• augustibrud8

    Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..

    Hallå alla Kalmarbrudar!
    Kan vi inte fortsätta i denna tråden?

    Svar till Cavatina: Jag har ju bokat Vickleby kyrka för vi bor där men min barndomskyrka är Förlösa Kyrka, och det är ju den jag alltid har tänkt på.
    Jag håller med dig om att jag måste lyssna till mitt hjärta så att jag inte ångrar mig sen så vi ska titta på Förlösa Kyrka efter jul. Vore ju hemskt att ångra sig och kyrkan är ju så viktig!

  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..
  • E.C

    Godkväll töser

    nu har jag fixat utsidan på inbjudningskorten, pilligt som tusan men skam den som ger sig..... känns skönt att vara en bit på väg, nu ska bara inbjudningrna skrivas ut och kuverten ska skrivas

  •  Miss Cee

    Någon som vet var man kan hyra frack i Kalmar, och vad det kostar??

  • Anna.123

    Var inne på singoalla och fick lite priser, vi vill inte ha frack utan ska ha frockcoat men hon skrev även ner priserna på frack och det var:
    Rock + byxa: 695
    Tillbehör, frackskjorta, frackväst, fluga, knappar: 400

    Vi kommer att hyra från bröllopsbutiken de var billigare med frockcoat, men vet inte vad de tog för frack.

  • ForeverYours

    Är det någon som "hyr " in prästen i kyrkan eller använder ni av den präst som finns i församlingen? Såg precis Uppdrag Granskning om präster som tar betalt fast de inte borde......Känns inte helt rätt.Vår ska ha 1000:-

  • lottayellow

    Vi ska gifta oss i hossmo kyrka och när jag bokade kyrkan och deras präst så kostade det 300 kronor.
    jag vet inte varför, kanske för att vi inte tillhör den församlingen?

  • Trollungen

    Jag tror att tillhör man inte försammlingen eller vill ha en speciell präst från någon annan kommun, så måste man nog betala.

  •  Miss Cee

    Vi bor i Skåne, gifter oss i domkyrkan och har en präst från en annan av Kalmarkyrkorna. Vi betalar inget, och hans arbetsplats är ju inom samma stad ändå, så det blir ju ingen anledning att betala resan heller.

  • Ninni7

    Hej alla! Är helt ny på denna bröllopssidan men tänkte att det kan vara kul med andra som ska gifta sig i Kalmar. Själv ska jag gifta mig 7/7 2007 och är mitt uppe i förberedelserna. Tänkte tipsa om vart man kan få snygg make up samt rådgivning: Make Up Store är suveräna och Mia och sara som jobbar där hjälper till med det mesta. Kan rekomendera dem helt klart! Ska själv använda mig av Mia som jobbar där under mitt eget bröllop, hon ska fixa make, hår och naglar.

  • discodivan

    ok, fixar de hår o naglar oxå?????????? har bokat sminket där

  • Ninni7

    Tja, pratar man lite med Mia vid sidan om så kan hon nog fixa det mesta ;). Hon är alltid hjälpsam och trevlig. Hon är mycket duktig på konstgjorda naglar och mycket känsla för hur man piffar till sig på bästa sätt!

Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..