• Hilde

    Äntligen fredag del 8

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Hilde

    Hejsan flickor

    Anne på G jag tycker faktiskt det är mycket lättare att ta spruta själv än att låta någon annan sticka mig. När man gör det själv så vet man precis när och vad som händer. Man har ju väldigt begränsat med nerver också, så bara man kommer under huden så gör det ju inte så ont.... bortsett att det kan bränna till lite efteråt, om man sprutar in en vätska under huden dvs. Jag fick öva på en apelsin när jag skulle lära mig att ta sprutor. Inte så dumt faktiskt.

  • janos

    Hej tjejer!

    Grattis Apg till 500!

    Äpv, hoppas att det gick bra med mängden. Jag har bestämt mig för att inte hålla tummarna denna gång, för det går så dåligt då ;)

    Hilde, du är då en riktig nattsuddare

    Cm, hur gick det med snabbkursen?

    Gable, tack så jättemycket

  • janos

    Hoppas att länken fungerar. Titta vad vi har hittat:

    www.zyboo.com/product.asp&sub=0&page=2

    Maken har frågat mig om man gör om gästrummet i rosa eller blått. Jag har försökt att förklara att det finns andra färger oxå, som grönt, beige, gul osv....

  • anne på grönkulla

    HIlde, du har säkert rätt, men jag skulle ínte fixa det - sorry. Jag är inte rädd för mycket, men sprutor är en av få saker - helt irrationellt, jag ve, särskilt när man tänker på hur många jag har tagit...

    Heja janos - jag röstar på barnrum som är varken rosa eller blå! Men ni kan väl fylla det med gummistövelsdekorationer? Bård i taket o sån?

  • janos

    *en besviken janos tittar in*

    Syster säger att man inte får bada varmt, eller bada bastu när man är gravid. Stämmer det???? HJÄÄÄÄLPP MIG!

    Vi som ska ha svägerskan med familj över på middag, bastu och bubbelbad ikväll

    Alkoholen kan jag vara utan, men får jag inte vara med alls ikväll??? *underläppen darrar*

  • anne på grönkulla

    Oj, ingen aning! Men jag skulle inte ha svårt att avstå, snopet bara om man inte kan vara med alls...

    Har ni tänkt berätta för dem förresten?

  • janos

    Ja, vi känner att vi har inte så mycket val ;)

    Sitter hemma hos oss en hel kväll och bjuder på vin, cider, drinkar och öl och janos sitter nykter. Vi har pratat om den här kvällen så länge, så dom vet att jag ville dricka gott och äta gott

    Kanske lite tidigt att berätta, men så blir det

    Tack för ditt svar apg

  • anne på grönkulla

    Jo, jag förstår det! Men så har ni ju verkligen något att fira! Även om du får skåla för det i nåt alkoholfritt.

    Och det är ju en fantastisk nyhet!

    Själv har jag slagits i snabbköpet och just kommit hem, gud vilket liv det var...

  • Gable

    Tjoho i stugan!

    Klart det finns andra färger än rosa och blått. Lila t ex

    När vi flyttar till vår nya lägenhet så ska gästrummet gå i ljusljuslila. Mio har den väggfärgen - påminner om färgen här till vänster - både jag och maken tycker att den även kommer att funka i ett barnrum. Sen kommer vi att välja barnmöbler utifrån könet på barnet. Japp, här blir det rosa för tjej och blått för kille. Könsrollen ska cementeras redan från födseln

Svar på tråden Äntligen fredag del 8