• Jupiter2

    Vänner Lund tråd 4

    Fick starta ny tråd! Hoppas ni hitttar hit!!!

  • Svar på tråden Vänner Lund tråd 4
  • Izunia

    susanne...den växten du har i hallen..hur ofta vattnar du den?? Hr likadan men känner att jag dödar den snart! ;)

  • Izunia

    har var det pa ams förresten?? Jag hade tänkt att boka tid!

  • Susanne, Lund

    Jag har vattningsförbud här hemma eftersom jag bara dödar alla växter. haha

    Jag tror David vattnar den ung. 1gg i veckan men vi har faktiskt en liten självvattningsmekanism kopplad till den i väntan på att hitta en självvattnande kruka för det är väldigt jobbigt att konka den j-vla växten fram o tillbaka till badkaret. Den dricker friskt, så har du inte vattnat den på ett tag så håller du nog på o tar död på den :)

    Jag pratade med arbetsförmedlingen och fick svaret att det int finns några pengar till bidrag just nu. :( Kanske till våren. Jag har däremot hittat nåt som heter Frilansfinans. Dom "anställer" en och så fakturerar man genom dom så fixar dom skatter m.m. och ger mig resterande pengar som "lön". Då behöver man bara redovisa dom timmarna man jobbar till A-kassan och samtidigt få stämpla upp till heltid. Skit bra! Nu kan jag börja ta mig an uppdrag utan att behöva start eget och bli av med a-kassan! Visar det sig att marknaden är bra och jag får mycket jobb kan jag starta eget efter ett tag. :)

  • Izunia

    det där lät ju bra! Men vadda finns inga pengar?? Till nagon?? :(

  • pov

    Pratar vi fika eller spelkväll på månd?? Hur som så är jag med!! (efter 18.00)

  • Susanne, Lund

    Nej tyvärr, inga pengar till någon!
    Dom måste avslå alla ansökningar. Man måste vänta till våren om man vill va säker på att få bidrag. Skit är det. Hon hade precis fått reda på det när jag ringde. Hon sa att om man ville ha mer info så skulle man gå på nästa starta-eget-seminarium. Det va nån gång i mitten på nov.

  • Susanne, Lund

    Jag kan nog inte ha spelkväll på måndag men fika funkar.

  • Izunia

    da kör vi fika pa mandag.

    Jag hade nog inte kunnat starta eget innan varen da jag ska aka till schweiz..men sen! :)

Svar på tråden Vänner Lund tråd 4