• Hilde

    Äntligen fredag del 8

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Fru Cinderella

    janos

    Framåt som vanligt.. men känns som man är i en liten panikhärva nu när allt verkar komma på samma gång o ekonomin kärvar denna månad o *argh*, men det går nog uppåt snart

  • janos

    Vad innebär det här? Du skrev att ni får du försök, men måste börja privat först. Förstod jag rätt??

    Måste ni kosta på det själv först???

    *kramar om herr och fru Gable*

  • janos

    Nu kryper janos i säng och hoppas att få sova hela natten

    Söta drömmar till er alla

  • Gable

    Janos - Var lite för otydlig i mitt inlägg. Vi får remiss via Landstinget till Huddinge där de gör IVF, vi får där 2 försök "gratis".

    Väntetiden till Huddinge är minst 1,5 år. Vi vill inte vänta så länge eftersom *host host* man inte blir yngre direkt och därför väljer vi att försöka göra det i privat regi. Blir vi gravida innan vi kommer till Huddinge så är det jättebra och vi avsäger oss köplatsen. Blir vi inte gravida innan så tar vi de två gratisförsöken utöver de privata. Chanserna ökar ju på det sättet.

    Det kostar en hel del att göra det privat, mellan 25-30.000 per gång. Men man kan köpa en paketlösning, 3 försök för runt 50.000, tror jag det var. Vi kommer inte att ha råd att göra hur många försök som helst.

    Nu förstår ni kanske att jag tycker det är som att beställa ett barn... Känns så sjukt på nåt sätt. Å andra sidan vet jag att det här är bästa alternativet för oss att få barn överhuvudtaget, för egen verkstad verkar inte funka speciellt bra.

    Tack för omtanken allihopa, det värmer!

    Maken tycker nog att det är bättre om jag surfar än att jag är grinig mot honom :-8

  • Gable

    Konstig smiley det där blev

    ApG - jag har snokat runt lite och vi har bestämt oss för en klinik. Jag ringer ICKE och frågar om väntetid till första besöket

  • Hilde

    jösses vad motigt det måste kännas Gable. Måste ju kännas retligt också när det är så stor skillnad på hur lätt eller svårt det är att få barn. Tänker på dig o ÄPV. Måste vara en himla stresscirkus också att ge sig in i som inte heller är helt nyttig ur barnalstrande synpunkt... man vill ju helst att allt ska kännas naturligt och avslappnat.

    Vet ni vad jag har gjort något pinsamt. Igår upptäckte jag att jag tagit fel dos på pncillinet. På apoteket ger de ju info om hur man ska ta sin medicin. Damen talade med sträng stämma om att jag skulle ta en tablett två ggr per dag... ja inte sjutton läste jag på paketet då, jag kom mu ihåg vad hon sade. Igår läste jag på paketet där står två tabletter två gånger dagligen. Jag har alltså käkat för liten dos. Inte konstigt att jag fortsatt att vara sjuk... idag mår jag mycket bättre ...

  • janos

    Vad skönt att du mår bättre Hilde!!

    Gable, tack för förklaringen. Usch vad jobbigt! Jag förstår precis vad du menar med att beställa ett barn. Du vet att du är välkommen hit nääääär som helst, hur grinig eller glad du än är!

  • janos

    Måste spinna vidare på det Hilde sa, det där om retligheten att bli gravid

    Jag känner mig som största boven just nu, men tanke på att vi lyckades på tredje försöket. Dessutom kände vi att vi "måste" börja med verkstan, om vi skulle komma till skott någon gång.

    Delar gärna med mig av allt jag kan till äpv och Gable *kramar om er båda*

Svar på tråden Äntligen fredag del 8