• MiaVinterbrud

    Nya Pitetråden

    Gör en ny tråd för oss brudar i Piteå. Här kan vi babbla och surra bäst vi vill

  • Svar på tråden Nya Pitetråden
  • Phidelie

    Testade klänningen igår, jag har precis fött barn så det var spännande... jo jag kom i den Det finns ju en uppsjö av fina klänningar, men jag är så praktisk av mig så det måste vara en jag kan röra mig i och framför alt DANSA!! Hr även införskaffat ett par snygga skor, men är de sköna?? Nä, pumps är ett hårt straff för de stackars små fossingarna.. är det fel att ha helvita sneakers?

    Har oxå tänkt göra om en ring, en ring mamma fick av pappa när de hade precis hade träffats. Ska kolla med arctic smedjan om mina ideér är genomförbara. MiaVinterbrud: har ni kollat med någon annan guldsmed eller så?

    Lite info om mig:
    Jag är 28 år, har två barn på 0 och 2 år. Vi har varit tillsammans i snart sex år.

  • MiaVinterbrud

    SagaTova
    Kul att du har hört bra om Hall Man kan ju kolla på bilderna som hon har på hemsidan, och dom verkar superfina
    Var köpte du skorna?? Är på jakt

    Phidelie
    Jag såg att någon guldsmedsaffär här i stan hade 25% rabatt på att göra om ringar. Jag minns inte vilken det var, men jag ska nog kila in till stan imorgon och höra efter.

    Lite info om mig oxå:
    Född -79, inga barn tyvärr börjar fertilitetsutredning efter bröllopet. Vi har varit tillsammans i drygt fyra år.

  • Mysprick

    Halloj tjejer!
    Lånar er tråd lite, hoppas det är ok?
    Vi ska gifta oss i norrbotten, men bor i Uppsala... Därför är det lite svårt med planeringen... Har ni någon aning om man kan hyra kläder till killen i piteå? och kanske t.o.m pris på frockcoat?
    Tacksam för svar!

  • SagaTova

    Hel okej att låna tråden Mysprick.
    Ja Cinderell i Piteå är den enda butiken
    som har bröllopsklder mig veteligen.
    Där finns det olika varianter. Pris har jag dock inget svar att ge om.

    Phidelie
    Vita sneks känns helrätt För fötterna ialla fall.

    Jag köpte mina skor på Din sko. "råkade rammla över dem" och så stod de där och väntade. Jag ska skaffa mig ett par utan klack att ha på sig. Tror det kan vara ett smart drag.

    MiaVinterbrud
    Fertilitetsutredning känner jag många som har gjort. Har en vän som gjort IVF behandlig och ska ha i februari i år.
    Det går säkert bra! *nickar uppmutrande*

    Jag är 29 en månad till ungefär. Vi har två barn, 5 och 6 år.

  • MiaVinterbrud

    SagaTova
    Tack för uppvärmande ord i vintermörkret

    Mysprick
    Vi har just flyttat från Uppsala
    Hoppas vi kan hjälpa dig att få svar på dom frågor du har
    När gifter ni er? *nyfiken*

  • Phidelie

    Borde egentligen sova men slösurfar lite. det är kallt ute, svårt att föreställa sig att det ska bli sommar. men jag längtar!!

  • MiaVinterbrud

    Phidelie
    Ja...visst ska det bli härligt med sommar! Min blivande man drog en suck igår och sa att han längtade till sommaren Jag har aldrig hört honom längta till någonting förut haha.

  • Mz Molly

    Herrkläder hos Cinderella ca 2500 - 3000:-tror jag. Då menar jag frockcoat. Sen var man tvungen att köpa skjortan som kostade ca 300:- om man inte hade egen. Det var ett tag sen jag frågade så jag kan ha fel men det var vad jag kommer ihåg.

  • nicenettis

    vart ska ni har festen? jag är inflyttad pitebo så jag har ingen aning vad som finns någon sa fårön hur är det lokalen man hyr där?

Svar på tråden Nya Pitetråden