• Jupiter2

    Vänner Lund tråd 4

    Fick starta ny tråd! Hoppas ni hitttar hit!!!

  • Svar på tråden Vänner Lund tråd 4
  • Jupiter2

    Ajdå, stackare! Usch. Har ni hunnit kolla upp vad det skulle gå på?

  • Susanne, Lund

    Nej, tyvärr det ända vi har hört är att det är ett omfattande arbete så 250000 eller mer kan man väl räkna med :(
    Får vi ner priset på huset kan det vara värt det i alla fall. Problemet är att vi skulle behöva få en offert innan onsdag o det kan man ju drömma om. Jag känner mig lite nedslagen just nu men det ordnar sig säkert.

  • pov

    Susanne

    Vill inte vaa pesimistisk eller så, men köp inte det huset. Vem vet hur det kommer se ut när ni börjar rota i grejerna?! Vi köpte hus med LITE fukt och vi fick riva ut rubbet på övervåningen. Är dessutom helt fel årstid att bekämpa fukt. Vet att det är jättejobbigt när man vill ha något men tror helt ärligt att detta kommer kosta mer än det smakar. Ha is i magen och leta vidare. Ni kommer hitta något. Lider verkligen med er...*trist*

  • pov

    JD

    Tycker du gör rätt som funderar på det iallafall. Är svårt att råda när man inte vet alla turer, men som jag skrev innan hade vi blivit jätteledsna om vårt toastmasterpar tackat nej :)

  • pov

    Susanne

    Sorry att jag inte skrev vad de kostade. Trodde du visste....
    Kanske ska ni fundera på att ta en hund på foder?? Vissa uppfödare "lånar ut" sina hundar gratis mot att man tar hand om den som om det vore ens egen. Dvs man betalar föräkring vet.kostnader etc. + att uppfödaren kanske vill att hunden ska ställas ut m.m. Är det en tik kanske man kommer överens om ett visst antal kullar som uppfödaren får "ta".

  • Åsa_79

    Susanne: usch va tråkigt med huset som ni hade hoppats på!! Tänk efter två ggr innan ni ger er på ett så pass fuktskadat hus!!
    Vi hade fukt i vår källare när vi flytta in men det räckte med en avfuktare o nu är det torrt o fint i källaren igen...
    lycka till
    kramen

  • Susanne, Lund

    Jo, att det blir dyrt och krångligt vet vi mycket väl om så frågan är om vi orkar med det. Får vi ner priset tillräckligt så köper vi huset, frågan är bara om säljaren går med på våra krav.

  • Izunia

    oj det later inte bra Susanne... :( Hur ska ni göra??

    När skulle vi fika? Ska vi inte ta en spelkväll igen?? :D

  • Susanne, Lund

    Vi vet inte riktigt hur vi gör än. Vi har en snickare som ska ge oss en prisuppgift på vad det kommer kosta med taket och sen får vi se om vi får ner priset på huset tillräckligt så vi känner att det är värt det. Mycket som ska klaffa innan det blir nåt beslut än tyvärr.

    Fika vet jag inte riktigt om. Kunde alla på måndag eller inte?

    Spelkväll är jag gärna med på. Tyvärr så har jag packat ihop alla våra spel inför en eventuell visning på lägenheten (snacka om att ropa hej innan) men Jupiter verkade ha nåt intressant så det tycker jag vi ska få ihop snart. :)

  • Jupiter2

    Hej! Ja, jag har ju Settlers expansionpack, så det skulle vi kunna testa. Annars har jag Rita och gissa, Alfapet och Simpsonsmonopol.

    Jag kan fortfarande måndag.

Svar på tråden Vänner Lund tråd 4