• brud 070901

    södertälje brudar .. (eller i närheten)

    hej på er!!

    finns det några blivande brudar i Södertälje trakten skulle vilja träffas på nån fika kanske för att prata bröllop?? Vore kul att kunna ha ett eget Södertälje gäng att utbyta erfarenheter och kanse kunna få hjälp ifrån!

  • Svar på tråden södertälje brudar .. (eller i närheten)
  • InaHjärtarAdam

    vi har bokat kyrka och festlokal.
    tärnor och bestmän är tillfrågade. toastmaster och toastmadame är tillfrågade. tårtbakare är tillfrågad.
    bandet är tillfrågat.

    jag ska köpa klänning och tillbehör från 1koo
    och min sambo ska antagligen köpa sina kläder på dressman eller nåt liknande.

    på festen ska vi inte ha någon sittning, eftersom vi inte bjuder på middag. vi ska ha snittar, godisbord, tårta och fri bar istället. för de som stannar kvar länge kommer det bjudas på varmkorv;)

    vi är enkla människor i grunden o våra gäster är likadana. så vi tänkte att det verkade dumt att krångla till allt bara för att det är bröllop.

    det vi kommer lägga mest pengar på är bröllopsresan som vi räknar med ska kosta ca 40 000. vi har inte bestämt ännu vart vi ska åka men vi planerar att boka i januari senast iallafall.

    vi bor i mariekäll, precis ovanför brandstationen.

  • hennaj

    Hej alla från Tälje!

    Det verkar som om alla har koll på läget inför "den stora dagen". Skönt!
    Det krävs lite planering...
    Jag är 36år,lastgammal,.....bor i Nykvarn, har ett barn på 3 år och har varit tillsammans med min blivande i 9 år.
    Vi gifter oss i Mars -07.
    Tänkte oss en liten och intim vigsel "bara vi", i Florida.
    Ser fram emot det!!!!!

    Någon som har förslag på morgongåva till "mannen"?

    Sköt om er!

  • InaHjärtarAdam

    hennaj:
    jag ska ge min blivande man en secret box. det är en ask eller ett fotoalbum med sensuella, lättklädda bilder på en själv i underkläder... jag tror han kommer uppskatta det! hehe

    det är jättevanligt att de det och det verkar vara mycket uppskattat.

  • hennaj

    InahjärtarAdam.

    Har funderat på en secret box tidigare.
    Vem ska du anlita?
    Några tips?
    Har hört att någon vid namn Jessica Agert ska vara bra...ska kanske ta o kolla upp det..?
    Tack för tipset.

    Ha en bra kväll.

  • InaHjärtarAdam

    jag har en kompis som är fotograf så hon ska ta dom. :)

  • brud 070901

    hej!!
    jag har oxå funderat på en secret-box men har ingen aning om vad det kostar... någon som vet på ett ungefär???

  • brud 070901
    hej på er!!

    tänkte att jag skulle försöka att hålla lite liv i den här tråden.... var det någon som visste på ett ungefär vad en secret-box kostar??
  • hennaj

    ingen aning om vad man får ge för en secret box....skulle gissa på omkring 2000kr.

    Hur som helst var det en bra tanke att hålla liv i tråden!!!!

  • hennaj

    InahjärtarAdam.

    Vad kul!
    Stort grattis!!
    Vad blev det för ringar?
    (det finns alldeles för mycket att välja på....)*ler*

Svar på tråden södertälje brudar .. (eller i närheten)