• lillprinsessan

    Umeå brudar!

    Hejsan alla blivande fruar från Umeå!

    Vilka är ni och hur går det med planeringen?

    Vore kul att kanske träffas...

  • Svar på tråden Umeå brudar!
  • TigerLinn

    Duchess:
    nope jag har inte kollat på dessa... vi har valt att endast kolla på just ersdoda , backen och stads kyrkan just för att vi ska kolla på andra kyrkor typ i vännäs och så.. men vet du hur stora de tre kyrkorna som du föreslog är? vi ska ha ca 70 gäster + att de lära komma fler på vigseln...

    vet du vart man hör av sig om man vill ha festen på en församlings gård?

  • Liah

    TigerLinn: Tegskyrkan är stor. Kan vara lika stor som stadskyrkan.
    Angående fest på församlignsgården är jag inte säker på vem du ska höra med men jag antar att det är psotorsexpeditionen eller kyrkan du ska gifta dig i. I länken nedan hittar du inbfo om de olika kyrkorna.

    www.svenskakyrkan.se/umea/

  • TeresiaS

    När ska ni skicka ut era inbjudningar?
    Vi funderade på att dela ut dem till jul, men jag vet inte.
    Vi gifter oss inte föränn 16 Juni. Kanska blir aldelens för tidigt, samtidit vill man ju att så många som möjligt ska kunna komma.

  • Cicki82

    TeresiaS
    Oj, jul...det är ju väldigt tidigt. :) Vi gifter oss 9 juni och vi ska skicka dem i mars och då har vi ännu folk från två olika länder som ska komma. Men de flesta vet när vi ska gifta oss och de som bor jätte långt borta har vi sagt till redan nu så att de vet.

  • TeresiaS

    Vi har inte berättat det för nån annan än närmaste familjen än.
    Är det någon som har förslag på bra catering som kan åka ca. 4 mil utanför Umeå?

  • TigerLinn

    TeresiaS vart ska ni ha festen? när de är ca 4 mil utanför?? har ni stor budgett?

  • TeresiaS

    Vi gifter oss i Bygdeå kyrka och ska ha festen på bygdegården som ligger brevid. Vi har inte direkt gjort nån budget utan tar det lite som de kommer
    Sen ska vi ta kuvert så vi hoppas på en liten slant därigenom.

  • cosmic_cat

    Hej här är ytterligare en brud. Vi ska gifta oss i vår och har börjat planera lite smått. Vi har nästan bestämt kyrka och var vi ska ha festen men det är rätt löst än.

    Vi har inte berättat för någon ännu utan vi gör det först när vi slagit fast en del i vår planering. Varken mamma eller svärmor ska komma och få bestämma!

  • lillprinsessan

    cosmic cat:

    luriga ni är då?

    vilken kyrka lutar det åt?

  • cosmic_cat

    lillprinsessan:

    Helena Elisabeth, Backen eller stadskyrkan.
    Vi ska ta oss en sväng till kyrkorna för att se vad som känns bäst.

    Själv då, vilken kyrka blir det för er?

Svar på tråden Umeå brudar!