• Finlands tjejen

    18 augusti 2007, nr 2

    hej såg att våran förr atråd var avstängd. nu lagar jag en ny.
    så välkommen in.

  • Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2
  • Sommarbröllop 07

    tree - ja då blir det ungefär samma här. Hans mamma och hennes sambo, mormor och morfar, kusin och hennes man samt moster och hennes sambo. Samt marskalken.

    Ojdå det blev 9... Fast några får bo i tält, så stort hus har vi faktiskt inte

    Fast jag flyr natten innan och tar det lite lugnt hos mina föräldrar...

  • Sommarbröllop 07

    Jo 9 är ju ganska många. Men det är bara hans mamma och hennes man samt marskalken som kommer redan på onsdagen. Resten kommer på fredagen, så jag hinner knappt se dem hemma. Sover som sagt borta dagen innan och vi åker på bröllopsresa dagen efter. Så det känns ganska ok

  • tree

    ja så är det inte så farligt! min föräldrar kommer nu på lördag och stanna tills onsdagen efter bröllopet (alltså samma dag som vi åker iväg för bröllopsresa)... min bror och hans flickvän kommer på tisdag och åker på måndag... och min tärna kommer på onsdag och åker på måndag också...

  • tree

    är ni alla på jobbet? jag kan inte koncentrara mig alls!... 12 dagar kavr... 3,5 dager kvar på jobbet... hur jag längtar!

  • Sommarbröllop 07

    tree - ja då är det nog värre för dig. Men det blir säkert kul också!

    Jag jobbar. Har jättemycket att göra på jobbet, men ser bara fram emot tisdag nästa vecka då jag får gå på semester... Det ska bli så underbart att gifta sig och sedan åka bort och bara ha det bra.

  • PennyJenny

    Vi har hela festlokalen full med folk dagarna innan, 20 pers kommer att bo där (det finns alltså gästrum där) så vi behöver inte ha alla uppå oss, vilket är skönt. Bara min familj som i bor hemma hos, men vi har friggeboden för oss själa i alla fall. Och så bor vi på hotell på fredag och lördag natta. Lite lyxigt.

    Fick tag på vår kantor idag och det var inga problem med vårt val av ingångs eller utgångsmarch. Skönt. Och syrran har tackat ja till att vara toastmaster, så det problemet är oxå borta. Nu ska vi "bara" göra klart beskrivningarna av gästerna och välja ut resten av musiken.

    Och var idag och färgade och klippte håret så nu är det redo för den stora dagen. Mörkade bara på det och så fick jag lite tips på hur jag kan fästa upp det (inte min vanliga frissa som gör mitt bröllopshår) och vad jag ska köpa för hårsmycken.

    Nu börjar det kännas av att det snart är dags tycker jag. :)

  • sahlena

    Sommarbröllop 07; Hur går texten till den psalmen??

  • Sommarbröllop 07

    sahlena - här är texten:

    På bröllopsdagen ber vi till dig som kärlek är. Du lever mitt ibland oss i glädjen nu och här. Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker. Förnyare av livet, till dig, vår Gud, vi ber.

    Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå, om kärlek genom dagar då mörkret skall förgå, om goda, ljusa dagar då lyckan vänligt ler, om trohet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

    Om kärlek och gemenskap som rymd och frihet bär, om möjlighet att växa till dem vi innerst är, om hem där barn och vänner oss band i livet ger, om glädjen i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

    Om kärlek stark som döden och liv som föder liv, om aktning för varandra och nya perspektiv, om ömhet från ditt hjärta som allt med kärlek ser, om godhet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

  • Zandra

    J_J, vi har valt:
    - Guds karlek ar som stranden och som graset (melodin kan du lyssna pa har: (www.gesangbuch-online.de/show_song.php)
    - I denna ljuva sommartid

    Schemat for dagen ser ut som foljande:
    10.00 Har & make up stylist anlander
    14.30 Fotografering
    16.30 Vigsel
    18.30 Mingel
    ... Middag

    Sitter just nu och jobbar med festprogrammen..suck har 9 utsidor kvar att gora..hade tankt bli klar ikvall, men jag ger upp. Imorgon ar en annan dag...

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2