• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 4

    Så var det dax för en ny tråd igen...

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 4
  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Jag köpte mina gulddojjor på NK för "bara" 750kr. Dom får ju säkert in nya när våren börjar komma. Det hinner du kolla på!
    Vad fiiiiin din klänning är. Vad roligt! Fast den är tvådelad va?? Jag tror att jag provade både en sådan underdel och överdel. Jag gillade underdelen. Men eftersom att jag knappt har några tuttar kvar så har jag det lite svårare med överdelen. Men du kommer att bli skiiiitsnygg i den!!

    Idag ska vi åka ut till Styrsö. Elis fyller 1 år idag och det ska firas med smörgåstårta och gräddtårta! Sedan ska vi fira med pappan i huset när han kommer hem från jobbet. Då ska Elis få sin bil!!! Undrar vad "HåkanBråkan" (våran granne) kommer gilla det?! ;) Rätt åt honom tycker bi! Nu ska han få tillbaka för gammal skit :)
    Bor ni fortfarande på Styrsö?

    Stefans fästmö: Nej hurru du, här planeras inte när man ska använda tampongerna. Här får man det när man får det! Det kan mycket väl vara så att det krävs en tampong just på min bröllopsdag. En får la överleva det med!!

    Jag har faktiskt kollat i lite olika affärer. VIP som har KIK var faktiskt den bästa! Där skulle jag kunna tänka mig att köpa en klänning. Men jag har hittat en kvinna som syr upp jättefina klänningar för bara 2000kr och så tyg på det. Beräknar att min totala kostnad för klänningen kommer att bli ungefär 3000kr och det är ju faktiskt lite billigare än att köpa. Dessutom kommer jag att få den precis så som jag vill ha den!

  • Stefans fästmö

    Kärleksfeber

    Tja, du gör ju som du vill! Men det finns ju sätt att undvika, även om man inte äter tex p-piller, det var bara ett förslag... Beror väl på hurdan mens man har oxå, jag har ofta väldigt ont o så, det är ju aldrig kul men extra tråkigt dagen B!

    Kul att du kan få klänningen uppsydd för en så billig peng!

  • Kärleksfeber

    Stefans fästmö: Va, vad säger du?!! Vill du berätta hur man gör då? Det hade jag ingen aning om! Det är klart att det vore trevligare att slippa "det dära" på självaste dagen.. framförallt vore det ju trevligare att slippa sånt där på natten.. om man nu orkar anstränga sig ;)

  • Pyssetroll

    Kärleksfeber- nej det är en hel klänning. Den är ur den "nya kollektionen" för 2007. Men det är ett som ett litet skärp på som jag gillar om tusan.
    Bor på ön fortfarande men flyttar hem igen imorgon ÄNTLIGEN!!! Längtar så efter mina saker och möbler och säng...

    Shit är lillkillen redan ett år!!! Det går snabbt du!?

    När det gäller menshistorien så finns det som sagt piller för det där som din gynekolog kan skriva ut. Är inte så mkt för att laborera men vid detta tillfälle så är det ju helt klart värt det!!!

  • Jädissen

    Helmina

    Vad skönt för er att stället klart nu

    Kärleksfeber

    Jag har också otroligt svårt att hitta klänningen med stort K.....började få panik men eftersom vi åker till spanien över jul o nyår så hoppas jag på att hitta en där Nu är bröllopsresan betald Läääääängtar så tills vi åker iväg....Det känn så härligt att vi åker dagen efter bröllopet

    Kom vi fram till någon fikadag?????

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Okej då förstår jag! Jag ser att det är en klänning nu. Hade dom mycket nytt i den nya kollektionen?? Hittade du kvinnan som syr upp klänningarna? Jag ska gå till henne efter nyår och börja snacka om hur den ska se ut. Jag tror jag kör på "Garamajklänningen". Vad tyckte du om den helt ärligt??
    Skönt att få komma hem till sitt egna. Är P hemma nu? Hälsa honom så gott från mig. Han var alltid så snäll :) Tänk att han ska gifta sig!!!!!!!
    Har du gjort något mer roligt på bröllopsplanerarplanet? Jag har inte gjort någonting. Tjejen som skulle sjunga har gått och blivit med barn och ska föda 3 dgr innan bröllopet så nu får jag leta efter någon annan :( Men det finns ju gott om duktiga tjejer som sjunger fint på Donsö så det ska nog inte bli några problem!

    Helmina: Vad skönt att ha resan klar! Vart åker ni???

  • Pyssetroll

    Dom hade en del nytt. Kolla hemsidan oxå! Tycker deras 2 delade grejer är kanon för då kan man ju kombinera så man hittar nått som passar alla kroppar liksom. Min är dock hel och såå fin, skärpet tycker jag gör att det känns lite mer modernt och inte så "prinsessigt".
    Patrik är hemma! Det är bra!

    Har inte hunnit kolla med sömmerskan än, ska göra det när jag flyttar hem igen.

    Har inte gjort nått mer i planeringen direkt. Kollat lite tyger till tärnklänningarna etc bara Sitter nu och våndas över inbjudningarna. Även om man säkert skulle klara att göra dem själva känns det som att vi inte kommer spara så mkt på det eftersom stämplar etc är rätt dyrt att köpa in och vi bara ska ha 30 kort. Men var kan man beställa sådana som inte är massproducerade och precis som man vill?

    Helmina - Vad kul med resan? Vart bär det av? Håller själv på att kolla men är som vanligt så JÄVLA velig!!!

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Jag har en kontakt där med! Inbjudningskortskontakt alltså ;) Jag ska delge dig denna info när jag talat med honom! Jag ska nog göra delar själv och låta han trycka texten. Man får väl se litegrann vad saker och ting kostar. När ska man skicka ut inbjudningskorten då? Nej fyyy, nu känner jag mig stressad igen :( Tänk om man inte hinner med allt.

    Din klänning är jättefin! Vad kostade den? Ska du ha slöja?

  • Jädissen

    Kärleksfeber och pysseltroll

    Antar att det är mig ni frågar ang bröllopsresan

    Vi åker två veckor till Seychellerna Flyget går dagen efter vigseln och i lagom tid så vi hinner sova ut på hotellet(som oxå är bokad)

    Vi velade fram och tillbaka om vart vi skulle åka allt från Malaysia,Thailand till en restresa vart som helst....men det känns bra nu när vi bestämt oss Det blir vår första gemensamma resa utan barnen

  • Jädissen

    Och nu så har jag pratat med damen på Hällsnäs

    Hon skickar en bekräftelse idag och då kan vi börja göra klart inbjudningskorten

    Tjohoooo....allt går i rasande fart nu

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 4