Umeå brudar!
Hejsan alla blivande fruar från Umeå!
Vilka är ni och hur går det med planeringen?
Vore kul att kanske träffas...
Hejsan alla blivande fruar från Umeå!
Vilka är ni och hur går det med planeringen?
Vore kul att kanske träffas...
Nynnie ska ni ha månag gäster? vad kostar de att hyra vännäs hotell=?
Vi ska ha ca 90 gäster (allafall bjuda 90 pers) Det kostar bara kuvertavgiften beroende på vad man vill ska serveras. Vi skall ha Brudskål, förrätt, varmrätt och tårta till dessa ingå oxå två glas vin/rätt. Samt en natt i Brudsviten. våra kuvert kostar 350kr/pers
Nynnie : vad ska ni ha för mat då? 350kr är ju inte mkt men de drar ju iväg när man blir många... vad kommer hela erat bröllop gå på? när gifter ni er? (många frågor) men är alkoholen in räknad i priset eller hu gör ni med den saken? vi ska ha alkoholfritt av olika skäl men undara hut ni gör
All mat och dryck ingår i 350:- sedan kommer det bli en billigare summa för de som inte vill dricka alkohol.
Eftersom vi kör med kuvertavgift så räknar jag inte med maten i bröllopssumman men det kommer nog att ligga på ca 20 000 när allt är klart.
Hej tjejer!
Jag är 32 år nu men fyller i januari så då blir man tydligen 33.... Näe jag tror jag blir 25, känner mej så ialla fall .
Då är nog inte min klänning så dyr ändå... Vad skönt!! Jag (eller min kordinator) har kommit riktigt långt på väg. Känns riktigt skönt. Prel. bokat festlokal, smink, hår, hotell för svit och gäster, tårta mm mm.
Tror att jag vet vilka inbjudningskort och vilka blommor jag ska ha. Även fotografen är prel.bokad genom henne.
Apropå fikat så är jag ledig för jämnan så det är bättre att ni som jobbar bestämmer när ni kan så hänger jag på om jag kan. ja gär sjukpensionär så jag är hemma hela dagarna på grund av det.
Eriks blivande fruga: jag är också 32 och hinner bli 33 innan vi ska gifta oss men jag tappade egentligen räkningen efter 25
Idag har jag bokat frissa, fotograf och pratat med de som har den ev. festlokalen. Det känns som om saker och ting håller på att falla på plats. Sen är det bara trivialiteter kvar som ringar och kläder
Apropå fika så kanske jag följer med, beror på hur tjockt det är på jobbet och privat..har emellanåt knappt tid att träffa mina kompisar
ja e oxå hemma på dagaran.. kan oftas komma på fika :D men vad säger ni? ska vi komma med förslag på datum ??? så kna man välja å se när flest person kan komma??
Oj, jag skrev visst ett svar till cosmic_cat i "fel" umeåtråd :) Prövar igen:
Du undrade om präster i Ålidhems församling. Det finns fem präster där: Lisa Tegby, Monica Andersson, Walther Hjort, Susanne Kostet och Mats Bohman. Alla är helt okej, ingen är nåt stolpskott (vad jag vet). Skulle jag själv välja en av dem som vigselpräst blev det nog Monica.
Duchess: hej vet du nån bra präst i umeå stads församling.. vi bor på erboda så vi tillhör ju dem..
Umeå Stadsförsamling (som Ersboda tillhör) är en stor församling med många präster. Susanne Dahl på Ersboda är jättetrevlig, men tjänstledig just nu. Mattias Sahlén och Maria Burman är två bra präster i själva Stadsförsamlingen. Men om du skulle vilja ha en präst från någon annan stadsdelskyrka så kan det nog också gå att ordna.