• augustibrud8

    Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..

    Hallå alla Kalmarbrudar!
    Kan vi inte fortsätta i denna tråden?

    Svar till Cavatina: Jag har ju bokat Vickleby kyrka för vi bor där men min barndomskyrka är Förlösa Kyrka, och det är ju den jag alltid har tänkt på.
    Jag håller med dig om att jag måste lyssna till mitt hjärta så att jag inte ångrar mig sen så vi ska titta på Förlösa Kyrka efter jul. Vore ju hemskt att ångra sig och kyrkan är ju så viktig!

  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..
  • Ninni7

    Någon som ska gå på bröllopsmässan i slottskyrkan 4:e februari?

  • Davesbrud

    En fråga till er som vet om MuS, tror ni de kan komma hem o fixa med smink på bröllopsdagen. Min frisör kommer hem, men hon kan ju inte smink! Har ingen lust att åka till kalmar. Var ligger Mus förresten hittar inte de i katalogen?! Tänkte om man skulle in o fråga de direkt. Ja vi ska på bröllopsmässan, o så var jag på mässan i norrköping förra söndan, det var så litet så jag har större förhoppningar på den i kalmar. :)

  • ForeverYours

    lottayellow: men det verkar jättekonstigt att ni ska betala en präst i den kyrkan han "arbetar"??? Hm....
    men samtidigt känns det inte som man bryr sig,man gifter sig trots allt bara en gång

  • ForeverYours

    Vi ska definitivt gå på mässan på slottet,bara det att "han" vet inte om det än...fniss... men jag ahr hört massa positiva saker om den.rabatter,och goda råd etc..etc...

    Någon som ska sy upp sin klänning?

  • discodivan

    hittade ivory brudparaflax på arnolds för 159kr, skitfina

  • discodivan

    paraply ifall det regnar på den stora dagen - lite finare i vitt eller ivory

  • Davesbrud

    Ja, jag förstod det egentligen. Är ju ute efter ett!! Måste ha ett eftersom vi gifter oss i maj o man vet aldrig. Va bra arnolds har alltså, var e de nere eller uppe? Bra pris alltså!

  • Davesbrud

    ska gå kolla de så fort jag kan, tack för tipset.

Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..