• lillprinsessan

    Umeå brudar!

    Hejsan alla blivande fruar från Umeå!

    Vilka är ni och hur går det med planeringen?

    Vore kul att kanske träffas...

  • Svar på tråden Umeå brudar!
  • Liah

    Jag gifter mig i februari.

    Junibrud07:
    Vilken typ av lokal letar ni efter?

  • Brud-2007

    TeresiaS >
    Hon sjunger på bröllop... Kolla in sidan!!
    www.lindasmusik.se/

    Hej alla förresten!
    Vi gifter oss 2 juni !! =D Längtar!
    Men det är mycket att planera...pust!!

  • Brud-2007

    Hur tidigt tycker ni man ska boka fotograf, frissa, svit...osv.
    Vi har "bara" bokat kyrka, festlokal, catering, prel. bokat trubadur....
    Är vi sena?!?
    Kram på er!

  • Brud-2007

    ...och just ja, vi har börjat spåna hur vi vill göra inbjudningskorten!! Min blivande vill absolut göra egna...
    Med kort på oss i photoshop!
    Det blir nog mkt fint!!!

  • Norrlandsbrud07

    Liah - vi letar en lokal som rymmer ca 100 personer. Den ska helst ligga en bit utanför Umeå. Har prel.bokat i Tavelsjö men tänker åka och titta på Bäcksjögården och funderar även på Stöcke bygdegård. Vill helst kunna köra catering då det håller ner priset.

    Vart tänker ni ha er bröllopsfest?

  • gladast

    TeresiaS
    Jag kan tipsa om Johanna Stenman i umeå, har hört henne på både dop och bröllop, senast i somras, och kan varmt rekomendera henne.
    Hon sjöng även på vårt bröllop och vi var mycket nöjda. Hennes mail var då stenmanjohanna@hotmail.com så du kan ju höra med henne om ni kan få provlyssna eller så.

  • Pena

    En till som bor i Umeå. Vårt datum är den 4 aug 2007. Har inte kommit så långt när det gäller det praktiska, har mest funderat. Har tittat lite på olika klänningar och inbjudningskort.

  • TeresiaS

    Tack för alla förslag
    Ett tag funderade jag på att överaska m2b med att sjunga själv, men vet inte om jag riktigt vågar. Hur gör ni med underhållning på festen? Skulle va kul med ett bra band, men då koster det.

    Det är nog bra att boka fotograf i tid, så du får den du vill. Laila Sandström på www.studiosandstrom.se/ kommer att vara min tärna och hon ska även ta våra bröllopsbilder.

  • Anneofgg

    TeresiaS -

    "Underhållning på festen" - du kanske menade band osv... men jag kan ge tips på en liten underhållande grej som verkligen lyfte upp vår bröllopsfest - självlysande hårdiadem.

    Vi hade därtill ganska stor åldersskillnad bland våra gäster och ville ha nåt som ska sätta alla i rätt humör. Den här grejen var perfekt och inte så dyr...
    Festen blev hur lyckad som helst och ALLA ville ha såna grejer på huvudet - till och med gammfarbrorn som är över 80... :)

    rosenthal.umea.riksnet.se/diadem.jpg

    Kolla gärna på våra festbilder för inspiration:

    länk 1
    rosenthal.umea.riksnet.se/bilder.php

    länk 2
    anne-tomas.weddingannouncer.com/photoalbums-13138.html

Svar på tråden Umeå brudar!