• Finlands tjejen

    18 augusti 2007, nr 2

    hej såg att våran förr atråd var avstängd. nu lagar jag en ny.
    så välkommen in.

  • Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2
  • Majsan_älskar_Martin

    Vi var i kyrkan idag och träffade prästen. Det var en speciell känsla att stå där och säga Ja i en tom kyrka och tänka sig att om 1,5 vecka är alla våra nära och kära i kyrkraderna och bevittnar när vi gör det på riktigt. Min m2b ville prata enskilt med prästen en stund för att diskutera vårt andra musikstycke. Jag tror att han ska sjunga och spela för mig. Kanske/mest troligt en egenskriven sång... Spännande!

    Vi fick förresten klartecken på att jag får gå själv medans min m2b står och väntar där framme med sin bestman, tärnan ska gå bakom mig. Hon gillade inte alls när pappan leder fram bruden, så det är tur att det inte är vad vi vill för då hade hon kanske sagt nej.

    Nu är det riktigt nära och det är så fantastiskt spännade och förväntansfullt.

  • Zandra

    J_J,
    Ooops sag just att min lank inte fungerade...testar igen: www.gesangbuch-online.de/show_song.php

    Om det inte blir ratt nu heller, sa ga till H och sok reda pa Herr, deine Liebe ist wie Gras und Ufer.

    Nu ar det verkligen inte langt kvar...paniken borjar komma krypande...har fortfarande en del kvar att gora i festhaftet och vigesel-programmet...fast fick iaf klart utsidorna ikvall.

    Hur gar det for er andra? Borjar ni bli nervosa, eller har ni som jag for mkt att gora och tanka pa for att hinna bli nervos?

  • tree

    Zandra
    ja, jag är itne aols nervos ännu hellre... kanske pga det finns sp mycket kvar att göra!

    allt blev klart med festprogrammet igår... åtminstone vad vi har skrivit... m2b ska ta det till tryckeriet efter jobbet idag förhoppningsvis.... vi också skrev en list för värja person inblandat i bröllopet om deras ansvar och tider och sån viktikga detäljer... ska 'type' allt på jobbet idag! hehe

    vi ska träffa vår coordinator på slottet efter jobbet imorgon så jag måste tänke genom allt som hon borde vara metvetan om... oi... det är så mycket att tänke på... men bara 2 dagar kvar på jobbet för mig! yahoo!

    Majsan_älskar_Martin
    kul att du kan gå ensam mot din m2b!... väldigt romantiskt!

    ska vi börjar en list av var och vilken tid vi ska gifta oss på 18:en? då vet vi på denna dag vem är redan eller nästa gift!

    jag börjar...

    15:30 Ulfsunda Slott, Bromma

  • Sommarbröllop 07

    Jag gifter mig klockan 15:00, Bromma kyrka, Bromma :)

  • majasmarie

    tree: 15.30 Ulfsunda Slott, Bromma
    Sommarbröllop 07: 15.00, Bromma kyrka, Bromma
    majasmarie: 15.00 Simris kyrka, Simris

  • majasmarie

    Okej, sammansatt lista på de som "anmält" sig hitintills:

    tree: 15.30 Ulfsunda Slott, Bromma
    Sommarbröllop 07: 15.00 Bromma kyrka, Bromma
    majasmarie: 15.00 Simris kyrka, Simris
    Majsan_älskar_Martin: 15.00 Svedala kyrka, Svedala

  • PennyJenny

    tree: 15.30 Ulfsunda Slott, Bromma
    Sommarbröllop 07: 15.00 Bromma kyrka, Bromma
    majasmarie: 15.00 Simris kyrka, Simris
    Majsan_älskar_Martin: 15.00 Svedala kyrka, Svedala
    PennyJenny: 16.00 Träkumla kyrka, Gotland

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2