• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Sajberpillan

Lokalen ser jättemysig ut och perfekt m övernattningsmöjligheter!!!

Priset ser suveränt ut. Vi betalar 9000 kr för ett dygn för vår lokal, som består av en stor festsal och en sal för dans och band osv och en lounge med bar och lite soffor och stolar typ. Så er lokal låter verkligen prisvärd!! Hade slagit till om jag var ni :)

• Pumpkin

Ingen pingvin: Har ingen aning, sorry!

Anja: Så bra att du tagit tag i det hela och gått med i Viktklubben - jag tycker den är toppen! Och jag tycker absolut att 2kg/månad låter mycket realistiskt, kör hårt!

Jag tror att en blandning av kallor och liljor blir finast, men vad vet jag, jag är ju så konstig så att jag inte ens förstår hypen runt kallor

Vårt färgtema blir rosa, lime och vitt, möjligtvis med inslag av guld och turkost, men det får vi se Hade tänkt att allt ska gå i de färgerna i alla fall - så långt det går dvs, jag tänker ju inte börja färga glas, porslin och bestick osv

Härligt med ett nytt hus! Är det köpes eller hyres?

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

Det är köpes. Är sååååå nöjd, härligt när man får vara m o se det byggas och välja varenda detalj, som golv, tapeter, kakel, klinkers, köksluckor, bänkskivor etc. Kommer bli såååå fint och det ligger bara några hundra meter från där vi bor nu :) hehe

Nu ska jag rusa iväg och läsa ett kapitel i Harry potter för äldsta sonen innan han lägger sig.

kram kram så länge, återkommer om en halvtimma typ ;)

• Pumpkin

Anja: Måste vara en härlig känsla att få vara med och välja allting redan från början Så hoppas jag att det blir för oss nån gång, att vi bygger hus från scratch.

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

Japp, det ÄR roligt och jag trodde inte heller att vi skulle få göra detta. Men nu är det ju alltså inte ett RIKTIGT hus, som är VÅRT som vi bygger, utan det är radhus och det är bostadsrätt så vi ÄGER inte det men ja, du vet ;)

Ändå, det känns underbart. Egentligen önskar jag att där var ETT RUM till, så att vi hade ett sovrum var till barnen, men som det är nu så är det en fyra, mkt välplanerad och mysig planlösning. Huset är i två plan m sovrum och stort badrum där upp och stort badrum, kök ohc v-rum där nere. Bra m förvaring och en liten trädgård m trädäck.

Snyggt blir det oxå. Vi är ju där och tittar rätt ofta för att se hur arbetet framskrider :) det ligger ju så nära.

Alla tillägg kostar skjortan, det är väl så de tjänar pengar, så om man ej ville välja mellan deras basutbuds-varianter så fick man punga ut m pengar.

Vi ville ändra från laminatbänk-skiva i köket och istället ha massiv oljad valnöt, haha, för det fick vi punga ut med exakt 6.508 kr, så de kan verkligen ta betalt de där byggfirmorna ;)

Å andra sidan är själva radhuset mycket billigt för att vara i den här stan så det känns ändå som ett kap. Vi räknar ju med att bo där några år, åtminstone kanske 4-5 år, sen kommer de små barnen att KRÄVA egna rum tror jag.

Nu är de ju bara 2 och 3 år gamla men när de är typ 6 och 7 så kommer det ej vara så kul längre tror jag, just eftersom de är kille och tjej oxå. När vi kommit så långt fram så hoppas jag att det är bygga VILLA som gäller. Då ska vi rita den själva osv, minsann. :)

Vi får hålla tummarna för varann, att våra planer/drömmar går i uppfyllelse. :)

• InaHjärtarAdam

godkväll tjejer!

har vart inne akut idag för att jag haft onda förvärkar i två veckor.. har inte tagit det riktigt på allvar för jag ville inte verka sjåpig men när jag kom in till doktorn idag så tog dom det verkligen på allvar.. blev sjukskriven en månad till att börja med med ordinationen vila. jag får inte anstränga mej alls utan bara ta det superlungt.. och i papprena jag fick till jobbet och FK står det "hotande missfall"!! :(
    känns som jag kommer börja gråta hela tiden.. har bara legat på soffan idag och klappat min mage och sjungt tyst för mitt lilla barn.. som tur är mår hon bra därinne iallafall, sparkar som en tok som vanligt.
    men bara tanken på att mista henne nu gör så att jag nästan går sönder!! skulle värkarna börja på allvar nu så kan dom ju inte rädda henne ännu...

• blivandefruandersson0?

Ina ta lugnt hon ska stanna ett bra tag till

• Anja 19 juli 2008

Ina

Usch så otäckt för er, men jag är säker på att allt kommer att gå bra. Försök att ta det lugnt fysiskt och försök andas lugnt och stryka magen varsamt så fort de obehagliga tankarna kommer och rädlsorna sätter in.

Din lilla tjej mår ju bra där inne och din kropp har sagt ifrån nu, att den vill att du tar det lugnt. Jättebra att läkarna tog på allvar och sjukskrev.

Tror att "hotande missfall" är något de skriver för att verkligen få f.k att ta det på allvar oxå, då läkare mer än väl vet hur svårt det är att få en sjukskrivning godkänd när man sjukskrivs för graviditetsrelaterade saker.

Utan att förringa det alltså menar jag bara att du helt enkelt ska lita på dina instinker och ta det lugnt och fortsätta sjunga och prata m din lilla dotter.

Vilken vecka är du i nu?

Var inne på din blogg tidigare idag och beundrade alla dina vackra magbilder och ul-bilder. Det är verkligen fantastiskt det där med graviditet och att skapa och föda att nytt liv till världen.

Om några månader är det din tur.

Hoppas att du ska få må bra tills dess. Jag vet flera som råkat ut för detta som du nu tyvärr råkat ut för och vila har helt enkelt varit det som dom har behövt.

har du haft mkt stress på sistone? Inre yttre? Har du mkt att göra på jobb, har du mkt att tänka på?

Nä, nu är det chokladpraliner och en riktigt härlig bok som gäller för din del och sen så ligger du i sängen helt enkelt ;)

Har för mig att det är vänster sida man ska ligga på för att livmodern ska få så bra blodflöde som möjligt till barnet, så pallar upp dig m kuddar på din vänstra sida och ha det riktigt göttigt i soffan/sängen nu och låt dig verkligen passas upp.

Skickar dig massor av kramar och jättemycket tröst, för rädslan att mista sina barn är det absolut värsta som finns.

Tänker på dig

Anja

• Anja 19 juli 2008

Måste tillägga...

menar alltså inte att läkarna skriver nåt sånt enbart påhittat för att f.k ska ta diagnosen på allvar. Men jag kan tänka mig att de skriver det även om risken inte är jättestor, just i förebyggande syfte då de verkligen är måna om att sjukskrivningen ska tas på allvar. Om ni förstår hur jag menar! Att de tar det säkra före det osäkra just pga att det är svårt för gravida kvinnor att få sjukskrivning. Vet själv vilket hel..ete jag hade med detta, då min foglossning som senare ledde till en felställning i bäckenet, inte alls togs på allvar, trots att jag ej kunde gå utan kryckor på slutet. Du är gravid, inte sjuk var den klassiska kommentaren jag fick.

I ditt fall Ina, är det ju barnet som behöver att du sjukskrivs och då tror jag att läkarna är mer måna om att du VERKLIGEN ska sjukskrivas, så även f.k.

Massor av kramar igen

Anja

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7