Blivande fru Rosenqvist

Här har vi kommit så pass långt i planeringen att jag har bokat kyrkan och festlokal och bestämt mig för fotograf. Däremot är jag precis i samma sits som du och prinsessdröm när det gäller vikten.

Har lyckats gå ner 12 kg sedan nyår och har ca 12-15 kg kvar att gå ner (minst). Så nä, någon klänningsprovning blir det inte tal om förrän om 10 kg ungefär.

Är med i aftonbladets viktklubb, tycker att den hjälper mig mycket faktiskt! Jag har sån koll på vad jag äter och HUR jag äter, jag har insett att jag normalt sett har satt samman min kost helt fel. För lite proteiner och för mycket fett och kolhydrater. Nu ser det betydligt bättre ut i min kostcirkel ;)

Måste även börja röra på mig lite mer och ska köpa ett simkort nu till hösten coh börja simma har jag tänkt. Har problem med mina fogar sedan mina graviditeter (har tre barn 7,3 och 2 år) så jag kan inte springa eller hoppa utan att få jätteont, men simning är ju super.

Vet på ett ungefär hurdan klänning jag vill ha men ska få den uppsydd då vi känner en suverän sömmerska, så jag oroar mig inte så mycket. Hon kommer göra så att jag kan dölja det "fula" och framhäva det "fina" så att säga.

Sedan har vi bestämt färgtema som är vitt och rosa och jag vet hurdan bukett jag vill ha osv. (ljusrosa callor och vita liljor).

Tja, det är nog allt så här långt! Jag kommer vänta in i det sista med kläder, skor och sånt för jag vill inte ändra smak eller ångra mig ;)

Frisyr har jag oxå ganska klart för mig och naglar & makeup osv. Men jag vet ej VAR jag ska fixa det.

Lååångt inlägg. :D

Glömde ju säga välkommen :)

Välkommen hit!!!

• Anja 19 juli 2008

Såg att jag stavade ditt efternamn fel. Ett u skulle det ju vara :)

• Pumpkin

Puuuust! *djup utandning* Nu har jag precis avslutat min första arbetsuppgift för dagen - jag har vikit och kuverterat drygt 300 fakturor och påminnelser

blivande fru Rosenquist: Välkommen! Hoppas du ska trivas här hos oss Berätta gärna lite mer om dig själv och var i landet ni finns osv, här är vi nyfikna av oss
    Vi har bokat kyrka och festlokal (men väntar på information från en annan festlokal) och jag har köpt klänningen. Färgtemat är satt till rosa, lime och creme/champagne och M2B's kläder är väl typ bestämda. Jag har några fotografer på lut och vi ska väl bestämma oss ganska snart har vi tänkt. Utöver det så är bröllopsresan bestämd, tärna, marskalk och toastmaster/-madame är tillfrågade och har tackat ja. Jag vet hur jag vill att min bukett ska se ut (pioner, luktärt och rosor) och vi vet på ett ungefär vilken typ av meny och tårta vi vill ha

Prinsessdröm: Kul att allt är klart inför den stora dagen nästa lördag!

Líllafamíljen: Den där listan kommer vi att tappa bort bland sidorna sen, så när det är dags för en ny tråd får du påminna mig om datum och eventuell hemsida osv

Anja: Du skriver väl alltid långa inlägg, eller?
    Gud vad duktig du är som tappat 12kg, det är ju massor! Tror det är väldigt lätt att man har fel sammansättning på maten, men som du säger, Viktklubb är toppen för att avhjälpa det problemet!
    Själv behöver jag väl inte gå ner i vikt, men nu har vi börjat gymma så att man får lite sådär snyggt definierade muskler på armar och rygg osv

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7