• MiaVinterbrud

    Nya Pitetråden

    Gör en ny tråd för oss brudar i Piteå. Här kan vi babbla och surra bäst vi vill

  • Svar på tråden Nya Pitetråden
  • nicenettis

    har kollat där men det står bara ardresser inga bilder tyvärr

  • Phidelie

    nej, inga bilder.. fast en del föreningar har egna hemsidor, eller om man googlar då kan man hitta bilder på brudpar som har fest i lokalen

  • SagaTova

    nicenettis
    Ja nog går det att grejja fram bilder på de felsta ställen. Det bästa är väl dock att besöka dem. Om man läser kommunens guide och sedan tittar på hur många som ryms, var de ligger får man ett begärnsat antal som fungerar. (ialla fall om man är många) Sedan kan du ju fråga om synpunkter när du "valt ut" några intressanta.

    Fåröns camping ligger hyffsat centralt ialla fall, men det beror ju på vad man vill ha. Annars kan foajén till Norrmalmia vara ett förslag. Den blir ju modernare och inte lika romantisk som bygdegårdar kan vara. Men lokalen är ljus (stora fönster) har ett kök med serveringsdisk och kapprum. Kan göras väldigt fint tror jag, med hjälp av lite kreativitet.

    Hur går det för er andra?
    Jag har börjat pröva klänningar, och kollat tygprover.....
    Spännande!

  • MiaVinterbrud

    Ja hur går det egentligen? Jag trodde att vi skulle ha kommit igång med inbjudningskorten vid det här laget...men Andreas har haft så fullt upp när han varit nere och jobbat nu så han har inte hunnit köpa materialet Nåja, ligger ju rätt bra till i tid ändå

    Klänningen och slöjan har jag som sagt redan, men skor är jag i ständig jakt på. Vill ha skor som går i guld, men ändå inte über-guld...hmm...undrar om mina drömskor finns?

  • Phidelie

    Jag drömde inatt att vi inte skulle gifta oss, att gästerna satt å väntade i kyrkan men vi dök aldrig upp... Vi var hemma och konstaterade att vi var en kvart försenade till vårt eget bröllop... och vi var inte ett dugg brydda..Knas!!

  • Mz Molly

    Haha.. jag tror vi alla är lite stressade. Jag drömde för någon natt sen att min bästa väns barn blev kidnappad på bröllopet och jag fick jaga kidnapparen genom en kohage iklädd min brudklänning. Ska nog försöka ta ett par planeringsfria dagar och hitta på nåt annat så att jag inte tänker på det hela tiden.

  • MiaVinterbrud

    Oj, en drös drömmare till Själv har jag drömt att min blivande födde barn...DET kallar jag en bra man

    Idag har jag knallat runt hos frisörerna i stan. På ett ställe (det bakom Bokia) hade dom inte ens personal som gjorde bruduppsättningar i juli!!!! De ställen som jag kände var värda att fundera på var Hårdesign och (faktiskt) Hårstudion. Lutar åt Hårstudion, där ingick löshår till låns. Tänk vad det spelar stor roll vad man får för bemötande!

    Jag gick in på Boströms Guld och lämnade mormors ring, nu har dom skickat ner den till sin smed för att se om dom kan lägga i 7 diamanter När den kommer tillbaka så ska jag få ett prisförslag.
    När jag lämnade ifrån mig ringen och hon tittade på den visade det sig att det var deras smed som gjort ringen, 1952!!! Tänk, nu kommer den tillbaka dit och får en renovering

    Nåja, det var min dag, hoppas att eran varit lika bra

  • Phidelie

    Ja, ett bra bemötande är a och o. Får man inte det så sprids det snabbt och kunderna uteblir.

    MiaVinterbrud- kul med ringen! Hoppas att den blir som du tänkt dig. Jag ska in nån dag och ta med den ring jag tänkte ändra.. ska rita en skiss först.

  • SagaTova

    Jag är på vift nere i strostan, det är trevligt. Synd bara ett den ligger så ocentralt.

    Har hittat papperbutiken som är att jämföra med himmelriket. Nu vill jag bara göra bröllopsinbjudningar. Ska handla hem några ex och sedan pyssla lite. Sedan ska jag skicka en vän som jobbar i storstan 3 dar i veckan att handla.

    Prövat klänningar har jag också gjort. Jippiiii! Det är så roligt.

Svar på tråden Nya Pitetråden