• Hilde

    Äntligen fredag del 8

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Hilde

    Mammacatta det beror på var det ligger. Om det är nära ett område kommunen vill ha industrilokaler eller kontor i t.ex. kan det vara rent omöjligt. ring kommunen och fråga eller kolla översiktsplanen för området. Är det utanför detaljplanelagt område kan det vara enklare. Många bor ju i gamla stall numera Det kan blir riktigt häftiga bostäder, men jag har dålig koll på om man har en massa miljöregler att ta hänsyn till om det ska göras till bostad. Om Det spelar t.ex. roll ur allergisynpunkt. Om kommunen är positiva till det så brukar det nog ta en ansökan om förändrad användning(bygglov) och kosta ngn liten slant, samt man får vänta till nästa möte i byggnadsnämnden kan klubba igenom det.

  • anne på grönkulla

    Och jag har varit o hållit föredrag - var inte det också duktigt??? *tigger beröm*

    Stackars Hilde, jag förstår att du behöver lite egen tid - vad snällt av janso att avlösa dig. Snart får vi utöka fredagsbarnpassningen till hela tråden, när janos börjar behöva hjälp också!

    Ska ni bo i ett stall, mc?

  • Rystall

    Hej

    Det blev inget melodikryss idag för vi var i hamnen och brunchade. Gott!
    Nu är jag på jobbet och sliter
    Det är lungt. Lite pill med en blödare bara.

    Det blir en hektiskt vecka för mig. Skall på styvmormors begravning i Linköping på onsdag och kommer hem på torsdag för att sedan flyga till Stockholm på lördag och träffa ER!!!

    Puss på er mina goa vänner!

  • mammacatta

    GRATTIS på tvåårsdagen mina kära vänner!
    :D:D:D:D:D:D:D

    *tuuuut*

    *ballonger och serpentiner*

    :D:D:D::D:D:D:D:D

    färg och glitter, fina presenter och skumpa...

    ALLRA MINST! Denna tråd är en FANTASTISKT sak, kan bara konstatera att jag har fått fantastiska vänner här!

    Det ska blir SÅ KUL att träffa er, hoppas att äpv å gable kommer, vet att det är kört för anne å cindy å är mycket ledsen för det.

    Stöckhölm, här aj kamm!!!

  • mammacatta

    Hilde, huset ligger mitt i ett bostadsområde, i utkanten av travets område. Adressen är tom en väg med fyra eller fem andra hus på.
    Jag tror att det är därför det är lite svårsålt som kontor. Det är ju inte centralt för 5 öre, inte ens lättillgängligt med bil. Sen ligger det så man får trafikproblmen från jobbet varje travdag. Det är kallt och dragigt säger kusken vi pratade med. Stengolv.

    Nu ska jag göra välling - tjingeling mina vänner!

  • Rystall

    @->--@->--@->--@->--@->--@->--

    Grattis på 2-års dagen!!!

    @->--@->--@->--@->--@->--@->--

    Tänk att vi har känt varandra så länge nu!

    Ha en underbar dag och drick nu mycket bubbel.

  • mammacatta

    Anne, du har varit mycket duktig som har hållit föredrag!

    Mona Sahlin håller sitt första tal som partiledare nu. Ifall nån är intresserad.

  • Hilde

    Oj, så måste jag väl knäppa på burken då Fast vem vet... jag får väl en repris på nyheterna ikväll. *Lat Hilde sitter kvar i soffan*

    Föresten Grattis på tvåårsdagen alla fredisar!!!!!!! Tänka vad mycket vatten som seglat under broarne sedan dess ... JÖSSES!

    I mina kvarter seglade det in ett bröllop och en stycket liten tös

  • janos

    Graaaaaaaaaaattis alla mina underbara fredisar!

    *janos ställer in väääärldens största tårta i precis den smaken som just du tycker om*

    Åh vad det ska bli kul att träffas. Det är ju så snart. *längtar*

Svar på tråden Äntligen fredag del 8