• Pumpkin

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

  • Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • vårbrud2008

    Idag var jag inne i stan och gjorde lite ärrenden, skrev in mig på AF och köpte lite saker till bröllopet.

    Handalde nagellack (2st för jag inte kunde bestämma mig), trosor, leggins (tror ni man behöver det förresten????), mer papper till konfettipåsar och så beställde jag ett fotoalbum från Panduro. Hittade en affär i stan som är återförsäljare till Panduro. Få albumet i mitten av augusti om allt går som det ska.

  • vårbrud2008

    Är det bara jag här eller?????

    Fick tag i kantorn idag också och hon var MYCKET TREVLIG OCH POSITIV. En överraskning för mig. Jag ska skicka notor och papper till henne om hur vi vill ha det och sen ska vi avgöra tillsammans om hon ska spela ingångsmarschen eller om vi ska ha den på cd.

  • Annim

    Vidalila:

    Vad du skräms! *L*
    Jag hoppade till faktiskt, men pustade ut när jag såg att du skämtade... Fy dig *snäpp på fingrarna*

    Vårbrud2008. Vad tråkigt att vännen blir sur över en sådan sak, men som du skriver det kanske fins fler anledningar till att hon är tvär... synd att man inte kan tala ut om dem isåfall..

  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer! Någon vaken?

    Hade verkligen en jättemysig eftermiddag med min lilla kusin igår, hon är ju världens goaste unge (okej, lite partisk är jag )! Hennes föräldrar åkte iväg och tittade på en bil igår så jag fick vara barnvakt. Så fort de hade åkt la jag mig i soffan med Emilia sittandes på magen och så tittade vi på MTV - ungen ÄLSKAR musik! Efter en liten stund började hon headbanga, så sen satt vi där och dunkade med huvudena i en halvtimme typ, haha

    Idag fick jag ett suspekt mail av min älskling, det stod:

    "Hej älskling,

    Är du ledig fredagkväll den 31/8? Kan du sluta lite tidigare?"

    Hmm... Undrar vad han har tänkt sig nu? Det är ju fredagen efter min födelsedag

    Lucy_: Tror faktiskt att jag lyckats hålla mig borta när det varit kameror där Vad handlade inslaget om?

    vårbrud: Trist med kompisen där, men vad skönt med en bra kantor!

    Prinsessdröm: Åh vad spännande att fria! Har ni pratat mycket om bröllop?

  • Maggies

    Pumpkin: Okej. Ja, nu minns jag inte ens vad det handlade om. såg det mest för att jag kände igen namnet.

  • vårbrud2008

    Hej hopp!

    Idag har jag pysslat lite inför bröllopet och sonen har också hjälpt till. :)

    Nu är jag nästan klar med våra små askar till gästerna, men när jag trodde att jag skulle bli klar snart tog sidenbandet slut. Så typiskt. Får hoppas att jag får tag i det imorgon så jag kan göra allt klart.

    Sen gjorde sonen och jag klart konfettipåsarna, det blev 60 st så det får räcka. Köpte en korg på Maxi att ha alla småpåsarna i.

    Nu har jag även fotograferat allt som är klart. Tänkte framkalla fotona sedan och klistra in i ett speciellt bröllopsalbum.

    Pratade precis med en kompis. Hon ställde en fråga som fick mig att tänka efter. Hon frågade nämligen efter en annan kompis efternamn. ??????
    Kanske får jag en möhippa ändå?????
    Nej, jag ska inte ta ut något i förskott, det är bara dumt för då blir man nog bara besviken om det inte skulle bli något sen.

  • vårbrud2008

    pumkin

    Jag och sonen brukar dansa och sjunga när vi hör musik. Han älskar nämligen musik lika mycket som jag. Hans pappa är däremot lagom road eftersom han vill att sonen ska syssla med sport istället för med musik som jag vill.

  • Annim

    Pumpkin:

    Jag har oxå en liten här hemma som gillar musik. Han är sp gullig när han står och svajar lite försiktigt när han hör musik.
    Han är 1.5 år. Kan ju tala om att jag familjen även består av 2 pojkar till på 3 och 5 år.

    Om vi har talat om bröllop mycket! JAG har tjatat hål i huvudet på gubben snart...
    Har ju velat att han ska fria, egentligen.
    Men han kommer visst aldrig till skott!
    Så då får väll jag göra det.
    Funderar som sagt på att ta med honom ut på restaurang, barnen får vara hemma med barnvakt.
    Sdan tänkte jag att man kanske kunde göra en LITEN skylt där det står: -Vill du gifta dig med mig? / Minna

    Tänkte att man kan försöka smyga den till personalen på restaurangen och lägga dit på efterrätten...
    Vad säger ni låter det kul?
    Har så dålig fantasi!

  • Tsarh

    Hej!
    Får man vara med här? Vi planerar bröllop 26:e april 2008 i Sthlm. Har inge hemsida o grejer...än :)

    Det hela känns mycket overkligt eftersom vi håller på o renoverar hemma för fullt så bröllopet hamnar lite i skymundan tills vi är lite mer klara med huset...
    Kan inte fatta att vi e gifta om mindre än ett år. Kan inte heller fatta att jag, som är ett sant planeringsfreak inte börjat tokplanera, skriva listor etc än. Haha.
    Kommer nog efter semestern o då köket står klart.
    Om inte annat har man något att se fram emot under hösten :)
    /Tsarh

  • Pumpkin

    vårbrud: Låter som att du börjar få ordning på det mesta, skönt!

    Kan inte sonen gilla musik OCH idrott då?

    Prinsessdröm: Då är din lilla son något äldre än min kusin då, hon är 15 månader idag Det ser så roligt ut när de står där med världens största vadderade bak och svänger

    Tycker för övrigt att dina planer låter jättesöta, kör på det!

    Tsarh: Välkommen! Var i landet finner man er då och vilka är ni?

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7