• Anne69

    Brudar i Lund sommar - 08?

    Hejsan!!

    Är det ngn mer än jag som ska gifta sig sommaren 08 och kommer från Lund?

    Skulle vara hur kul som helst med lite Lundabrudar här inne på BT.

    Hör av det så kan vi hjälpa varandra med lite tips!

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?
  • Anja 19 juli 2008

    Hallå där...

    jooo tackar bra :)

    Nu blev jag ju jättenyfiken och undrar genast hur mycket svärisarna pungade ut med hehehehe :D

    (visst är jag ofin och ouppfostrad) ;)

  • Anne69

    Men det är väl härligt med lite "ofint" ibland, helt ok, går bra att fråga
    Dom är skilda och båda föräldrarna har sagt att dom går in med max 30.000 var.
    Låter nästan för bra för att vara sant...så jag känner att det tror jag när jag ser det.....Men dom är ärliga och uppriktiga i allt annat så varför inte?
    Eftersom vi ska ha bröllopsfest för 90 pers i dagarna tre så behövs verkligen pengarna, men det har varit svårt för oss att be...
    Så nu känns det som om vi kommer att ro hem hela projektet, men vi fortsätter att själva spara 10.000 varje månad...

  • Anja 19 juli 2008

    SHIT

    åååhhhh VARFÖR VARFÖR VARFÖR har jag inga rika släktingar, eller varför har jag inte lyckats knipa en rik man... med rik familj ELLER NÅÅÅÅT... ;)

    Vi får inga bidrag förutom att min mamma betalar min klänning!

    Vi har inte råd att spara nånting i princip eftersom vi inte vet fårn vecka till vecka hur jag jobbar. :(

    Vi kommer ju att ta lån för att bekosta hela härligheten...

    Åh tänk va... med ett så stort bidrag hade vi knappt behövt låna nånting...

    Jag har beräknat vårt bröllop till ca 90.000 kr.

    Säger bara wow, vilka svärföräldrar du har!!! (avis så det stänker om det!!!)

  • Anne69

    Gumman

    Ja jag kommer inte heller från en tät familj, min mamma betalar min klänning,,,och sen har jag ingen pappa...så thats it. Jag är otroligt tacksam för att dom bidrar med SÅ mycket. Alltså SHIT....ja jag håller med dig, det är ju jättemycket pengar. Men hans familj har ingen brist på den varan, men samtidigt har dom tre söner som alla står i begrepp att gifta sig den närmsta tiden så jag trodde inte vi kunde räkna med så mycket. Sen säger dom MAX 30.000 och då vill inte jag propsa på maxbeloppet, vi får se lite hur det blir...men jag kommer så klart att informera

  • Anne69

    Dom är verkligen hur fina som helst, var först lite nervös för hur jag skulle bli accepterad i släkten. Här kommer jag liksom, äldre än deras älskade son och dessutom med två barn....Men det har gått hur bra som helst, fast jag känner dom inte så väl...vi har ju bara varit tillsammans i nästan precis ett år.

  • Anja 19 juli 2008

    ja gör det...

    Håll oss uppdaterade. :)

    Kan bara tänka mig hur skönt det måste kännas att få ett sådant bidrag (så länge dom inte tror att det innebär att de får bestämmanderätt över hur bröllopet ska vara ;) )

    Nu måste jag rusa in i duschen och sen sticka till jobbet...

    Kommer med all säkerhet att titta in här från jobbet oxå ;)

    Kan ju inte hålla mig härifrån längre stunder :D

    kram kram

    Ninni75

    Jag kommer inte att göra en secretbox. Är alldeles för missnöjd med mig själv och min kropp för att klara av det. Men om jag hade varit snygg fortfarande, känt mig fin osv så hade jag inte tvekat :)

  • Anne69

    Secret Box....
    Ja just det...
    det vet jag knappast vad det är..
    Är det vanligt att göra en sådan?
    Vad kostar sånt?
    Ska man posera i underkläder...eller hur funkar det?
    Ngn som vet?
    Ska du Ninni?

  • Anne69

    Och alla andra också såklart!!!

    Finns det någon annan blivande brud från Lund som är inne så är ALLA välkomna in hit, här snackar vi om allt,....inget är speciellt heligt

  • Líllafamíljen

    Hej läste lite högre upp om bidrag till att gifta sig eller tvingas till lån.. vi står själva till högsta förmågan att gifta oss själva utan föräldrars inblandning, vi har kommit överrens att de istället ger det som gåvae. Vi gifter oss för att vi älskar varandra och ha lika rättigheter! inte för att festa, inte för att vi är religösa eller för att få pengar som många gör idag. Det är av ren KÄRLEK. Där pengar inte inte spelar någorn roll eller presenterna man får.

    Hoppas att ingen tar illa upp det är inte meningen att göra någon sur eller trampa på någons tår.

Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?