• MiaVinterbrud

    Nya Pitetråden

    Gör en ny tråd för oss brudar i Piteå. Här kan vi babbla och surra bäst vi vill

  • Svar på tråden Nya Pitetråden
  • Phidelie

    MiaVinterbrud- coolt.. vi får slåss om bröllopssviten på statt vi har inte bestämt oss för var vi ska spendera natten... har småbarn så det beror på.

    Annars är inbjudningskorten klara, (beställde tryckta från calligrafen.)klänning+skor, solist, frissa, smink, fotograf klart.

    Nästa som står på tur är ringen.. hur går det för er andra?

  • SagaTova

    Oj Phiedelie vad ni kommit långt!!

    Jag börjar känna mig lite stressad nu...

    Klänningen, barn och mans kläder och tyckssaker är ännu bara på idé stadiet. Ringen har vi nog bestämt oss för ialla fall.
    Denna ring, fast i rött guld med en rubin till mig, och en utan sten till honnom.

    www.kalevalakoru.se/korut/kuvasto/ringar/6307/1

    Sedan är det inskriptionen vi filar på.
    I förlovningsringarna står det Av lust, datum och den respektives namn.

    Den ser ut så här:
    www.kalevalakoru.se/korut/kuvasto/ringar/1271

    Vi tror det blir fina ihop.

    Frissa är klart men inte frisyr.
    Sminket gör jag som sagt själv.

    Vem har ni som solist, Phiedelie? (även andra som har får gärna svara)och vad kostar det?

    Vad har ni för fotograf?
    Vår plan på fotograf sprack tyvärr, min man fotar men man kan ju inte just gärna ta sina egna bröllopsbilder.
    Och den vi hade hoppats på var tyvärr bortrest när vi ska vigas.

    Bröllopsnatt har vi då inte ens tänkt på....men det löser sig nog. Det känns som minsta bekymmret.

  • Phidelie

    Om vi säger så här... att gifta mig har jag planerat i sisådär 15 år. Och nu har jag hittat rätt "offer" nä skämt åsido, vi förlovade oss nyligen men jag har en bekantskapsskrets där de flesta finns representerade.. frisör, fotograf, kock, solist, designer.. alla proffs på deras sak. känns bra.

    jättefina ringar! jag ska göra om en gammal ring till vigselring, i övrigt är förlovningsringen helt slät och i rödguld.

  • Phidelie

    just det... ska komplettera inbjudan med ett infoblad så jag hoppas få väg de i feruari nån gång. känns lite tidigt men jag skulle vilja att alla bjudna kan komma då.

  • MiaVinterbrud

    Phidelie
    Vi tänkte bo på statt först, men vi kom på andra tankar Vårt toastmasterpar reser från Växjö, när dom gifte sig hade vi samma roller som dom kommer att ha på vårat bröllop. Dom bjöd oss på en övernattning på samma hotell som dom bodde på, så vi tänkte göra det till en traditon och bjuda tillbaka Eftersom dom aldrig varit i Piteå förr så valde vi havsbadet istället

    SagaTova
    Vackra ringar!
    Vi har prel.bokat Petra Hall, hoppas att hon inte glömt oss

    Vi kommer att ha två kompisar som sjunger i kyrkan, Frida och Frida. Dom sjunger kanon och det känns bra att ha vänner som sjunger. Dom kommer även att sjunga på festen.

    Vårt bekymmer just nu är servitriser...vi kommer att bjuda på buffé till middan och vi är många kockar inblandade...men serveringen?? Jag tar gärna emot förslag!

    Jag funderar på att göra om min mormors vigselring. Hon och min morfar var så kära in i det sista...tänkte det skulle få smitta Har någon av er hört om det ska ge otur eller nåt? *skrockfull iböan*

  • nicenettis

    mia: varför inte ha ett bufe bord om du ska bjuda på bufe?

  • MiaVinterbrud

    Jodå, men någon måste ju fylla på, hälla upp vin, plocka fram tårta, fixa vickning och diska...Vägrar låta gästerna göra det

  • Phidelie

    vi ska oxå ha buffé. tänkte ha en "köksa" som fixar med servering etc. vem den lycklige blir får vi se. ingen av gästerna får vi hoppas.

  • SagaTova

    Ja att ha vänner som sjunger vore trevligt, men jag är tveksam till att vi har några som vill. Vår tilltänkte vigselförättare sjunger och spelar, men vill inte att han sjunger också...

    Jag har köpt mina skor idag! Och provat en klänning, och jag var riktigt fin i den. Men det var inte den rätta ändå. Men roligt var det. Det känns så roligt att min m2b också är engagerad och bryr sig. Vi följdes på stan idag och då kom vi på att gå in och titta lite.

    Vi kommer också ha typ bufé, det kommer troligen att bli en middag utifrån medeltida modell. Men fortfarande behövs folk som fyller på och plockar av lite eftersom....

    Ska filura lite på vad jag kan ha för tips och hur vi ska lösa det själva.

    MiaVinterbrud
    Jag har bara hört positivt om Petra Hall så det är säkerligen ett utmärkt val!
    För oss känns det viktigt att det "stämmer" med fotografen, och så blir man kanske lite kräsen när man själv fotar. Kanske får kontakta petra hall och se. Jag vet en som jag gärna skulle ha som fotograf, vi har aldrig sett honnom fota bröllop, men många andra suveräna bilder. Vi ska kontakta honnom iförsta hand tror jag, och sedan ev Petra Hall.

    Min m2b har bara tagit på sig två bröllopsfoton denna sommar, för går det som vi vill kommer vi nog vara bortresa några veckor.

    Mia Vinterburd, idén med mormors vigselring är ju underbar! Vet inget skrockfullt med detta, men jag gillar tanken.

    Hur länge har ni varit tillsammans med era blivande? Hur gammla är ni? Har ni barn? *nyfiken*

Svar på tråden Nya Pitetråden