• Fru The

    Partnerskap??

    Hej!

    Är det fler än vi därute som tänker ingå partnerskap? Vill gärna komma i kontakt med några för att kunna bolla idéer och tankar inför den stora dagen. Kan vara roligt att höra hur andra löser saker då man ändå gått från normen.

    OBS!
    Tråden är till för vänskaplig chatt, INTE påhopp eller annat otrevligt! Här diskuteras INTE rätten till kyrklig välsignelse eller dyligt. Vill ni diskutera det så får ni starta egen tråd!

  • Svar på tråden Partnerskap??
  • mrztigger

    hej hopp..
    äänu ett par här som skall gifta sig. dessvärre är inte datumet spikat men i sommar bär det av.

    och inte är nått planerat heller.. måste börja skynda lite tror jag, boka och så.. lite ångest har jag när jag läser allas planering och inser att vi inte har nån *ler* men det kommer..

    lycka till med allat iaf!

  • Fru The

    mizztigger

    Välkommen! Ja, det är nog hög tid att bestämma datum och boka kyrka + lokal ev fotograferingen också.. sen har ni det lugnt en stund..

    Men berätta mer om er!

  • mrztigger

    vi bor i haninge, har inte varit tillsammans så länge men känns det rätt så gör det! när vi gifter oss i sommar har vi varit tillsammans i nästan 2 år. lite av and till att vi skyndar på är för att vi försöker skaffa barn och med adoption och allt så...

    vi ska boka plats, vendelsö bygdegård, och vi ska komma överens om ett datum *ler* fotograf skippar vi, vi skall få det så billdigt som möjligt. det blir en vän till oss som fotar.

  • mrztigger

    fort...

    jag har redan ett barn som fyller 6 snart men vi vill gärna ha ett syskon till henne så vi kämpar på *ler*

    jag kommer ha klänning och fästmön kostym, e lite rätt at det kommer bli för mannlig vs kvinnligt men det kommer gå över. sedan har vi sagt att min pappa lämnar mig halvvägs, den sista vägen förs kah fram av henens pappa, på det sättet får båda vara med *ler* lite finurligt..

    måste koka korv nu...

  • Fru The

    mizztigger

    Får man fråga efter ålder?

    Tja, det där med kostym. Vi har lika dant. Kan inte få min blivande i något kvinnligt. Däremot bryr jag mig inte så mycket om vad folk säger om könsrollerna. De som känner oss och som är bjudna vet ju att min käresta aldrig klär sig i annat och känner de inte oss, så vad gör de då där??

  • mrztigger

    vi är båda 24.

    jag skulle aldrig be henne ha på sig något som liknade kjol eftersom jag vet att det inte är hon och man skall trivas på sitt eget bröllop. jag hållerp å med övertalning om liiite smink under fotograferingen men det är pågående *ler*
    dessvärre gillar hennes tärnor inte klänning heller och mina vill gärna ha det så det kommer bli lite uppdelat. men som sagt så är det en vanesak. till saken hör det att jag planerat mitt bröllop sen jag var liten tjej och jag har nyss accepterat på allvar att det inte kommer bli som jag tänkt mig. det kommer bli bättre *ler*

  • Fru The

    mizztigger

    jag är 26 och sambon 33 och jag har fått lite hjälp och lyckats få min kära att inse att lite mascara, eyeliner och ögonbrynspenna är krävande vid fotografering + lite puder förståss. Hon har börjat vänja sig vid tanken.

    För övrigt har jag inte en tanke på att be henne klä sig i något hon inte vill ha. Så om en vecka ska vi till Singapore och hälsa på brorsan och då ska vi passa på att sy upp en riktigt snygg kostym till henne!

    Vi tänkte sy upp tärnklänning i Singapore, men just nu verkar det inte bli av då min tärna inte verkar ha nån tid att ens åka och titta ut modell på sin egna klänning denna vecka och sen åker vi ju.. *ledsen suck*

    Vart bor ni förresten? Själv bor vi strax norr om Göteborg..

  • mrztigger

    vi bor i haninge, strax utanför stockholms stad.

    jag tänkte sy min klänning och brudnäbbens (dottern) tärnonrna får köpta kläder och sambon.. ja... vad hon ska ha på sig är vi inte ense om ännu *ler* vi ska ha bröllopet ute så det kommer troligen bli linnebyxor och nån snygg tröja. jag har sagt nej till slips, hon får inte ha det på sig.

    jag tänker inte heller visa min klänning förren dagen D. hon får se mig klar när jag kliver fram. jag har bestämt att vi inte skall sova tillasmmans natten innan, hon m sina tärnor o jag m mina. sen har jag sagt att jag vill vänta med sex en månad innan för att göra bröllopsnatten lite spec. hon e inte övertygad *asg*

  • Fru The

    Min får inte heller ha slips, men pastrong.. *fniss* Är så van vid att se henne i slips så fort hon ska klä sig fint, så jag kan inte hindra henne och vill det inte heller.

    Vi kommer sova tillsammans natten innan. Klänningen har hon redan sett. Men däremot håruppsättning m.m. får hon vänta med att se före registreringen.. Ska ha välsignelse sen då alla är inbjudna.

  • mrztigger

    jag är inte van att se min i slips så det kommer bara kännas... weird... men jag har faktiskt låtit henne bestämms en hel del, det trodde jag inte om mig. har allrid sett mig själv som värsta grymma bridezillan men jag har vart rätt lugn.. vi har ändå hållt på i 3 mån och pratat.

    jag är även ett offer för traditioner. jag håller hårt i vissa, som klänningen och att inte se varandra innan *ler*

Svar på tråden Partnerskap??