• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Hilde

Hejsan

Janos vad gäller barnrum. Jag är numera väldigt glad att jag inte gjorde klart barnrummet helt innan vi fick Zilla. För jag har ändrat smak och ideer massor av gånger vi målade i en neutral färg och ska nu börja pynta till det mera. Jag var också en sådan där som inte skulle färgmarkera ngt .... men jag har trillat dit som bara det. Alltså... änglar t.ex. är ju sååå sött... och så finns det numera jättetuffa prinsessgrejer, som inte alls är fåniga så ja... mina prnciper har jag tappat någonstans på vägen

Här är en favorit www.sia-homefashion.com/sia/cat/98_00-sia-sum-06-kids.pdf

• Hilde

Ta en titt här : inreda.com/
    kolla på Wallies och sedan på den som heter Fairyland... eller på de stora fjärilarna... mumma, jag kan bara inte riktigt betstämma mig. vi håller på o måla två furubokhyllor som vi fyndat på blocket för 250 kr och så har jag köpt en fin utdragsbarnsäng från 40-talet som också ska målas vit. Den ska hon väl iofs inte ha än, men det är lika bra o göra i klart nu. Sängen fundade jag för 400 kr. ... Jag gillar blocket !

• anne på grönkulla

Jo, jag inser att principerna säkert är lättare att hålla på i teorin när man som jag inte har barn än de är i praktiken. Men låt mig behålla dem ett tag till, va!

• anne på grönkulla

Men det finns mycket snyggt o kul verkligen, det känns lit eoverkligt dock att tänka på eftersom vi själva bor i en tvåa!

Inte tycker jag att man måste ha allt nytt heller - tänk vad mycket som köps och slängs! Har faktiskt inte handlat på blocket nånsin men så har jag ju inte bott i Sverige på över 2 år.

Men när jag säger så här så låter jag oroväckande lik min egen mormor, som slängde familjens skidpjäxor från 60-talet så sent som häromåret...

• mammacatta

*haha* Min mamma har aldrig slängt NÅT!!! Så vi har kvar kompaktbindningarna... Och träskidor i parti och minut. Med tjärvalla.

• Hilde

www.blocket.se/vi/10512314.htm här är bokhyllorna De ska bli vita och en av dem ska innehålla en klädstång överst för den är tillräckligt djup för barnhängare. Sedan har jag tänkt ställa snygga lådor på hyllorna.

Sängen jag köpt hittar ni ett kort på i mitt galleri på FL www.familjeliv.se/krypin/fru_hilde/galleri.php Jag tror att jag ska måla den i vit linoljefärg, men har inte bästämt mig ännu.

• Hilde

Jag får ta o lägga in foton när det är klart.

Idag sydde jag föresten gardeinerna till rummet. Bättre sent än aldrig. Maken var ju tvungen att kommentera krångligheten på min upphängning, så det höll på att sluta med total tandagnisslan för min del... och en make med bula på huvudet... men vi valde att tiga en stund och sedan glömma

• anne på grönkulla

Snyggt, vill gärna se resultatet så småningom. Du är så himla pysslig och duktigt!

Vad är det för yta på sängen nu - jag menar måste du skrapa alltihopa för att kunna måla om?

Jag funderar fö på att anlita nån här för att ge ett gäng antikvita möbler (litet skrivnord, hylla, några stolar o en byrå) en slick ny färg - det kunde de behöva!

Svar på tråden Äntligen fredag del 8